AMINUDDEN IS HERE NOW

1.7K 132 8
                                    

Akhirnya cuti musim panas sudah tamat, Luqman seperti biasa menongkat dagu melihat luar tingkap,daripada raut wajahnya...kelihatan kecewa...mungkin disebabkan cuti sudah tamat.? Aila bertemankan buku di tangan menjeling-jeling Luqman.

"L-Luqman.." sapa Aila,gagap.

"Huh...kenapa.?" Soal Luqman segera membalas sapaan Aila.

"You're not looking good..what's wrong..?" Soal Aila semula.

"Hah...nothing..I'm ok.." senyum Luqman dan tiba-tiba nada penggumuman berbunyi.

"Perhatian...di minta semula pelajar berkumpul di dewan besar akademi dengan segera...di ulang....Perhatian...di minta semula pelajar berkumpul di dewan besar akademi dengan segera..terima kasih" semua pelajar mengeluh dan menggikuti sahaja. Luqman bangun dari dan mengambil beg galasnya berjalan keluar dari pintu kelas.

"Luqman awak nak pergi mana ?... kita kene pergi dewan." Ujar Aila mengejar Luqman.

"It not my business..."

"But.." Aila mengejar Luqman sehigga keluar pintu keluar kelas. Selepas itu,terlihat Luqman berhenti berhadapan dengan Stella.

"Maafnya putera Luqman...dewan arah sana.." ujar Stella senyum. Menuding jari ke arah belakang Luqman.

"Ah...kacau.." keluh Luqman mengaru belakang kepalanya,memaling dan berjalan selamba.

"Haaa....kadang-kadang sukar untuk percaya dia seorang putera raja...." ujar Stella bercakap dengan Aila sambil melihat Luqman berjalan. Aila tidak berkata apa-apa hanya tersenyum.

============================>

Dewan besar akademi yang sudah di penuhi dengan pelajar akademi yang duduk di kerusi yang di sediakan. Luqman duduk termenung sediri. Dia mengimbas semula malam semalam,dimana Akif telah meminjam dagger Kirin dan Razor untuk membuat ubah suai atau uji kaji. Perkara itu membuatkan Luqman resah dan risau.

Tidak lama kemudian Pengerusi Persatuan Perwakilan Pelajar tiba iaitu Stella Hawkins,berjalan di atas pentas di temani Penolong Pengerusi iaitu Aeman Aswandy.

"Eh...bile masa di belajar kat akademi ni ?.." soal Luqman terkejut melihat Aeman.

"Awak tidak tahu ke..? Dia kelas 3-A, kelas mereka berada di sebelah kelas kita 3-B.." jawab Aila.

"Selamat pagi semua pelajar...tujuan utama kamu semua di panggil ke dewan hari ini,saya mahu kenalkan kamu semua dengan seseorang..." ujar Stella bercakap dengan penuh yakin.

"Wah...dia banyak cakap.." selamba Luqman menekup muka.

"kita kekurangan tenaga pengajar... ada beberapa orang yang baik hati menawarkan diri untuk membantu kita... firstly...guru yang akan mengambil alih seni pertahanan diri...." jelas Stella.

"Silakan tuan...." ujar Stella menoleh ke belakang,Luqman mengamati susuk tubuh yang muncul dan dia terkejut.

"Dia adalah salah seorang 10 Guardian dan ketua skuad tersebut,dibawah pengelolaan putera keenam tuan Ikhwan Al'Solleh.." jelas Stella dan Jamel berdiri di sebelahnya.

"Wow...that was bad idea..." keluh Luqman menundukan kepala. Jamel yang menyedari Luqman memandangnya sekadar tersengih dan seorang lagi memakai kot makmal berkaca mata bulat besar,keluar lalu berdiri di sebelah Jamel.

Tale Of Young Prince (Chronicles Kaiser Trilogy)>>[ completel ]Where stories live. Discover now