૪ maza (2)

280 6 0
                                    

   Dia tak berhenti. Duduk di atas aku, dia menekan lengan aku ke tanah. Bibirnya terasa panas dan keras di wajah aku. Aku tahu aku tak cukup kuat untuk menjauhkannya.

   Aku tahu aku harus bertindak. Aku tak ada pilihan. Aku terpaksa menggunakan kuasa Aku. Aku memejamkan mata. Aku menumpukan perhatian. Aku menyebut ayat untuk tricks itu. Diulang dengan senyap.

   Selepas beberapa saat, ciuman Jun yang marah dan putus asa itu tiba tiba berhenti. Aku membuka mata. Aku memerhatikannya duduk tiba-tiba, matanya terbeliak kerana terkejut. Dan panik.

   Dia melepaskan pelukan dan mengangkat tangan ke tekaknya. Suara tersedak sakit meletus dari mulutnya. Dan kemudian dia tersedak ketika dia menyedari dia tidak dapat bernafas. Matanya membulat. Wajahnya menjadi gelap dengan warna merah tua.

   "Omo kenapa tu Jun? Hahahaha," kataku. "Kau dah macam telah lidah kau je. Macam mana boleh jadi macam tu ha? Hahahahaha"

   Dia meluncur dari pangkuan aku. lutut di tanah. Tangannya menampar dengan kuat di kerongkongnya. Dia membuat suara yang menjijikkan ketika dia berusaha untuk mendapatkan udara. Matanya merenungku. Oh dia mintak aku untuk melakukan sesuatu untuk membantunya. Nah

   Tapi aku menikmati apa yang berlaku sekarang, rasa tak sedap lah pulak mengganggu. "Anda layak mendapatkannya hahaha," kataku. "Kau tahu kau layak dapat benda ni." Aku berdiri di atasnya, memerhatikan wajahnya yang berwarna ungu, memerhatikannya yang pucat dan muntah. Tangannya melentik tidak berdaya. Dia mengerang dan membuat keras. Aku dapat melihat lidah merah jambu gemuknya meringkuk di mulutnya yang ternganga.

   "Poor boy," kataku dengan simpati. "Mesti mengerikan. Kau dah tak boleh bernafas kan?"

   Dia menggeleng. Seluruh tubuhnya menggigil. Dia melepaskan sarung tangan dan memasukkan jarinya ke mulutnya yang terbuka, tersekat-sekat di dalam kerongkongnya, menghirup saluran angin.

   Kulitnya hampir biru langit. Dia mengangkat kedua tangan aku, memohon. "Haih yelah," kataku. "Kau nak aku keluarkan lidah kau tu ke?"

Dia mengangguk. Kepalanya tergelincir. Dia kehabisan udara.

   "Angkat tangan kau," aku memerintahkannya. "Angkat tangan kanan and bersumpah yang kau tak akan sentuh aku lagi."

   Aku menunggu beberapa saat. Akhirnya, dia menemui kekuatan untuk mengangkat tangannya. Dia mengerang. Matanya meliar ke kepalanya.

   Adakah aku menunggu terlalu lama?

   Aku membungkuk, menjulurkan jari ke mulutnya, dan menjulurkan lidah ke tempat yang sepatutnya.

   Dia tidak bergerak. Aku menunggu. Selepas beberapa saat, dada Jun berdegup kencang. Matanya terbeliak dan dia dengan tenang menyedut nafas demi nafas. Mukanya perlahan-lahan memperoleh semula warnanya. Matanya merenung lurus ke depan, memandang batang pokok. Dia berkelip keras, cuba fokus. Dia terus menggosok kerongkongnya.

   Aku berdiri di atasnya, memakai kot balik, menikmati ketakutan di matanya.

   Ya, Park Junhee, anak saudara Park Jinyoung yang hebat, takut kepada aku. Aku rasa mahu ketawa, tetapi Aku masih terlalu marah untuk ketawa.

Akhirnya, dia mula bernafas secara normal. Masih berlutut di tanah, dia mengangkat mataku, dan ekspresinya berubah menjadi marah. "Witch!" bisiknya, sambil menjeling ke arahku di udara. "Kau penyihir!"

   Sekarang, aku tak dapat menahan diri. Aku melabuhkan punggung dan ketawa. Aku rasa itulah yang sepatutnya dilakukan oleh ahli sihir. Kemudian aku berpaling, menendang salji kepadanya, dan berangkat pulang.

to be continued 𖧧

boy meet evil (⩩)Where stories live. Discover now