SELFIE

221 20 0
                                    

Assalamualaikum 😄😊😄😊

Dah berzaman tak update dalam Just A Tarbiyah ni. SubhanAllah. Alhamdulillah syukur pada yang Esa kita masih berkesempatan untuk hirup oksigen, makan, bukak wattpad dan sebagainya..

Bersyukur kerana kita berkesempatan untuk menambah pahala dan memaksimumkan amal2 ibadat kita.

Okay, harini kami nak habaq pasal selfie.

Ha selfie yang pandang camera depan, ada yang guna fisheye tu lah.

La ni banyak sangat cara selfie. Terlampau banyaklahhh.

Kami nak habaq pun tak taw.
Sampai kami yang still berdarah muda ni pun sampai tak sempat2 nak kejar. Hehe

Alhamduliallah sampai la ni kami belum lagi terikut ikut juih bibir,mulut,erm apa lagi ek. Maaflah aku ni duk kat hutan kot.

Okay, la ni aku nak sembang2 antara perempuan dan perempuan if lelaki nak baca pun tak kisah, ada adik kakak perempuan tak pun anak ke kan 👧👩👧👩

Okay....

Tahu tak?

okay semua ni dari pandangan aku lah kan. Aku ni pun perempuan so aku rasa lah apa yang korang rasa semua tu biasalah jiwa muda yang sedang mencari identiti sendiri. Kadang ada yang nak ikut kawan. Kawan ada kita pun sibuk nak. Itu biasa sihh.

Dan.. apa yang aku rasa. Aku rasa rugi sebab aku lahir dalam era teknologi sebab buat aku leka dengan gajet,media soSIAL dll. Memang lah ada baiknya dan bagi aku banyaklah buruknya.

Dan okay kami nak masuk bab Selfie. Kami tahu hangpa semua tahu. Kira tak normal lah kan kalau sehari tu takdak upload gambar hangpa tak kira lah dekat wechat ka, facebook ka, la ni ada instagram. Ha amik kau.

Okay kita kira bercakap antara perempuan dan perempuan na.

Hangpa tau dak apabila kita para wanita upload selfie kita ni dapat menjerumus para akhi ke lembah zina dan sudah tentunya ke neraka. Ya lah pabila mereka friend dengan hangpa dekat laman sosial then tak sudah gambar selfie hangpa keluar dekat wall. Tak jatuh kah iman depa semua? Pikiaq sikit ya ukhti sekalian.

Aku bukan apa. Heihhh sebab la ni zaman akhir zaman tau dak. Macam2 boleh jadi. Tak ke naya kalau ada orang curi gambar hangpa then edit ke gambar yang eihh segan kami nak habaq hangpa paham2 sendiri la.

Tak ke naya bila orang dah fitnah hangpa, pastu ramai pakat viralkan. Tak malu ka?

Kami bukan apa. Cuma ye laaa martabat perempuan tinggi. Perempuan ni macam permata bukan kaca. Permata mahal!

Kita bagai mawar yang berduri. Cantik tapi payah nak disentuh.

Ya ukhti sekalian, bakal2 bidadari syurga kelak inshaAllah..

Cuba-cuba lah tidak mempamerkan diri anda di laman sosial. Lebih baguih kalau depa tak kenal hangpa.

Ini je yang kami nak habaq. Thank you for reading. Masih jahiliah masih melangkah. Mari sama2 kita dekat padaNya. Assalamualaikum 😊

JUST A TARBIYAHWhere stories live. Discover now