ThirtySeven

18.8K 209 12
                                    

" Hi Isha! " pipiku dicium Ashraf laju. Aku terkejut dengan tindakan beraninya di depan Amir. Aku juga sempat menoleh ke arah Amir sekilas kelihatan seperti cemburu?

" oh so ini lah boyfriend kau?" Apa patut aku jawab? Kalau aku cakap tidak mesti Amir fikir aku ni perempuan yang nak kikis harta dia semata mata. Tapi kalau aku cakap ya, nyawa Amir dalam bahaya. Ya Allah aku buntu!

Aku terus menggelengkan kepala demi nyawa Amir. Amir yang melihat aku menggelengkan kepala itu terus mencelah ..

" Hey bro, yah this is my girlfriend and we are getting marry soon" dia menolak Ashraf ke belakang. Ashraf hanya membiarkan dia ditolak sambil memerhati aku.

" hey bro, kau tak malu ke mengaku dia gf kau sedangkan dia tak anggap kau bf dia pun? Wow how desperate u are huh "

" Rina tell him the truth! " aku menghiraukan kata kata Amir sebaliknya aku   menerkup muka ku dengan kedua dua tanganku. Oh please jangan nak menangis waktu ni! Sedang asyik mendengar mereka bertelegah , air mataku mengalir tanpa dipinta. Aku cuba menahan esakan. Cuba untuk menyembunyikan daripada mereka. Perbalahan antara mereka juga terhenti. Duniaku masih gelap , ah tak sanggup nak lihat!

" Ishaaa are u okay?" Ashraf terus menarikku ke dalam dakapannya.Amir? Aku tak tahu nak fikir apa sekarang ni, fikiran aku kusut dengan dugaan dekat Sydney ni .  Kemeja yang dipakai Ashraf  sudah pun basah dengan air mataku. Perlahan lahan aku meleraikan pelukannya setelah anak mataku melihat Amir yang masih terkejut dengan situasi sekarang.

" Amm .. Amirr " aku cuba mendekatinya perlahan. Aku juga memberanikan tanganku menyentuh bahunya. Tanganku laju ditepis ..

" Apa lagi Rina?! It's enough. Dah terbukti yang awak ni tak suka saya! And what I get from u ? Bullshit hope! "

" I can explain ! Listen to me! "

" Why I had to listen your explenation yang memang tak bawa erti apa pun sekarang! " dia cuba membuka langkah pergi dari kami berdua. Tapi aku pantas memeluknya dari belakang.

" Amir please I need u ! "
aku merayu kepadanya agar tidak meninggalkan aku.

" Why u need me Rina? U just need that guy right?" Amir menoleh ke belakang melihat Ashraf yang masih berdiri di situ.

" no no! !!" Amir cuba meleraikan pelukan ku. Berkali kali juga aku cuba menghalangnya pergi  tapi aku tak kuat sekarang.

Dia masuk ke dalam keretanya dan terus menghidupkan enjin . Tak sampai berapa saat, Lamborghininya hilang dari pandangan. Adakah ini last meet aku dengan dia?

Aku membuka langkah ke arah Ashraf yang masih menunggu aku. Berdiri saja aku di hadapannya, tanganku laju menampar pipinya. Dia tergumam melihat tindakan aku sebegitu. Pipinya yang sudah kemerah merahan akibat ditampar aku  digosok kuat beberapa kali olehnya.

" Isha are you crazy? !"

" Sapa yang gila? Aku ke kau? "

" Kau .. kau  tampar  aku sebab mamat tu? That fucking man?"

Aku menghiraukan kata katanya sebaliknya aku berjalan melangkah masuk semula ke lobby. Mataku yang masih merah membuatkan beberapa anak mata memerhati aku lama.

Tiba saja di bilik, fonku terus dicapai. Laju saja jari aku menekan button WeChat. Aku cuba menghantar beberapa mesej kepada Amir tapi ...

RinaSaid : Amir please listen to me. Saya buat semua tu sebab saya tak nak awak disakiti! Tolong la saya sayang awak!

The message is successfully sent but rejected by the receiver

RinaSaid : Amir?

The message is successfully sent but rejected by the receiver

RinaSaid : Amir reply la!

