preview bab 82

17.6K 400 51
                                    

SUNGGUH penat. Boleh dikatakan seharian hari itu dia hanya menyibukkan diri di dapur dan ruang tamu. Ketika tetamu datang, dia duduk bersama berbual dan ketika tetamu sudah pulang, dia ke dapur pula untuk mencuci pinggan. Dalam hatinya tertanya-tanya ke manalah si Asyraf pergi. Sejak beberapa jam yang lepas, dia lesap entah kemana.

Ketika dia turun ke dapur, dia melihat tubuh suaminya sedang membasuh tangan di sinki. Bibirnya menguntumkan senyuman. baru saja dia nak buat pengumuman tentang kehilangan Asyraf tanpa berita. Tahu pula dia munculkan diri. Perlahan-lahan dia menapak, lalu dicubitnya bontot Asyraf biar berbirat!

"Aduhhh siapa pulak yang cubit aku ni!''

Aqila menekup mulut sebaik saja melihat lelaki itu. Itu bukan suaminya.

"Aaaa! Opahhh! Abanggg! Ada pencuri!'' laungnya dengan kuat sambil mengambil sudu garfu di meja. Hanya itu saja yang dekat dengannya untuk digapai.

"Amboi, sedap mulut kau aje nak tuduh aku pencuri. Datang senyap-senyap mencabul kehormatan aku sebagai lelaki. Kau ni siapa?'' dia pula menyoal. Terlopong Aqila mendengarnya. garfu itu didekatkan ke muka lelaki itu. Dia tidak kenal siapa lelaki tu dan bagaimana dia boleh masuk ke dalam rumah. Yang pasti, baju yang dipakainya itu baju Asyraf. jangan-jangan...

"Hei, saya tak kenal pun siapa awak. Macamana awak boleh masuk kat rumah orang ni. Apa niat awak kalau tak pencuri?'' tungkas Aqila.

"Wei aku tak mencurilah. Aku nak basuh tangan ni je. Nampak?'' dia mendekat untuk menunjukkan tangannya yang masih kotor dengan pasir namun Aqila mengecilkan pandangan.

"Pencuri macam awak ni, jangan ingat boleh perbodohkan saya. memang mula-mula niat nak basuh tangan, lepas tu bolehlah panjang tangan. Kalau awak ingat awak boleh lepas, jangan harap! Haiyaaaa!''

Sekali libas, lelaki itu sudah jatuh ke bawah. Aqila tersenyum sinis. Ketika itu juga Asyraf muncul di pintu dapur. Terlopong dia melihat apa yang telah berlaku di depannya.

"Nazmi? Macamana kau boleh jatuh ni?'' Asyraf menghiraukan pandangan Aqila sebaliknya mendekati lelaki itu. Nazmi namanya? Jadi Asyraf mengenalinya?

"Banyaklah kau punya jatuh, tu perempuan gila tu yang smackdown aku tadi. Aduhh, sakitnya bontot aku..'' Nazmi mengaduh sakit sambil menggosok tulang pinggulnya. Asyraf pandang Aqila namun Aqila menjongket bahu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DIBUKUKAN] My Cikgu, My Hubby! Where stories live. Discover now