Saranghaeyo~

263 20 0
                                    

Setibanya mereka  di rumah Jihyo.

"Gumawo,hantarkan saya balik"

"Sokey,but macam mana dengan kereta awak?"

"Omo,omo my cute car."Jihyo gelabah dia terasa ingin menangis disitu jugak.

"Takpe,awak bagi kunci awak,esok saya hantarkan kereta awak."Kwangsoo memujuk Jihyo apabila dia ternampak air mata yeoja itu ingin jatuh.

"Huhh?Jinjja?!Gumawoo..Jinjja Gumawoo."Jihyo dengan terujanya memeluk Kwangsoo,Kwangsoo terkejut dia dipeluk terus terkaku bagai patung yang bernafas.

"Nah,kunci esok tau.Annaeyong!"kata Jihyo sambil menyerahkan kunci keretanya kepada Kwangsoo.Dia dengan gembiranya berlari masuk kedalam rumah.

"Huh?Berani dia peluk aku,but it's okey.Wahhh!!Kenapa dengan jantung aku ni.?"kata Kwangsoo.Dia memukul kepalanya supaya tidak memikirkan benda yang tidak betul.

'Takkan aku jatuh cinta kat dia,ni kali pertama aku jumpa dia kot.Takkanlah nak jatuh cinta.Perasaan je kot'Fikir Kwangsoo lalu masuk ke dalam perut keretanya.Dia memecut balik kerumahnya dengan hati yang berdegup kencang.

KEESOKKAN PAGINYA.

"Nah,kunci saya balik dulu.Anaeyong"Kwangsoo menundukkan badannya lalu dia melangkah pergi dengan tergesa-gesa.

Sebenarnya Kwangsoo masih malu dengan kejadian semalam.

"Eh,eh.Kwangsoo sini kejap."Jihyo berasa pelik dengan perangai Kwangsoo yang seperti ingin menghindari diri dari dia.

"Saya nak cepatlah,ppali ppali.Awak nak cakap ap?"

"Gumawo,btw jom sarapan lagipun awak nak balik dengan apa?"tanya Jihyo.

"Saya nak balik dengan taxi.Takpelah Jihyo lain kali jelah."Kwangsoo menolak pelawaan Jihyo dia tidak sanggup lagi menahan debaran di hati dia.Dia ingin segera balik kerumahnya.Jihyo menarik tangan Kwangsoo lalu menyuruh Kwangsoo masuk ke dalam Mini Coopernya.Lalu mereka pun menuju ke restoran untuk sarapan.

TIBANYA MEREKA DI RESTORAN.

"Yahhh!Kenapa dengan awak ni?Saya kata taknak,taknaklah.Jangan paksa saya.!"Kwangsoo memarahi Jihyo dihapadan khalayak orang ramai.

"Saya nak sarapan dengan awak je."Jihyo terkilan dengan sikap Kwangsoo.Dia tidak pernah ditengking sebegitu rupa.Dia berasa sedih.

"Mianhae,Hyo.Saya.......Saya tak sengaja.Saya takda mood tadi.Mianhaee..Dahh jangan nangis.Kajja"Kwangsoo memujuk Jihyo dia berasa serba salah setelah dia melihat perubahan di wajah muka yeoja tersebut.Dia segera menarik tangan Jihyo dan mereka sama-sama masuk kedalam restoran tersebut.

Apabila mereka berdua memasuki restoran tersebut.Jihyo ternampak Kris dan Seolhyun.Jihyo berasa sangat muak dengan wajah namja tersebut.Lalu dia mendapat satu akal.Dia memaut lengan Kwangsoo dan berjalan melintasi mereka berdua dengan sweet gitu.

Apabila Kris ternampak Jihyo bersama dengan Kwangsoo.Hatinya terasa panas entah kenapa dia berasa cemburu dengan mereka berdua.

"Awak nak apa?"tanya Jihyo penuh manja.Kwangsoo berasa pelik dengan perangai Jihyo,apabila Jihyo membuat muka comelnya dia berasa jantungnya akan keluar.

'Aigoo,adakah ini rasanya jatuh cinta.'Kwangsoo tidak tahan lagi dia segera meminta diri ingin ketandas.

"Haih,kau dah kenapa Kwangsoo?"Kwangsoo membasuh mukanya berkali-kali.Dia ingin sedar dari mimpi itu.

Selesai sarapan,Kwangsoo dihantar oleh Jihyo balik kerumahnya.

"Gumawo,sebab temankan Hyo makan"ucap Jihyo.

"Sokey,Hyooo saya nak cakap sesuatu.Kalau saya kata saya suka awak apa awak nak buat?"Tiba-tiba Kwangsoo menanyakan soalan yang tidak ingin dia tanya.

"Awak,saya balik dulu.Anaeyong."Jihyo segera memecut keretanya meninggalkan Kwangsoo yang malu.

"Haishhh,apalah yang dah aku cakap kat dia.Kau ni Kwangsoo.Pabo"Dia memukul kepalanya sendiri.

-To be Continued-


THANKS SEBAB BACAA..JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT.FOLLOW SYA NANTI FOLLOW BACK.GUMAWOOO...SORRY KALAU TAK BESTT..ANAEYONGG

Fake Love(COMPLETE)Where stories live. Discover now