Bab 5

4.7K 212 4
                                    

" wey bro jom kuar " sapa member Roys.  Roys hanya buat bodoh dan teruskan kejenya malas nak layan membernya itu.  " Wey kau dengar x nie ? " tegur sekali lagi ." Kau x nmpk ke aku busy nie lagipun pas keje nie aku nk kuar ngan mak ak " asalan Roys semata2 padahal nak jumpa kesayangannya itu. 

" Kau nie knape makin mnjadi2 perangai kau ?" Geram pada Roys.  " Apehal ngan aku ? Kau yg tiba2 muncul kat sini ajak aku kuar tiba2 . aku pula yg kena " Jawab Roys dengan bertenang.  " ajak kuar jew pun yg kau nk kerek sgt apehal ? " marah pda Roys. Roys tidak mempedulikan kata2 membernya itu. Dah dia memang mcm nie so lantaklah orang nak kata apa pun.  Baginya biar Ayma jew sorang jew yg tahu dia mcm mne . Identiti Ayma dia tidak beritahu lagi.  Dia tak nak bagitahu sebab dia tahu nanti ramai panas hati dengan kesayangannya itu.  Kalau boleh biarlah macam nie. 

Lalu member Roys pun keluar dari pejabatnya.Roys berasa lega kerana kawannya itu sudah blah and tidak ada yg ganggu dia lagi.  Tiba2 terlintas di fikirannya tentang kesayangannya itu.  ' hm dia buat apelah skarang nie x ley nk call aku ke apa ' ujar Roys di dlam hati.  Dia mengharapkan Ayma menelefonnya dan bertanya khabar tentang dia. 

Di depan semua orang dialah yang paling sombong , berlagak dan kerek.  Tapi di depan Ayma dialah insan yg paling baik . Ada sebab mengapa dia tak nak beritahu tentang bakal isterinya itu.  Antaranya ialah dia x nk bakal isterinya itu dikacau. 

Selepas habis saja semua keje dia maka Roys pun pulang ke rumah dengan keadaan yg penat. Tapi dia tidak lupa untuk berjumpa dengan kesayangannya itu.  Tiba2 telefonnya berbunyi panggilan dari kesayangannya.  Hilang penat dia apabila kesayangannya menelefonnya. 

" Awakk " sapa Ayma di dalam telefon. " Yess sayangg why ? Miss me ? " gurau Roys kat kesayangannya itu . " eh buatpe saya nk rindu awk ? Nnti awk dtg juga " balas Ayma dengan sedikit gurauan.  " Haha yelah " balas Roys.  " em awk saya nk tanya boleh ? " tanya Ayma. " tanyalah " balas Roys. " Awk btol2 ke nak kahwin dengan saya ? " tanya Ayma. 

"Sayang nape tnya mcm nie "? Ujar Roys . " I just want to know " balas Ayma . " Nanti kita jumpa saya explain ok.  Saya nak rest jap " balas Roys.  " ouhh yelah " balas Ayma.  " Bye Love You " . Selepas saja dia bercakap dengan kesayangannnya di dalam telefon . Dia ingin tidur sekejap. 

Haa mcm mne ok x ? Korang agak2 Roys btol2 ke nak kahwin dgn Ayma.  Nak tahu btol ke tidak . Teruskan membaca .

' dia x jawab soalan aku ' ujar Ayma dalam hati dengan perasaan yg sedikit kecewa. Dia risau sekiranya Roys menerima perkahwinan atas paksaan ibunya bukan atas sebuah cinta. Dia tak nak hatinya dilukai. Lelaki sekarang mana boleh percaya sangat pun.  Dia berdoa agar hatinya tidak dilukai oleh mana2 lelaki kecuali bakal suaminya sendiri.  ' Miss youu sayang ' ujar Ayma dalam hati . Dia rindukan Roys.  Baru dia rasa betapa seksanya merindukan seseorang. 

Roys bangun dari tidurnya dan bersiap untuk berjumpa dengan kesayangannya.  Sebelum itu dia ingin menghadiahkan sesuatu kepada bakal bininya itu sebagai tanda cinta dia terhadap Ayma.  Dia tahu Ayma ragu2 dengan dia. Oleh itu dia akan membuktikan pada Ayma yg dia betul2 cintakan Ayma. 

Roys pergi ke mall untuk mencari barang sebagai tanda cinta dia kepada Ayma.  Maka dia pun telah jumpaa barang yg dia ingin beri kepada Ayma. Selepas saja membeli hadiah untuk Ayma maka dia pun terus ke tempat yg ingin dituju. 

Bila sampai saja ke rumah Ayma. Dia memberi salam " Assalamualaikum. " wsalam " balas mak Ayma ." Eh Roys masuklah Ayma ada kat bilik tu kejap yee mak cik panggilkan.  " .

" Ayma tu haa Bakal suami kamu dah sampai " ujar maknya.  " Ouhh okeyy " balas Ayma.  Lalu dia pun keluar dari bilik dan dia telah pun nampak kelibat Roys di ruang tamu yg sedang menunggu kehadirannya. 

Sekali lagi Roys tergaman bila nampak Ayma hnya ikat rambut ponytail sahaja dengan muka yg simple sahaja . Tak perlu makeup tebal2.  Tenang hatinya bila memandang muka Ayma sebegitu. 

" Awak " tegur Ayma.  " awk nampak cantik hari nie " puji Roys dengan ikhlas sekali.  " Ouh jom kita lepak dekat jambatan sana tu . Best tau kat sana bnyak angin " Tawar Ayma.  " suree for you anything dear " balas Roys . Ayma hanya membalas dengan senyuman. 

" Sayang sinilah naik kereta .Jauh tu nak jalan " ujar Roys kat kesayangannya itu . " Hm yelah ." Ayma hnya mengikuti Roys. 

Sampai sahaja di jambatan...

Ayma dan Roys mula mengambil angin disitu dan meluangkan masa bersama2.  Masing2 gembira tak terkata.  Macam2 yg dorang ceritakan. Kadangkala ada budak2 yg mengusik mereka .

Lepas habis meluangkan masa bersama2 . Roys pun mengeluarkan kotak merah yg kecik yg dalamnya ada cincin.  " Sayang " Tegur Roys. Ayma memandang Roys dengan perasaan yg terharu sekali . Tak sangka yg Roys akan buat moment yg paling manis dlam hidupnya.  " Tadi sayang tnyakan kalau saya betul2 nak kahwin dengan awak " ujar Roys dengan lembut sekali.  " Okeyy dengan bersaksikan matahari yg menyinari hati saya Sarah Amira will you be my officially wife ? " lamar Roys dengan penuh perasaan sekali. Ayma seolah2 tidak percaya yg Roys akan melamarnya sekali lagi sebelum ini mak Roys yg lamarnya sekarang Roys sendiri yg lamarnya di depan mata sendiri. 

" Mohd Putera Firash i will " balas Ayma dengan tenang sekali.  Gembira tidak terkata Roys seakan2 ingin saja memeluk Ayma sekarang nie kerana dia tidak tahu macam mana nk gambarkan perasaannya sekarang. 

Seee !!! Roys melamar Ayma 😍😍 Sabar2x okey. 

Teruskan membaca dalam bab yg seterusnya . Sorry kalau saya lambat update. 

Keep vote me and keep follow me .

Muahhh bnyak2x ...

Dia Milik Aku   Where stories live. Discover now