Bab 10

712 23 0
                                    


Dua minggu berlatih , dua minggu bersama . Akhirnya tiba hari for the competition. Twilight band telah bertolak ke tempat competition. Mereka pergi menaiki bas dan memandangkan mereka juga telah membawa dua kumpulan iaitu bawah 15 dan bawah 18. Cuba nasib.

Lets sing together nie ialah anjuran Tengku Hisham iaitu papa qis sendiri. Tetapi tidak ramai yang tahu bahawa qis ialah anak kepada Syarikat muzik yang tersohor di Malaysia ini.

Tibanya di lokasi competition dilangsungkan mula la datang penyakit nak terkencing la , darah gemuruh la , nak pitam la. Ya Allah kau kuatkan la semangat ku. Moga hal yang buruk tidak terjadi. Amin

Selepas mencabut undian kumpulan kami akan membuat persembahan No 3 dari 10 kumpulan. Bagaimana pun untuk kumpulan junior iaitu Themoon akan membuat persembahan yang pertama sekali. Fuh gementar dia tak payah duk cita.

Memandangakan kami akan terpisah kerana comp bawah 15 akan buat di ballroom satu manakala bawah 18 di ballroom 4 . Kami perlu menyiapkan diri sebelum mambuat persembahan dari segi pakaiam lagu yang ingin dinyanyikan .

Terasa seperti ada yang memerhatikan ku aku dongak lihat sekeliling. Rupanya zhaf sedang perhatikan gelagatku yang gelabah. Dia senyum tipis. Time la nak bagi senyum menawan pun.

"Goodluck . Calm down . Everything will be fine. Tu along panggil"

Ikut suka hati ja panggil along kesayangan aku tu along dia. Sejak bila kita adik beradik? Baru nak jawab dia dah beredar ke kumpulan kami. Aku bangun lalu mendekati along.

"Goodluck sayang. Sorry cause sibuk dua tiga hari nie. Bagi menang tau" katanya. Well macam mana dia ada kat sini ? Dia nie salah seorang juri untuk aku punya persembahan. Well tapi takpe dia seorang yang amanah.

Aku balik ke tempat group aku . Aku tengok diorang relak ja . What ? Relak ja aku nie dah gelabah namati . Kalau toreh muka aku mesti tak keluar darah punya la. Fuh macam mana diorang boleh relak ja ?

"Qis chill la. Aku tengok kau nie gelabah semacam ja ."Aku jeling tengok hadi. Gelabah la wei .

"Kau takut ekk?"nie sorang lagi kembar dua orang nie memang nak kena dengan aq ka .

Aku pandan zhaf minta back up.

"Dah la korang dia kan budak baru lagi. Kau pun dulu waktu first time siap kencing dalam seluar lagi."

Aku senyum tipis manakala yangvlain dah gelak sakan. Hambar kot. Takder mood kot . Asal la gelabah sangat nie.

"Jom la ready belakang pentas group no 2 dah start persembahan tu"

Aku tengok pentas . Aduh. Mati la aku.

Then zhaf tarik tanganku yang dah memang sejuk dan mengigil. Fuhh tolong la bagi aku semangat. Yang lain dah ada belakang pentas cuma tinggal aku dan dia yang baru nak bangun.

"Chill kay , kau anggap ja macam nie training. Buat biasa ja. Aku ada semua ada dont worry . Pentas tu our punya . Just enjoy ur self"

"I try" keluhku .

(Sis malas tulis lirik)

Time zhaf punya part dia datang dekat aku sambil main gitar. Then dia pun tengok mata aku aku nampak semangat yg dia salurkan. Aku tengok dia sampai alpa lupa turn aku nyanyi.

Ihate u i love u
I hate that i want u
U want her u need
And i'll be with her

Tamat lagu pertama . Lagu second pulak aku solo. Sekarang aku dah berani sikit untuk main dengan pentas. Sambil nyanyi sambil aku jalan memenuhi pentas. Taknak nampak kaku. Zhaf yang ajar aku.

Sedikit sebanyak aku mula berubah la sebab dia. Dia ubah aku dari penakut jadi berani. Dia juga like mu guardians. Gwng dia selalu melindungiku. Tapi dia juga dah buat aku jauh dengan mimi.

Takpa laa dia pun dah bagi aku bahagia even daripada orang yang berbeza.

Now aku berubah. U can do it . Aku menyanyi kan rangkap pertama lagu Adanya cinta.

See the sambungan dia .

Qistina Where stories live. Discover now