7 HORROR STORIES (Jhope) 2/3

897 81 1
                                    

"Aku tak bawa phone, macam mana aku nak bagitahu? "

Jhope diam.

"Dum!"
Bunyi sesuatu yang pelik datang dari bahagian semak.
Jhope dan namjoon memandang serentak. Tiada sebarang pergerakan dari mereka. Mereka menanti dengan penuh sabar jika ada sesuatu yang berlaku.

"Tit.. tit.. tit... tit... "
Bunyi nada dering dari telefon bimbit milik seseorang kedengaran di belakang kereta mereka.

"Iphone kaukan?"
Namjoon memandang jhope

Jhope diam dan terus keluar menuju ke belakang kereta untuk melihat iphone miliknya yang tidak disangka boleh berada di luar kereta, seeingatnya dia tidak membawa iphonenya ke dalam lokasi pengembaraan mereka. Tidak mungkin ia jatuh. Iphone milik jhope terdampar di atas tanah. Masih bernyala-nyala bersama dengan nada dering yang diset untuk iphonenya. Jhope mencangkung untuk mengambil iphonenya.

Ketika ia sedang menghulurkan tangan untuk mengambilnya, tangan yang hitam terbakar menghulur keluar dari bawah kereta.
Jhope terkaku. Tangannya berhenti, begitu juga dengan tangan yang bewarna hitam itu berhenti bergerak seperti mengikut pergerakan jhope.
Jhope tidak mampu membuat apa. Jhope memandang ke belakang untuk memanggil namjoon bagi membantunya yang sedqng menggeletar kuat dan tidak mampu bergerak.

Mata jhope terbeliak besar apabila melihat lembaga aneh yang bertubuh kurus sedang mencangkung memandangnya dari sudut tepi kereta, matanya yang besar seperti bola ping pong terjegil memandang jhope. Rambutnya yang bewarna putih kelabu terurai menutupi tubuhnya yang sudah kelihatan seperti Tidak mempunyai badan. kaki yang panjang dan badan yang bongkok membuatkan kepalanya seperti berada di celah kakinya.
Jhope tergamam. Lembaga itu tersenyum mengirai menampakkan giginya yang tajam dan hitam beserta Darah yang mengalir keluar dari mulutnya.

"Arghhhhhhhh!!!!!!!!"
Jhope berlari meninggalkan lembaga itu di belakangnya. Dia tidak menoleh lagi ke belakang malah terus berlari tanpa arah tuju. Jhope hanya mengikut kakinya. Peluh di dahi mengalir lebih laju dan membuatkan jantungnya berdegup kencang seperti lariannya ketika itu. Jhope tidak mampu berfikir lagi. Lariannya makin perlahan, perlahan dan dia berhenti di sebatang pokok kecil. Jhope terduduk lemah, bagi melepaskan lelahnya yang tidak tertanggung lagi. Jhope tidak menyedari yang air matanya turut mengalir bersama. Jhope menutup mukanya dan menangis semahu yang mungkin, mengigatkan kembali apa yang dilihatnya, seperti mustahil tuk diterima akal. dia tidak kisah lagi akan sifat kejantanannya, hanya yang di pikir sekarang, perasaan takutnya yang semakin menebal. Jhope mulai lemah, dia tidak mampu untuk berjalan lagi. Dia memejamkan matanya dan membiarkan nafasnya reda seketika.

"Sruhh... hishhh... sruhh... srettt.."
Bunyi semak kedengaran semula, bermain di sekelilingnya. Jhope memandang sekeliling, matanya liar memerhati, bersedia untuk berlari semula jika lembaga itu menyerangnya kembali. Ketika Jhope melilau memerhati sekeliling dia tersedar ada satu lembaga yang sedang melihatnya dengan senyuman yang menyeramkan, senyuman dari mulut yang terbuka luas seakan terkoyak.
Lutut jhope mula lemah tidak mampu bergerak apabila lembaga itu menghampirinya perlahan- perlahan dari sebalik semak. Kepala lembaga itu berpusing sambil tersenyum. Dia merangkak laju sehingga betul- betul berada di depan wajah jhope. Mulut jhope tidak mampu untuk menjerit minta tolong. Matanya mula tertutup perlahan, jhope merasakan dirinya tidak mampu untuk bergerak lagi, dia pasrah. Jhope tidak lagi sedarkan diri.

TO BE CONTINUE....

7 HORROR STORIES (Who Do This??!)Where stories live. Discover now