BAB 2 PERTEMUAN PERIT

3 0 0
                                    

                   ..............

Keadaan di kelas sangat heboh seperti pasar tani .Biasa lah kelas ketiga terakhir. Hanya meja Tasya dan Juliana sahaja senyap dan sepi ibarat di alam lain .
Sehingga lah satu bunyi sahaja yang membuatkan mereka semua senyap sepi .bunyi itu ialah tapak kaki Cikgu Amelyna.Beliau ialah guru kelas Juliana iaitu kelas 6 Tangkas. Cikgu Amelyna tidak lah garang ,tetapi dengan keayuannya semua murid ibarat telah insaf jika didepan beliau.

"Bangun...Selamat Pagi Cikgu." Jerit Ketua kelas ."Selamat pagi cikgu ."ulang murid -murid yang lain. "Selamat pagi murid -murid . Hari ini kita ada murid baharu.sila perkenalkan diri awak ya."ujar Cikgu Amelyna. "Hai..err saya Zaikal Zakri..saya daripa negeri Melaka ...sebelum ini saya bersekolah di SMK Melaka Pindah...sila beri tunjuk ajar..terang Zaikal Zakri ."sila duduk di sebelah mohsin."arah Cikgu Amelyna.

            .........................

"Kringgggg!! Baiklah murid - murid nampaknya loceng tanda keluar rehat sudah berbunyi jadi jemput makan semua " ujar Cikgu Amelyna. "Terima kasih Cikgu." Kata ketua kelas dan diikuti murid - murid lain.

               .......................

Selepas sahaja Juliana selesai makan dia lantas menuju kearah kedai buku tetapi laluannya dihalang oleh Zaikal Zakri.

"Eh ,kenit ! Aku dengar kau ni lemah jadi aku nak kau tahu yang ayah aku ialah Dato and mak aku Datin jadi aku nak kau tolong aku ?tanya Zaikal Zakri. "K... kau nak apa ak..ku tak kaya"
Tangis Juliana ."Aku nak kau bagitau kat semua cikgu aku sesuai jadi pengawas boleh?tanya Zaikal Zakri sambil mengenyit mata padaku ibarat ingin menunjuk macho ."Baiklah saya setuju." Jawab Juliana "Thanks AWAK!!sinis Zaikal Zakri dengan nada yang menggedik.

  
                   Bersambung ....

DIBELENGU PerasaanWhere stories live. Discover now