Part 2 (MY PET)

406 47 0
                                    

"Erkk..Nape kau tengok aku cam tu ?" Yerin berasa sedikit gentar.Dia masih berada di muka pintu. Serigala mendekati Yerin. Dia bergesel-gesel di kaki gebu Yerin.

Yerin berasa sedikit tenang."Ishh..Jom..aku dah lapar ni."Yerin masok ke dalam rumah dan terus menuju ke dapur.Serigala mengikuti langkah Yerin.

Yerin membuka peti sejuk.Dia mengeluarkan sekeping daging. "Nah...Kau mesti lapar." Kata Yerin lalu dia memletakkan daging ke dalam pinggan dan dia bagi kat Serigala.

'Sayang jugak dia dekat aku.'Serigala tersenyum di dalam diam.Dia menjilat² daging yang baru di beri Yerin

"Aku nak makan roti jem strawberry je la. Malas pulak aku nak masak." Yerin meluahkan kat Serigala.Serigala menyalak kecik.

Yerin mengambil dua keping roti and jem strawberry beri diatas kabinet dan diletakkan diatas piring.

Yerin pon duduk di bangku."Hmm..Lepas makan kita mandi..Aku mandi kan kau."Kata Yerin.Serigala pon menyalak menandakan ok.Yerin tersenyum.Dia menyuap roti ke dalam mulutnya.

"Aku nak panggil kau ape ye ?" Yerin berkata sambil memegang dagu."V..."tiba² mulut Yerin terpancul satu nama.
"Macam sedap."Yerin tersenyum gembira."Aku panggil kau V laa.."Yerin memandang Serigala. Serigala menyalak tanda setuju." Ok I'll call u that's name".Kata Yerin penah girang.

[15 minit kemudian..]

"Dah jom!!Kau pon dah siap makan ann..Jom mandi.." Yerin berjalan ke bilik.Dia mencapai dua helai tuala.V hanya melihat.Yerin pon membuka pakaian.

"Jom.." Yerin mengangkat V ke bilik air."Badan kau kena mandi.Baru bersih..baru cepat sihat."Kata Yerin.V menyalak manja.

Yerin meletakkan V di bawah.Dia membuka shower dan mengisi air ke dalam bekas untuk bagi V mandi.Yerin mengangkat V. Dia menyiram badan V.

"Aku bagi basah dulu bulu² kau baru boleh sabun." Jelas Yerin. Dia mengambil sabun mandi di lantai.Dia menuang sabun ke tangan.Dia mula menyabun V.

"Hmm..wangi pon.."Yerin tersenyum.Dia mengambil air dia dalam bekas tadi dan membersihkan bulu V. Dah habis Yerin keringkan bulu V.

" Dah siap..Jp je kan.."Yerin barkata girang.Dia tersenyum puas. "Dahh..aku pulak nak mandi." Yerin masuk balik ke dalam bilik air dia menutup pintu.'bahagia aku..mesti dia sayang aku.'V bermonolong didalam hati.Dia tersenyum.

{30minit kemudian..}

Yerin terdengar bunyi ketukan dipintu.Dia melihat jam didinding.5:40 petang.

Yerin yang sedang menyikat rambut bingkas bangun.Smpai di ruang tamu dia melihat ke arah V yg sedang tidur.

'Comel jugak Serigala ni.'Dia tersenyum.Dia terus pergi membuka pintu rumahnya.

"Ohh Pakcik.." Pakciknya berdiri didepannya."sayur hari ni dah habis jual ?"Tanya Yerin tanpa menjemput Pakcik nya msok ke dalam rumah.

"Aah...dah hbis.." Pakciknya jawab bersahaja."Nah duit jualan hari ni."Pakcik nya menyerahkan $300 kepada Yerin.

"Sikitnya Pakcik.Mna lagi ?" Tanya Yerin hairan."Banyak rosak."Jawab Pakcik Yerin berbohong.

'Ishh..peliknya..setiap hari rosak..padahal ak selalu bagi yg segar.'Yerin x puas hati.

"Hmm..jom la ke belakang." Yerin mengajak Pakcik nya ke belakang rumah untuk memetik lagi sayur.Yerin melangkahkan kaki nya.Pakcik Yerin hanya mengikut di belakang Yerin.

{Kat belakang rumah}

Yerin sedang ralit memetik sayur.Pakcik dia tolong laaa jugak 'sikit'.

Pakcik Yerin menoleh ke arah Yerin.'Wow..Cantiknya dia.'Pakciknya bermonolog sendirian.Dia berjalan mendekati Yerin.Perlahan².

Dia menyentuh bahu Yerin. Yerin terkejut."Errmm..Ade ape Pakcik??"Yerin sedikit gusar."err..xde pe laa..ade binatang tdi..tu yg Pakcik buang."Pakcik Yerin berdalih.

"Hmm Pakcik saya masok dulu la..pakcik amek la sayur² yang saya kutip tadi ye.Bye."Yerin nak cepat² lari dari Pakcik nya.Pakciknya hanya mengangguk.Dia melarikan muka.

[Dalam rumah..]

Yerin termenung di atas kosyen.'Ishh..asal dengan Yerin..'V berjalan ke arah Yerin. Dia menggeselkan badan di kaki Yerin.

" Ehh...knape ni ?"Yerin terkejut.Dia mengangkat V naik ke atas ribanya.Dia mengusap perlahan bulu V.

V menyalak perlahan."Aku takut la V dengan Pakcik aku tu."Luah Yerin. Dia harap sangat V faham.V hanya melihat.Yerin melihat ke arah jam.11:00 p.m.

"Dah la V.Jom tido." Dia bingkas bangun dan mengangkat V ke biliknya.Dia meletakkan V diatas katil dan tidur di sebelah.Yerin memelok V selesa.'Best pelok kau V..lembut bulu kau.."Yerin tersenyum sendirian.Dan terus tidur.

~to be continue~

The Werewolf Man-[Complete]Where stories live. Discover now