Bab6

8.9K 307 0
                                    

"Satu , dua , tiga , empat"."Aira tengah kira apa tu?"soal Ayu lembut pada adiknya lalu mencubit manja pipi Aira . Aira yang menyedari perkara itu tersenyum riang lalu memeluk kakak kesayangannya itu."Ni ha , adik tengah kira dah berapa hari adik berjaya puasa penuh satu hari"senyum sambil menunjukkan barisan giginya yang putih itu."Ouh,pandai adik kakak kira.bye"lalu Ayu keluar dari rumah hijau yang didukinya bersama adiknya itu sebentar tadi.Tinggallah Aira keseorangan sambil masih menghitung hari.
Ayu terus ke ruang ramu untuk mencari smartphone nya . Dari pagi tadi hingga ke tengah hari , dia masih tidak jumpa barang kesayangannya itu.Sedang asyik tercari-cari , dia terdengar orang ramai sedang rancak berbual di beranda tingkat atas.Lalu dilajukan langkahnya naik ke tingkat atas."Kesian pula tengok dia macam tu.Haha"Ayu mendengar seperti suara mamanya bersembang."Haaa Ayu,meh sini joined kami semua".Jemput mamanya.Alangkah terkejutnya apabila suara rancak berbual itu adalah dari keluarga si Firash Farhan!.Ayu secara langsung joined mereka dengan masih perasaan tertanya tanya.Apakah mereka buat di sini.Bila pula mereka sampai,tidak pula perasan dari tadi.Walau bagaimana pun , Ayu tetap digagahnya menguntum senyuman dalam kekusutan.
"Haa , Ayu nak teh strawberry?nah ambil ni.minum perlahan lahan tau,masih panas tu."mak Teh menghulurkan secawan teh kegemaran keluarganya itu dengan cermat di hadapan Ayu."Terima kasih mak Teh"balas Ayu sambil senyum dan menundukkan kepalanya sedikit,tanda hormat pada orang yang lebih tua .Ayu memberi isyarat mata kepada mamanya.(apa ni mama?)😦 "Ayu , sebenarnya mereka datang untuk merancang tarikh perkahwinan kamu berdua.Iaitu Tunku Firash Farhan".Kira-kira 3 jam setengah berbincang , mereka telah bersepakat untuk melaksanakannya pada 5 Mac bulan depan.Iaitu bersamaan hari Sabtu.Temanya pula,ala ala seperti konsep pernikahan tampak simple tapi elegen dan mewah.
"Awak , saya nak cakap dengan awak dekat luar kejap"ujar Firash pada Ayu.Mereka melangkah ke luar rumah sebaik saja meminta izin dari kedua dua belah pihak.Ayu duduk di buaian jati yang terletak di hadapan kolam ikan koi itu.Firash pula tak kan lah duduk di sebelahnya pula!haha.Firash hanya berdiri di sebelahnya."Awak betul nak kahwin dengan saya? Awak betul tak akan menyesal nanti?"Soal Firash bertalu talu . Ayu sedikit terkejut.Ditariknya nafas panjang dan hembus perlahan."Saya serious nak awak jadi imam saya,saya nak awak jadi imam pada anak anak saya juga satu hari nanti dan insyaAllah,saya tak akan menyesal kahwin dengan awak,Firash"Tersenyum Firash sebaik saja mendegar jawapan panjang Ayu itu."Awak,tak lama lagi kita akan menjalani kehidupan bersama.Saya harap awak akan sentiasa ada dengan saya . Tak kesah lah masa tu saya tengah susah ke , senang , sakit , sihat , boleh tak ?"soalnya ikhlas."InsyaAllah awak.Kalau kita telah officially halal , saya akan jaga awak sampai Jannah Allah." "Awak, saya sayang awak tau".ujar Firash lagi."ya sayang , saya pun sayang awak".2 jam kemudian , keluarga Firash Farhan pun beredar.

🌸🌸

🌷Lepas baca , jangan lupa vote.Kalau ada idea bernas untuk novel ni,jangan lupa tinggalkan comment,tapi ingat , comment positive yaaaaa🌈

Tundukkan Ego Itu Dear Encik Tengku ! (COMPLETE)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن