014

391 69 20
                                    

11 - 91

"Kau patut cakap dengan Baekhyun balik pasal Yerin tu. Entah entah dia tengah pertimbangkan apa yang kau cakap dekat dia semalam" Tiffany letak cawan yang baru di ambil di dapur tadi, lalu duduk bersama keluarganya dan juga Taeyeon.

Tuan Hwang dan Puan Hwang berpandangan antara satu sama lain sebelum mereka mengalihkan pandangan ke arah Tiffany dan juga Taeyeon.

"Tengoklah nanti" Taeyeon sumbat roti dalam mulut.

"Kau ni. Pergilah jumpa Baekhyun atau telefon je lah dia. Cakap balik pasal semalam kau cakap dekat dia" Tiffany capai roti yang sudah siap di bakar dan sudah siap di sapu dengan jam. (jem ke jam sebutannya?😂)

"Kejap. Apa yang Tiffany dengan Taeyeon tengah cakap pasal Baekhyun dengan Ye... apa nama perempuan tu tadi" Puan Hwang inginkan penerangan.

"Tak ada apa. Pasal kawan je, erk kawan lama kitaorang. Kebetulan Baekhyun pun kenal dia" sengihan diberikan kepada omma dan appa nya.

Taeyeon mengangguk laju. Mengiakan apa yang Tiffany kata pada omma dan appa nya.

"Kau!" Tiffany tinggikan suara.

Taeyeon jegilkan mata. "Yalah, yalah. Sekejap lagi aku call dia lah" terpaksalah dia bagi jawapan sebentar pada Tiffany.

Tiffany senyum puas. "Good"

Omma dan appa Tiffany diam tidak masuk campur pasal mereka lagi memandangkan mereka sudah berbual tentang kawan. Lagipun mereka berdua sudah besar panjang, pandailah mereka.

Masuk bilik Tiffany terus memaksa Taeyeon membuat panggilan pada Baekhyun. Dah macam tak ada waktu lain dia nak telefon Baekhyun.

Yang Taeyeon pun macam Tiffany tu bawa pisau nak bunuh dia kalau dia tak ikut cakapa. Tangan cepat saja cabut wayar yang bersambung dengan telefonnya untuk memenuhkan bateri telefonnya.

Nombor Baekhyun di tekan, tak perlu di cari cari lagi memandangkan dia sudah setkan nombor Baekhyun pada nombor yang penting. Sama seperti keluarga dia dan Tiffany.

Dia menarik nafas panjang, telefon di lekapkan ke telinga.

"Kuatlah, aku nak dengar jugak"

Taeyeon mencebik lalu menekan speaker. Dah nak dengar sangat.

Panggilan telefon di jawab.

On Call

Baekhyun:
Yeoboseyo, kau nak apa?

Taeyeon:
Aku tarik balik apa yang aku cakap dengan kau semalam. Kau tak perlu bagi dia peluang, tapi terpulanglah.

Kata kata Taeyeon itu mendapat tamparan daripada Tiffany. Jegilan mata di berikan pada Tiffany yang tiba tiba tampar dia. Apa, salah ke apa yang di cakap tadi?

Tiffany memberikan jegilan juga, tak setuju dengan kata kata Taeyeon tadi pada Baekhyun. Tak payah nak bagi peluang sangat dekat perempuan tu!

Baekhyun:
Peluang apa ni? Untuk siapa?

Taeyeon:
Peluang untuk Yerin tu lah. Takkan kau lupa macam tu je? Tak mungkin. Aku tarik balik pasal tu. Kau boleh dapat yang lebih terbaik dari dia.

Baekhyun:
Lah pasal tu ke. Ingatkan apalah tadi. Yalah. Tapi kalau kau tak cakap pun aku tak nak bagi peluang pada dia walaupun semalam hati aku macam berbelah bagi sikit.

[✔] 나는 네가 필요해 I Need YouWhere stories live. Discover now