Part 16

670 46 1
                                    


Krekkkk

Bunyi pintu yang rapuh dibuka oleh joongki. Eunji mula tepuk tangan apabila melihat kelibat joongki memasuki ruangan bilik besar itu. Jihyo mula sedarkan diri.

Eunji = Pandai ko cari dia eh.

Bomi = Pravoo *tepuk tangn*

Joongki = Lepaskan dia.

Eunji =Kenapa pulak?? *belet² pedang*

Joongki = Dia...

Bomi = Dia apa hah ?!

Joongki = Dia aku pnya.

Eunji = Darah dia bakal jadi milik aku. Darah berkuasa.

Jihyo = *blurr*

Joongki mula menghampiri eunji slow². Eunji nampak perbuatan joongki itu , dia terus menyuruh tiffany menyerang joongki. Dengan pantasnya tiffany menindih joongki ke dinding.

Eunji = Kau patut tgok show ni. *senyum sinis*

Eunji menghalakan pedang itu ke arah jihyo dengan senyuman yang menyeramkan. Mungkin inilah masanya untuk dia menikam jihyo.

Joongki = Weyy , apa ni ?! kita boleh bincang elok²kan??

Bomi = Tak ada masa untuk bincang lagi.

Joongki menggunakan kuasa tembusnya untuk memembusi dinding di belakangnya daripada di tindih oleh tiffany. Eunji mula mengangkat pedang dan bergerak ke arah jantung jihyo. [Slow Motion]

Bukkkkkk.

Darah mula mengalir , jihyo yang menutup mata tadi terus menangis bagaikan air terjun yang membasahi pipinya. Terasa perit ketika itu. Pedang itu mula ditarik keluar oleh eunji . Senyuman sinis dia mula terukir di bibir.

#Diminta pasang lagu scent of a flower sambil baca XD#

Adakah Jihyo yang ditusuk dengan pedang tersebut?? Oh tidak. Joongki rebah di hadapan jihyo dengan belumuran darah di perut. Dia menekan luka itu , sakit sungguh. Membulat mata Jihyo melihat joongki yang menghalang pedang itu dari menikam jantung hyo. Makin deras air matanya turun. Mengapa semuanya terjadi kepada dirinya , apa kesalahannya sampai di balas sebegitu rupa terhadap org yg dia syg. Sayang?? ouhh sudah lama dia felling in love terhadap joongki ni.

Joongki = argh..hyo tak...pa..pe..kan? *pandang hyo smbil tahan sakit*

Jihyo = T^T hyo okey.

Joongki = huh~nas..ib..sempat...*senyum and rebah*

Eunji = HAHAHA kan dh kena. Sape suruh nak jadi hero sgt !

Tiffany dan bomi hanya memerhati.Eunji menyepak badan joongki yang tak bermaya itu ke tepi.Jihyo yang melihat kelakuan eunji mula tak keruan , mcm ada sesuatu yg mahu merasuknya.

Jihyo = Devil Yeoja !!!

Eunji = Do i care hah?!

Jihyo = Kau..kau mmg...ARGHHHHHH !!!

Jihyo menjerit sekuat hati , ada sesuatu yang merasuknya. Semua cermin di dalam istana lama itu pecah akibat jeritan jihyo. Eunji , Bomi dan Tiffany menutup kedua telinganya. Sakit mendengar jeritan jihyo yg luar biasa daripada vampire normal. Candy Girlz dan yang lain berada diluar semu terkejut mendengar bunyi kaca yang pecah. Mereka segera memasuki istana lama itu. Eunji menyepak muka jihyo supaya hyo diam. Jihyo menjilat darah yang berada di bibirnya sambil memandang eunji. Eunji mula gelisah melihat perubahan warna mata hyo yang berwarna purple ke warna merah and warna purple semula..dan berulang² --". Suhu di dalam ruangan itu mula sejuk bagaikan salji mahu turun. Tiang di belakang jihyo yang mengikat tangannya mula membeku. Darimana datangnya kuasa itu? ia datang dari vampire tahap A+ iaitu song ji hyo. Senyuman sinis jihyo mula terukir di bibir pinknya. Bomi mula ingin melarikan diri , dia membuka pintu besar itu..tiba² pintu itu ditutup dengan sendirinya tak dapatlah bomi ingin melarikan diri. Tiffany pula hanya kaku disitu.

Eunji = Sa..sape..kau sebe..narnya..*sejuk*

Jihyo = Bukan kau dh tau ke sape aku.*senyum sampai nampak gigi taring* aku akan balas balik apa yang kau dh buat.

~Bersambung~

(c)Vampire Love HighSchool [Candy Girlz]Where stories live. Discover now