1. Mimpi

457 38 8
                                    

-HUMAN WORLD-

"Eyh, kau percaya tak yang vampire tu wujud?" Kawannya tergelak kecil selepas mendengar soalan yang baru keluar dari mulut lelaki itu.

"Apa yang kau merepek ni Jimin?" Soal kawannya tadi. Hah, yang laki tu nama dia Jimin.

"Aku mimpi pelik lah Kai" balas Jimin. Kai mengerutkan keningnya "apa mimpi kau?"

"Aku kena tangkap dengan werewolf dan vampire cantik ni datang tolong aku" Kai terkejut mendengar apa yang dikatakan Jimin. Werewolf?  Siapakah puak aku yang nak tangkap dia ni?

"Wehh Kai, asal kau termenung?" Kai menggeleng kepala.

"Kenapa dengan kau pelik je aku tengok"

'Kalau lah dia tahu aku ni werewolf' Kai merenung Jimin lama. Tapi Kai werewolf baik dan puak dia yang lain disebaliknya.

"Wehhh, Kai! Jimin!!" Sapa seseorang membuatkan Jimin dan Kai berpaling arah mereka. Ye itu geng bola sepak sekolah mereka, Sehun, Jhope, Jackson, Jaebum dan Jinyoung atau lebih dikenali sebagai Jayyy Arrr(JR).

"Asal lambat?" Jimin mencebik. Eleh dia ni acah gedik.

"Kitaorang tunggu Jeonghan si diva tuu, kata mandi jap. Lepastu datang period pula" semua disitu membuat muka derp. Kau ni Jackson, nak menipu pun agak agaklah.

"Kau ingat diva tu yeoja ke pondan or apa?" Soal Jimin marah. Ada ka patut kata Jeonghan tu period. Kalau nak tahu nasib ada dia je pasukan bola mereka selalu menang. Tengok je rambut Jeonghan, pasukan lawan dah tanam kaki dalam tanah. Disini aku nak kata, dia tu cantik. Kalah diva Boo.

"Hilang semangat aku, Jeonghan bae takda" kata S.coups yang tiba tiba menjamput. Dari mana tah dia muncul. Anda tahukan Jeongcheol?

"Eleh, macamlah Jeonghan tu aje yang lawa. Aku ni? Apa? gorgeous? Ok" balas Joshua yang tidak puas hati. Asyik asyik Jeonghan, Jeonghan, Jeonghan. Bikin jeles gue.

"Eyyy dah lah, sakit telinga aku. Dengar korang merepek benda yang tak logik. Buat panas je. Sekarang member kita dah cukup belum?" Soal Jaebum a.k.a JB selaku ketua bola sepak sekolah.

"Dah" jawab semua "kecuali Jeonghan" sambung S.coups. erhhh, tak habis habis.

Pasukan bola sepak sekolah yang namanya diberi E-Got17boys berlatih dipadang Great Highschool untuk perlawanan yang akan datang pada bulan depan. Ini adalah pusingan akhir diperingkat negara. Hebat betul team E-Got17boys.

Anda mesti tahu kan E-Got17boys tu apa?

Selepas 57 minit dipadang berlatih.

Yang lain masih lagi terbaring atas padang. Letih yang amat budak budak tu. Kai dan Sehun  menapak di tempat duduk penonton.

Sehun membuka bajunya kerana panas. Yeah, I know u hot~ Just hit the lotto (lalalala)

Nasib tiada perempuan pada waktu ini. Kai meneguk laju air 100+ ditangan. Air tu dapat beri tenaga kepada ahli sukan. Silalah beli air itu apabila anda demam denggi. Tak denggi pon boleh beli. Dun wuriii xD

"Sehun!" Panggil Kai selepas dia meneguk air dengan rakus tadi.

"Apa!!?" Jawab Sehun kasar. Dia hot wehh, U should know that.

Kai mendekati Sehun "puak kita ada rancangan jahat or apa apa pada manusia?" Soal Kai perlahan.

Sehun merenung pelik Kai "apa kau ni? Puak kita dah insaf kot, kau dah lupa ke? Kisah lama jangan dikenang" Kai menghembus nafas lega.

"Nae, aku just tanya. Mana tau diorang buat rancangan tak bagitau aku macam dulu tu" balas Kai. Sehun mendecik "tch, sebab kau tu baik sangat. Sampai Suho hyung pun tak tau nak bagi mantera apa kat kau"

Kai tersengih senget "last last, kitaorang jugak yang berubah" Sehun mengukirkan senyuman manis pada Kai. Ada fan Sehun tak kat sini? Anda perlukan peti kan sekarang?

-VAMPIRE WORLD-

"Apa? Anakanda perlu dinikahkan dengan puteri ice? Tapi kenapa ayahanda?" Soal putera fire bertubi tubi. Sampai appanya pon susah nak terangkan.

"Ini adalah titah Raja Yong, jadi ayahanda harus tunaikan" balas raja Heechul merupakan appa kepada putera Ravi.

"Ini soal maruah. Bukankah api dan air ialah musuh? Dan tak mungkin kuasa ini wujud pada zaman ini" balas putera Ravi. Tangannya disilang memeluk tubuh.

"Tapi, anakanda mesti mahukan kuasa itu bukan? Ayahanda tahu yang anakanda berminat pada puteri ice yang jelitawan itu. Ayahanda mendapat berita yang raja raja di dunia vampire ini inginkan puteri ice itu menjadi menantunya kerana kejelitaannya"

Ravi berfikir sejernak. Pandai ayahanda ni, macam boleh baca fikiran aku. Eh, dia vampire tahap A mestilah dia boleh baca.

Senyuman jahat terbit diwajah Ravi "anakanda terima dia ayahanda" ya, bagus. Peluang jangan disia siakan.

"Tapi ayahanda, bukankah puteri ice itu akan menolak apabila putera yang melamarnya tidak dikenali?" Soal Ravi.

"Kali ini, tidak semudah itu untuk dia menolak kerana ini ialah titah dari raja Yong" Balas Heechul dengan ketawa besar.

Kalau ini titah Raja Yong, tidak mungkin sesiapa menolak kerana pasti akan dikenakan balasan yang amat berat pada siapa yang ingkar.







TBC...

Okay done part 1. Ayat aku formal gila time masuk vampire world. Hahahah xD tetiba aku gelak kenapa? Okayyyy... Annyeongggg ♥♥

[✔] shared
[✔] commented
[✔] voted

Thankkkkue thankuee~♡

Yes, I'm Vampire ▷ Jimin x SanaWhere stories live. Discover now