Saranghae Song Jihyo~

361 16 0
                                    

6 bulan kemudian~

Jihyo dengan perlahan menuju kearah Kwangsoo yang sedang menyiram pokok bunga.

"Kwangsoo,yahhh!"Jihyo mengejutkan Kwangsoo.

"Yahhh!!!Jihyo,awak ni buat saya terkejut je tau"Kwangsoo memegang dadanya.Dia amat terkejut dengan sergahan Jihyo.Nasib saja dia tidak melatah tadi.Kalau tidak,habis dia diketawakan oleh Jihyo.

"Takpelah oppa,kitakan couple sekarang.Seronoklah couple ngan oppa,oppa kalau Hyo tanya,oppa jangan marah tau?"Kata Jihyo.

"Ape dia?Oppa tak marah punya."

"Oppa bila kita nak tunang and kahwin?"tanya Jihyo dengan mata bersinar-sinar.

Kwangsoo yang tidak mahu menghampakan kekasihnya.Berkata.

"Secepat yang boleh"kata Kwangsoo.Jihyo yang mendengar khabar baik itu segera memeluk Kwangsoo.Dia berasa amat gembira.Namun,dia satu sudut ada seseorang yang memerhati gelagat mereka berdua.

Siapa lagi,kalau bukan Kris.

Kris sebenarnya sudah bertunang namun,pada hari perkahwinan Kris dan. Seolhyun,Seolhyun telah melarikan diri.Mungkin ini adalah balasan baginya.

~SKIP~

Jihyo membuka pagar rumahnya.Tiba-tiba ada seseorang yang memanggil namanya.

"Jihyo"panggil Kris.Dia ingin kembali semula menjadi kekasih Jihyo.
Kris melutut dihadapan Jihyo.

"Jihyo maafkan oppa,oppa banyak salah kat Hyo.Maafkan oppa ya Hyo.Oppa berjanji akan sentiasa ada untuk Hyo.Berikan oppa satu peluang lagi Hyo untuk menebus kesalahan oppa."Kris merayu pada Jihyo.Tetapi,dia hanya tersenyum sinis.

"Kan aku dah kata,rupa seseorang tu tak penting yang penting hati dia.Aku taknak lagi dekat kau,kau tu dah jadi ex aku.So,aku tak bolehlah nak buat pilihan yang tak bernas.Kalau aku terima kau,sama macam aku telah membaca cerita yang sama walaupun aku dah tahu akhirnya.Eh,Kris dah 6 bulan,baru kau cari aku.Melutut depan aku merayu menagih fake love kau tu.No waylah aku nak terima kau.Jadi terimalah pembalasan ini."kata Jihyo lalu segera masuk kedalam rumahnya.
Kris hanya kelu dengan air mata yang berlinangan.

6bulan kemudian~
(asyik 6bulan je)

Jihyo berasa amat gembira setelah 6 bulan dia bercinta dengan Kwangsoo.Dan selepas 6 bulan jugalah dia bergelar isteri kepadanya.Namun,dalam kegembiraan ada juga pahitnya.4 bulan yang lalu Kris telah dimasukkan ke hospital sakit jiwa kerana obses dengan Jihyo.Jihyo berasa kasihan dengan apa yang Kris telah lalui.Tapi,kalau bukan kerana perbuatannya mungkin kini dia hidup bahagia bersamanya.Namun,nasi telah menjadi bubur.Semuanya ditangan Tuhan.

'Thanks God,sebab temukan aku dengan namja yang baik hati dan penyayang macam Kwangsoo.Aku harap hubungan kami akan kekal hingga akhir hayat kami'

"Saranghae Hyo.Oppa tidak akan bagi Hyo fake love oppa,tapi oppa akan bagi true love oppa kat Hyo."

"Nado saranghae oppa.Can you promise me?"

"Yes,sayang"

~The End~

ALAH DAH HABISSS.
TAKPE SAYA ADA CERITA BARUU JADI STAY TUNED.TOLONG VOTE,COMMENT AND FOLLOW NANTI SAYA FOLLOW.BYEEE..

Fake Love(COMPLETE)Where stories live. Discover now