CS5

101 5 0
                                    

12.00 tengah hari .

Aku duk tergenung memandang keluar jendela . Ahh , dah tengah hari tpi aku msh juga nak tegenung .Persoalan tentang killer laser pagi tadi terngiang ngiang dimindaku .Entah knpa soalan killer  tu menerjah mindaku pada waktu ni .

Aku menoleh kebelakang . Aku mendengar segala galanya yng dibualkan oleh mereka .Tentang zaman sekolah menengah dulu .Almaklumlah sma sekolah dulu .

Aku ? Aku lain sekolah dari mereka . Sahabat² yng ku sanjung dulu kini pergi ke tempatNya  . Aku rindu kenangan masa dulu . Rindu killer .

Ya , dulu aku ade mmpunyai sahabat seramai 3 orng . Sara , Sha dan Mia . Kini mereka dh pergi disebbkn satu kejadian ...kemalangan .

"Mai ? Kau menung ape tu ? " soal Alisa .

"Herh ? Tak ade ape . Aku nak tanya satu soalan boleh ?"

"Tanyelah "

"Korang semua ade killer ?"

Alisa memandang Ain . Ain memandang Ana .Ana memandang Efa .

"Lahh , korang janganlah rahsiakan . "

"Kami mmng tak nak rahsiakan dari Mai .Tapi keadaan memaksa . " balas Ain .

"Hmm .Tak apelah Ain . Kite bagitau jelah."

Yang lain mengangguk .

"So ? " kataku .

Alisa menarik nafas dengan dlm .Biar tenang .

"Sebenarnya , kita orang ni dulu pengawas smsa zaman sekolah menengah . Dulu , kitaorang ni mmng suka bagi killer semua tu . Tapi lepas satu kejadian menimpa arwah Sarah a.k.a leader kami dulu , smuanya berubah .Tpi kadng kdng kmi pakai killer tu juga .Yng paling kerap aku . " terangnya .

"Korang killer ape ?" soalku .

"Aku mouthlaser & eyekiller . Ain smillerkiller . Ana mouthkiller . Efa mouthlaser . "

"Ooo"

"So , Mai kau dulu ?" soal Ain .

"Hmm . Sebenarnya aku dulu banyak killer . Start aku jadi KP tu lah aku ade killer  smua tu .Tapi tak sangka , killer  hanya smntaraa .. Dsbbkn killer  tu disiplin pelajar kat sekolah dulu semuanya terkawal .Siapa yng buat salah ape ke , terus kna buang , gantung , hukumn berat , kerja amal dan bnyak lgilah .Tapi ..suatu hari killer  tu lenyap , dsbbkn smua orng yng aku sayng dh pergi ketempatNya . Aku cuba nk buang killer  tu sblum aku msuk U . Tapi alhamuddilah masa aku duk kat kampung selam 5 bulan dulu . Tapi ... "

"Tapi ape ?" kata Efa .

"Tapi , killer   tu dtng balik .Mungkin arwah suruh aku mcm dulu kut . Mungkin arwah tak nak tengok aku dibuli.  Ah , rindu siot !." kataku smbil melpskn rindu .

"Dahlah ,Mai .Yng pergi biarlah pergi .Kita ni kna hidup juga . Yng lalu jngn diingat ." seloroh Ana .

"Hmm . Yelah."

"So , kau killer ape ?"

"Semua killer "   jawabku .

"Oh my gad !" kata mereka serentak .

"Lah , korang jngn ah takut .Aku takkan marh kawan aku kecuali kalau dia ade buat salah . Okey ." kataku lalu mmbuat peace .

The Naughty Girl's RulesWhere stories live. Discover now