BAB 4 ADEGAN HITAM BERMULA

2 0 0
                                    

Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Aman

Tandas perempuan Blok C

"Hiks hiks sampai hati kau buat macamni kat aku Tasya aku nak jawab apa dengan mak bapak aku Tasya?"Tangis Juliana dia tidak sangka satu satunya kawan yang dipercayainya telah menipunya.Tiba tiba terdengar suara seseorang iaitu Tasya."J..Ju aku minta maaf aku bagitahu diorang sebab aku ingat dia baik lagi satu aku tak suka sebab kau selalu lebih pandai,kaya dan lebih cantik dari aku".Terang Tasya.Juliana lantas membuka pintu tandas dan berkata..."Tapi pernah tak aku koyak maruah kau HAH? Tanya Juliana dengan keaadaan marah .Tidak sempat Tasya menjawab , Juliana berlari ke kelas .Sepanjang kelas Juliana langsung tidak menghiraukan surat surat minta maaf daripada Tasya.

      Kawasan Perumahan Taman Nahkoda.

  Dalam perjalanan pulang Juliana teringat akan kata- kata kakak Zaikal Zakri .."aku dah telefon mak bapak kau.."ayat itu terngiang-ngiang di kepala Juliana .

                      ..................

 Selepas sahaja tiba di rumah .Juliana ternampak bagasi besar yang pernah dinampak sebelum ini dan terdapat nota diatas beg itu."Ibu tak percaya apa yang dah berlaku tapi ayah halau awak dari rumah sebab dia kecewa. Jangan risau kalau Ju perlukan wang message ibu dan bagi alamat ibu datang bagi duit"Juliana menagis apabila dia selesai membaca nota itu.Dia pun mengambik beg itu dan menahan teksi .

                 .....................

Selepas tiba di destinasi yang ingin ditujunya dia memberikan duit kepada pemandu teksi itu.

  Hanya satu sahaja tempat yang ditujuinya Rumah Anak Yatim Sri Al Furqan. Disitulah tempat yang selalu ditujunya bersama ibunya untuk memberi makanan, sehinggakan pengetua rumah anak yatim itu sudah cam muka Juliana.

   Juliana pun masuk ke pejabat.
"Eh , Juliana. Mana ibu kamu? Tanya pengetua rumah anak yatim itu atau dikenali sebagai Puan Roqiah.Juliana pun menceritakan apa yang terjadi .

   Sebaik sahaja  mendengar cerita Juliana Puan Roqiah lantas membawa Juliana ke arah bilik barunya. Tetapi bilik tidurnya bukanlah dorm yang dikongsi tetapi bilik untuk dia seorang sahaja . "Puan Roqiah.. kenapa saya punya bilik bukan dorm? Tanya Juliana."Awak dah macam anak saya dah .Awak duduk je la kat bilik ni ."Terang Puan Roqiah
"Ha .Lagi satu mulai hari ini panggil saya ibu .Boleh? Tanya Puan Roqiah.Juliana pun menganggukan kepalanya tanda faham.lalu memasuki bilik tersebut dan terus meletakan beg bagasi yang besar itu diatas ka-
tilnya yang sangat empuk bak awan .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DIBELENGU PerasaanWhere stories live. Discover now