Fourty

18.9K 209 3
                                    

" Cikgu ini bukan apa yang cikgu fikiran! Saya .. " belum sempat aku menghabiskan ayat, Ashraf mencelah.

" Cikgu, saya yang bersalah dalam semua ni . Saya yang bawa benda terlarang tu. Dan saya bersedia untuk dikenakan tindakan displin tapi bukan Isha. " aku tergumam dengan kata kata Ashraf sebegitu. Bukti dia suka aku lagi ke ni? Ashraf memandang aku sekilas yang masih terkejut dengan tindakan beraninya di hadapan Cikgu Azlina.

" Ashh .. Ashraf " namanya ku ungkap perlahan.

" it so kay Isha. I say I will proof that I like u right? " Ashraf mengukir senyuman di bibir walaupun dia sendiri dah tahu yang dia akan dikenakan tindakan displin.

" it's that true Isha?" SSedang asyik drama kami berlangsung, cikgu mencelah.

Mendengarkan soalannya , aku buntu. Apa aku patut jawab? Ni kalau mama dengan papa tahu ni nahas aku. Tapi kalau aku cakap tak takkan si Ashraf ni nak kena sorang dia je? Ashraf dan Cikgu Azlina masih menanti nantikan jawapan daripada aku. Dengan terpaksanya, aku menggeleng. Kelihatan Ashraf begitu terkejut dengan respon aku walaupun dia pernah dia pun tak apa kalau kena denda sorang. Eh asal kau ni Isha?!

" See that Ashraf? Please don't create your own story. " Ashraf yang terkejut dengan respon aku itu masih tidak berkata.

" Kamu berdua ikut saya ke bilik pengetua sekarang! " Cikgu Azlina mengertak kuat. Kami hanya menurutinya dari belakang. Dalam perjalanan ke bilik pengetua itu, Ashraf cuba memanggil ku ., namun aku buat tak endah je dengan dia . Ah lantakla nak kena sekali dengan dia pun Isha! .

________________________

" Rina awak nak singgah mana mana tak ni ?" Aku hanya menggeleng sambil melihat Amir yang masih fokus memandu.

" Amir .."

" ye Farisha Qasrinaa? " Amir menyebut nama panjangku sambil memandang ku sekilas.

" Bila kita nak kahwin? " mendengarkan soalan aku itu, Amir terus memberhentikan Lamborghininya di tepi jalan. Aku yang terkejut dengan tindakannya terus bertanya ..

" Amir awak okay tak?"

Amir memusingkan sedikit badannya ke arah aku. Kedua dua tanganku juga dipegangnya kuat.

" Rina please jangan tanya pasal kahwin boleh tak?" suara Amir kedengaran seperti marah dengan soalan aku itu tadi .

" Why? Bukanke itu yang awak nak kkan?"

" Sorry Rina, saya tarik balik kata kata saya dulu tu " tanganku dilepaskannya perlahan - lahan.Aku tergumam mendengar satu satu perkataan yang terkeluar dari mulutnya. Aku tak mampu lagi nak berkata apa apa . Seribu persoalan membelenggu diri .Kelihatan Amir juga sudah kembali bersandar di seatnya kembali sambil menerkup mukanya dengan kedua dua tangannya sebelum memulakan perjalanan kembali. Kali ini, sepanjang perjalanan, kami diam seribu bahasa
.Nasibla rumah Uncle Fred dah tak jauh.Tak la rasa awkward sangat kan?

_________________________

" Hello?"

" Hello Ashraf, ini mama ."

" yes ma why?"

" Ashraf, perkahwinan kamu dengan Rina dah tak lama mana pun, tapi pengantin perempuan mama tak jumpa jumpa lagipun. Apa ni Ashraf? "

" Ma .. "

" mama tak kira, mama nak Ashraf bawa balik dia minggu ni jugak!"

" okay ma I .. " Belum sempat Ashraf menghabiskan ayat, Datin Sofea terlebih dahulu menamatkan panggilanya.

First&LastWhere stories live. Discover now