Sabtu.....
Hari yang dinanti-nantikan dah tiba...
Pukul 8.00
Chaemin dan namjoon masih lagi di hospital menemani ommanya...
Namjoon: chae... Dah pukul 8...
Chaemin: eung... Oppa pergi lah..
Namjoon: tapi chae.. Chae tak pergi?
Chaemin: chae taknak pergi...
Namjoon: chae...
Chaemin: takpelah oppa... Hah! Lagi satu.. Chae sebenarnya sempat bawak lari semua dokumen CEO-CEO tu oppa... Pergilah bongkarkan... Okey? ^^
Namjoon: chae-ya... Oppa... Taknak..
Chaemin: wae?
Namjoon: oppa dah janji dengan appa...
Chaemin: janji? Janji apa?
Namjoon: macam ni....
FLASHBACK....
2 tahun lepas..
Waktu ni seperti biasa namjoon sedang bekerja di pejabat khasnya... Sewaktu dia tengah belajar.. Appa nya datang lalu membuka pintu pejabatnya...
Namjoon: appa!^^ kenapa datang sini!
Appa: joon-ah... Appa nak ceritakan sesuatu ni...
Namjoon: pasal apa? Ehh appa duduk lah dulu dekat coffee table tu.. Jap joon buatkan air..
Appa: eo.. Arasseo..
Setelah air teh yang dibuat oleh namjoon dan appanya siap. Dia duduk di coffee table tu bersama-sama dengan appanya..
Appa: appa... Nak tanya.. Kamu tak hairan ke kenapa appa suruh chaemin bongkarkan semua rahsia CEO-CEO tu?
Namjoon: saya.. Hairan jugak appa... Kenapa appa bagi tugas tu dekat dia? Saya kan boleh buat..
Appa: sebenarnya... Chaemin...
Namjoon: kenapa appa??
Appa: chaemin nak selamatkan seungcheol... Sendiri..
Namjoon: mwo?!! Kenapa?
Appa: Dia cakap Dekat appa yang dia sayangkan seungcheol.. Dia akan berkorban demi seungcheol tu...
Namjoon: tapi.. Takkan nak buat sendiri?! Bahaya lah appa!
Appa: ye appa tau.. Tapi dia protes... Dia kata dia tetap akan selamatkan seungcheol tak kira betapa susahnya cara tu.. Sampaikan dia sanggup melutut...
Namjoon: chae... Buat macam tu?
Appa: ye.. Appa tak boleh buat apa-apa.. Memang tugas tu untuk namjoon tapi.. Appa bagi dia peluang...
Namjoon: oh.. Macam tu..
Appa: namjoon-ah kalau chae masih selamat atau tak kena... Kamu tau kan? Apa terjadi? Terbunuh atau macam-macam lagi oleh diorang... Jangan buatkan tugasan tu nae?
Namjoon: wae?
Appa: dia masih ada peluang.. Jangan suruh dia give up dulu...nae? Appa nak namjoon janji dengan appa tau.. Demi adik kesayangan kamu...
Namjoon: nae...
END OF FLASHBACK...
Namjoon: sebabnya macam tulah..
YOU ARE READING
(C) BOYS HIGHSCHOOL?!✘(SVT/BTS/MX/etc.)✘
FanfictionApabila seorang yeoja dipindahkan ke sekolah untuk murid-murid lelaki.. Apakah yang harus yeoja itu lakukan? Dengan secara paksa, dia harus memasuki sekolah tersebut. Dapatkah dia bertahan dia sekolah yang dipenuhi lelaki!? Kpop group included: SEV...