The message is successfully sent but rejected by the receiver

RinaSaid : Amir kenapa awak block saya?

The message is successfully sent but rejected by the receiver

RinaSaid : I need u !

The message is successfully sent but rejected by the receiver                  

" dia ... dia ... diaaa block aku?" Ungkapku perlahan. Air mataku mengalir lagi, kalini ia lebih teruk. Dari pagi sehingga malam tu, aku hanya baring di atas katil melayan perasaan. Gambar gambarku dalam gallery bersama Amir di zoo, dalam kereta ku lihat sejenak. Anak mataku terhenti di satu gambar di mana gambar di zoo. Gambar ni .. Kelihatan Amir mencium pipiku dengan seribu satu perasaan.  Sorry Amir, ni untuk kebaikan awak juga. Sedang asyik melihat gambarnya, sesuatu benda terlintas di fikiran.             
Restoran Halal tu? Ah kenapa tak terfikir langsung! Cepat cepat aku turun dari katil dan menukar baju ku yang sudah basah kuyup dengan air mata.

Hari sudah larut malam tapi pekan Sydney ni masih sibuk dengan beratusan manusia. Ternampak saja restoran itu, aku berlari lari anak mendapatkannya. Aku masuk ke dalam restoran dan melihat sekeliling seperti orang tak tentu arah. Beberapa orang yang makan di situ juga melihat aku seperti orang gila. Aku hiraukan mereka dan terus mendapatkan Jacob yang sedang mengambil pesanan.

"Jacob I need some favour! " Jacob menoleh ke arah aku yang masih terkejut dengan kehadiran aku di malam buta itu.

" let me take their  order first " dia menyambung semula mengambil pesanan seorang wanita yang berusia 20-an yang kelihatan sedang menunggu Jacob dari tadi . Ok aku kena hormat dia although aku urgent , aku duduk di round-table di mana aku dan Amir selalu duduk di situ bila datang sahaja ke restoran ini. Aku masih menunggu kehadiran Jacob, kelihatan Jacob sedang menghantar makanan yang dipesan terdahulu sebelum datang kepadaku.

"Em u want anything? " pen dan notebook nya dibawa keluar dari apronnya. Laju saja aku menggeleng dan mempelawanya duduk.

" what u want from me?"

" listen I need your help, u know that guy who always come with me to this restaurant? "

" oh  Amir , he is our regular customer,  why ? "

" absolutely, did he come here this morning or today? " aku masih  menunggu jawapan dari Jacob yang sedang mengingati kembali . Jacob memggaru garu kepalanya yang tidak gatal.

" hem I think he didn't come here today, why? "

" hem it's okay. " aku mengeluh, harapan aku untuk bertemu dengan Amir semula hancur.

" Jacob, I want fish&chips and some hot chocolate " tambahku lagi, kali ini aku tidak memesan americano yang sememangnya fav aku itu sebaliknya aku hanya memesan hot chocolate favourite Amir. Jacob terus mengangguk dan bingkas pergi.

Tak sampai 15 minit, pesanan aku sudah sampai.

" anyway are u okay?" Jacob meletakkan hot chocolate ku yang masih panas. Aku mengangguk kecil dan terus memberikan senyuman walaupun di sebaliknya hanya Allah yang  tahu kan?

Fish&chips yang dipesan tadi dihabiskan tak sampai 5 minit. Aku menarik nafas lega setelah mengisi perutku yang sememangnya lapar semenjak pagi tadi. Hot chocolate ku ditiup terlebih dahulu sebelum menghirupnya w.Sebaik sahaja bibir cawan itu bersentuhan dengan bibirku, aku memikirkan Amir. Macam mana aku nak jumpa dia? so betul la yang ni last day aku dengan dia?  Ah kenapa kau cakap macam tu semalam! Pipiku ditampar berapa kali , sedang asyik menampar pipiku yang sudah merah ini, aku terlihat sebuah taxi di luar restoran. Terlintas satu idea di fikiran.

"Uncle Fred " namanya diungkap ku perlahan.
  
-****************-

Gais keep read and vote yah! Heheheee thank u guys! ;) Comment la jugak :)) Ilyasm! !
   

      

  

O

First&LastWhere stories live. Discover now