Part 18

1K 56 10
                                    


Jihyo berjalan ke arah jess dengan gaya cat walk. Muncul satu senjata tajam pada tangan jihyo. Dari mana datangnya senjata tu? ia datang dari kuasa jihyo. Jess mengundur ke belakang sampailah dia tersekat di dinding dan tak dapat bergerak lagi , hanya kaku di situ. V kelihatan risau melihat jessica yang dalam bahaya , dia ingin menolong jess tetapi di tahan oleh jungkook.

Yoona = Suzy !!

Suzy = Nae!!

Yoona = Guna kuasa awak berhentikan langkah jihyo palli !!

Suzy = Suzy dah cuba !! tak boleh jugak..tak berkesan dekat dia !!

Jiyeon = Bwo?

Tiffany = yoona...gu..na kuasa angel..yoona..

Yoona = ouhh baru ingat *tepuk dahi*

Yoona membaling seketul batu ke kepala jihyo. Serta merta langkah jihyo berhenti. Dia menoleh ke belakang dengan senyuman sinis. Mata yoona bertukar warna pink dan merenung tepat ke mata merah hyo. Kuasanya langsung tidak berfungsi terhadap hyo. Jihyo menghampiri yoona.

Jihyo = Berani kau kacau urusan aku.

Yoona = ji ji jihyo~ahh

Kaki yoona mula membeku akibat kuasa ais jihyo yang bagaikan dalam cerita frozen itu. Dia mahu membekukan seluruh badan yoona. Hani yang mempunyai kuasa api cuba mencairkan ais itu , tapi tak berkesan jugak. Apa kelamahan hyo ni ?? -,-

Seorang namja memelok belakang jihyo dan berbisik sesuatu yang menyebabkan kuasa ais di kaki yoona hilang. Mata jihyo bertukar kepada purple asli. Dia mula rasa lemah. Jessica berlari ke arah jihyo.Namja yang memelok jihyo tadi mula melepaskan pelokkannya.

Jessica = Jihyo~ahh*peluk hyo and nangis* i miss you.

Jihyo = Wh..what happen. *terkebil²*

Arin = Hyo tadi jad..

Suzy = *terkup mulut arin*

Yoona = Nothing happen hyo , nothing happen.

Jungkook = Dah lah jom balik.

Jiyeon = Jap lagi sekolah T^T

Tiffany = Terpaksalah kita pergi.

Yoona = Dah jom.

Chanyeol memapah joongki yang semakin sembuh itu. Keadaan kembali normal. Jihyo hanya blurr sebab tidak tahu apa yang berlaku kecuali semasa seseorang bisik sesuatu di telinganya tadi. Jasad bomi dan eunji telah menjadi abu dan lenyap.

~Skip~

Seperti biasa mereka ke sekolah pada pagi itu. Masing² punya mata dah macam panda kecuali jihyo. Jalan ke sekolah pon dah tak larat , bagaikan zombie yang mahu ke sekolah.Tiba je di class , semua meletakkan kepala di atas meja dan tidur. Nasib cikgu pada masa itu tidak masuk. Jason sekarang berada di hospital akibat kecedaraan semalam. Jihyo berasa bosan apabila chingunya tidur. Dia mula bangun dan pergi ke tempat joongki. Jihyo melihat saja muka joongki yang sedang tidur , hendak sahaja dia kejut tetapi rasa bersalah pula. Dia melentokan kepalanya dia meja joongki juga. Joongki dapat menghidu bau minyak wangi yang dipakai oleh jihyo. Terus dia membuka mata dan bangun.

Joongki = Waeyo jihyo?? *senyum*

Jihyo = Ahh~ani *menggelabah*

Joongki = Bosan ehh??

Jihyo = Ani...

Joongki = Habis tu??

Jihyo = Semalam...betul ke? *blushing*

Joongki = Nae , betul.

Muka jihyo serta merta bertukar ke warna merah. Semalam?? apa yang berlaku antara hyo dan joongki?? ouhh rupanya yang memelok jihyo semalam adalah joongki. Satu ayat dia telah bebisik di telinga jihyo yang membuatkan tahap A+ nya berhenti. Saranghae...itulah ayat yang dibisikkan.Tiba²...

V = Jess !!!!!

Jessica = Bwoya?? *mamai*

V = Nah.. *bagi coklat* v lupa nk bagi kat jess

Jessica = For what?? *blurr*

V = ermmm untuk..untuk..untuk...*berpeluh*

Jungkook mengejutkan V

V = Untuk cinta kita !!! *malu* opsss yahhh jungkook !!!

Jungkook = HAHAHAA

Jessica = Realy *blushing*

V = Nae *flying kiss*

Jessica = *senyum sampai ke telinga*

-Tamat-

(c)Vampire Love HighSchool [Candy Girlz]Onde as histórias ganham vida. Descobre agora