Bab 7

3.8K 176 5
                                    

Roys meminta izin kepada maknya bahawa dia akan cuti dlm beberapa hari nie untuk menjaga Ayma. Dia amat risau akan keadaan Ayma yg masih tidak sedarkan diri.  Sudah menjadi tanggungjawab Roys untuk menjaga Ayma walaupun dorang masih belum ada ikatan yg sah.

Dia tak nk dikacau semasa dia menjaga Ayma. Telefonnya dimatikan .Dia sudah memaklumkan kepada ibunya jangan memberitahu sesiapa yg dia sedang menjaga Ayma . Dia tk nk identiti Ayma bongkar kpd rakan2nya dan yg lain2.

Tiba2...

Tangan Ayma mula bergerak-gerak dan Roys perasan yg tangan Ayma bergerak. " Sayang bngun sayang saya dekat sini " Ujar Roys dalam keadaan yg risau. Ayma membuka mata perlahan2 lalu orang yg pertama dia melihat adalah bakal suaminya . " saya rindu awak " kata Ayma dengan lemah .
Roys terdiam bila terdengar kata2 Ayma.  Lalu dia pun tersenyum . " i miss you too sayang " balas Roys . Roys memanggil doktor untuk memastikan sama ada Ayma dah okey ke belum. Syukur Doktor mengatakan yg Ayma dah okey dan boleh dibawa pulang dalam beberapa hari nie.

"Awak " tegur Ayma.  " Yee sayang nape nie ? " Jawab Roys . " ish awak nie panic sgtlah " bebel Ayma.  " ingatkan awk x okey lagi " balas Roys. " Awak x masuk office ke hari nie ?" tanya Roys. " Sayang saya ambil cuti untuk menjaga awak dan itu tanggungjawab saya " jawab Roys dengan tenang. " memang saya mengharapkan awak cuti pun " balas Ayma dengan selamba.  " Knape awk mengharapkan saya cuti ?" tanya Roys. " Yelah awak kalau kerja memang x ingat saya ke apa geram pun ada juga . saya nk call tapi takut ganggu awak pula " bebel Ayma ." Hehee bnyak kerja sayang nak kena buat.  Tapi bakal bini saya nie sentiasa dalam fikiran saya. " ujar Roys.

Roys berasa terharu kerana Ayma mula berfikir tentang dia.  Diam2 rupanya bakal bininya itu.  Dia senang hati kerana Ayma sudah pandai membebel padanya.  Biarlah Ayma sorang jew yg bebel dekatnya.  " Awak saya laparlah " ujar Ayma. " Lapar ? Okeyy sayang nak makan apa ? " tanya Roys.  " hehe belikan saya pauu ayam. Saya teringin nak makan " jawab Ayma dengan nada yg manja. Bukan dengan orang lain pun dengan bakal suaminya juga .
" Okeyy kalau macam tu saya gi beli jap awk duk sini diam2 " kata Roys.  " Alright " balas Ayma. 

Dalam beberapa minit yg lalu ...

Roys pun datang kembali ke wad Ayma dengan membawa makanan yg dipesan oleh bakal bininya itu. " Yummyy pau ayam.  " ujar Ayma.  Dia dah lama teringin nak makan.  " Sayang makanlah perlahan2 tercekik kang " tegur Roys.  " Hehe yelah.  Saya lapar sgt. Eh awk x makan ke ?" tanya Ayma.  " nak kalau awk sudi suapkan saya " jawab Roys dengan nada yg manja.  " Boleh. Okeyy duduk pastu saya suapkan " Jawab Ayma dengan selamba. 

" eh btol ke niey ? Saya main2 jelah " ujar Roys. " Ala awk nie kan saya nie bakal bini awk juga so apa salahnya kalau saya nk suap mr.sombong saya nie ?" ujar Ayma. " Mr.sombong ? Mne syg dpat gelaran tu " tanya Roys.  Dia pelik Ayma gelarnya Mr.Sombong. Dia memang sombong pun. " Yeah . awk ingat saya x tahu ke pasal diri awk.  Awk depan saya jew baik tapi belakang saya mokk kerek giler " jawab Ayma. Roys tersengih mcm kerang busuk. Dia tidak sangka Ayma dpt hidu perangai dia. " tapi saya x kisah saya lagi suka dgn character awk mcm nie. Biarlah baik awk tu saya sorang jew nampak yg lain tu whatever " ujar Ayma. 

Roys berasa gembira sgt kerana Ayma dapat terima dia dengan seadanya. Ayma memang btol2 memahaminya. " sayang thank you for accept me as your future husband and as ur first love . Saya tk kisah sama ada awk pompuan kampung ke tidak .i dont care about that.  Saya btol2 cintakan awk and i want to take care of you " luah Roys.

"Awakk . Saya dh mula sygkan awk.  Sbelum nie saya x prcaya ngan mne2 laki tapi lepas saya dpat kenal awk mcm mne saya terharu sgt and perasaan syg tu makin menambah.  Yess awk adalah lelaki yg pertama dan terakhir buat saya.  " luah Ayma. Roys cium tangan Ayma tanda sebagai dia menghargai Ayma. 

Setelah Ayma di tahan di hospital beberapa hari . Roys pun membawa Ayma pulang. Ayma memakaikan Roys topi kerana dia tahu Roys seorang anak jutawan yg terkenal. Roys pun memakaikan Ayma cermin mata hitam supaya tidak diketahui identiti bakal isterinya itu

Selepas masuk ke dalam kereta. Ayma pun membuka cermin mata. " Susah juga nak keluar dengan awak nie " ujar Ayma.  Roys hanya memberikan senyuman lalu dia pun memulakan perjalanan untuk menghantar Ayma pulang.

Tiba sahaja di rumahh...

" assalamualaikum mak , ayah " Tegur Ayma. " wsalam anak ayah dah keluar " jawab ayah Ayma. 

Yess yg jawab salam Ayma itu ayah dia but dont worry dia pun dh tahu yg anaknya itu bakal berkahwin.  Dia pun menerima Roys sebagai calon menantu. Okeyy meh kita teruskan.

" pak cik apa khabar ? " tanya Roys. " baik Roys. Trima kasih Roys kerana sudi jaga anak pak cik kt hospital.  " balas Ayah Ayma. " Takpe pak cik.  Demi Ayma saya sanggup buat apa jew " balas Roys. 

Roys pun pergi kat Ayma . " sayang esok saya kerja balik " ujar Roys.  " kerja ? Sekejapnya cuti sayang " balas Ayma. " sekejap apa bendanya sayang . saya cuti seminggu utk jaga awak tau.  " balas Roys.  " yelahh syg oii . awk nak balik dah ke ? " tanya Ayma. " Haah saya nak balik dah.  Nanti kalau saya dah sampai saya call awk ok " kata Roys. " Okeyy jom saya teman awk gi ke kereta " ujar Ayma. Lalu Roys pun pulang ke rumah dengan selamat. Dia tidak perlu risau lagi kerana Ayma sudah pun keluar dari hospital .Esok dia mula bekerja kembali. 

So how is it ? Best x ? If you guyss like this story keep votee me and follow me 😉

Teruskan membaca dalam bab yg seterusnya. Sory kalau lambat update 😁😁

Muahhhh bnyak2x ...

Dia Milik Aku   Where stories live. Discover now