Bab 6 - Surprise*

13.1K 142 1
                                    

Sebaik tiba di lobi, Rizal berlegar-legar mencari Amir hinggalah dia terjumpa secebis kertas bertulis "Amir kat stor sukan". Tulisan Amir. Dia lantas mengambil kertas itu dan berjalan dengan penuh hati-hati ke arah stor sukan asrama.

Stor sukan asrama yang terletak di tingkat bawah sedikit tersorok kerana menghadap blok pejabat asrama. Hanya terdapat satu laluan saja untuk ke stor sukan. Rizalengagak yang Amir mempunyai urusan di stor sukan. Mungkin sebab itulah Amir mengajaknya turun ke stor sukan. Lampu yang sedikit malap di hadapan stor sukan membuatkan suasana sedikit seram. Namun Rizal meneruskan langkahnya demi Amir.

Setibanya di stor sukan, suasana gelap. Tiada selipar. Tetapi pintu yabg selalunya berkunci mangga, tidak berkunci malam ini. Rizal yakin Amir berada di dalam. Dia membuka daun pintu stor sambil menoleh ke kanan dan kiri bimbang ada orang melihatnya. Dia masuk dan terus menyelak pintu dari dalam. Dia menanggalkan selipar dan berjalan ke dalam. Stor sukan berbentuk L menyukarkan dia untuk mengagak di mana Amir. Namun dengan bantuan cahaya lampu dari stor kecil di dalam, Rizal nampak kelibat Amir.

"Mir...aku ni, Jai". Ujar Rizal perlahan.

Amir segera mendekatinya dan memeluknya. Rizal dapat merasakan yang Amir tidak berpakaian.

"Weh, apsal bogel ni?" Rizal ketawa kecil.
"Ni lah surprise..." Amir turut ketawa. "Sebenarnya Amir nak bagi ni kat Jai... Nah. Bukak lah". Ujarnya lalu menyerahkan kotak kecil kepada Rizal. Rizal yang blur terus menerimanya dan memandang ke arah Amir.
"Apa ni?"
"Hadiah untuk Jai..."

Rizal membuka bungkusan hadiah sambil Amir menariknya ke ruang bilik yang lebih cerah. Rizal mengeluarkan sehelai kain kecil. "Apa ni..." katanya dalam hati.
Amir sudah tersenyum nakal melihat Rizal yang seakan tertanya-tanya.

"Underwear ke ni?" soal Rizal clueless.
"Yup. G-string. Amir pun pakai satu jugak ni. Satu lagi untuk Jai. Yang tu la..."
Amir menerangkan.
"Seksinya..." Rizal mengetap bibirnya. Tangannya masih memegang g-stringnya. "
Rizal terharu. Suasana bilik yang gelap menyukarkan dia mengagak reaksi wajah Amir ketika itu. Namun, sejujurnya air matanya bergenang. Dia lantas memeluk Amir.
"Thanks Mir. Walaupun hadiah kau macam kelakar, tapi aku happy sangat." Air matanya tidak tertahan. Dia bingung. Kenapa dia begitu emosi? Mukanya ditekup ke dada Amir. Amir juga sebak. Dikucup kepala Rizal berkali-kali.
"I told you Jai. Kau best bro aku. Kau sorang je. Aku sayang kau." Amir turut menitiskan air mata. Dia juga bingung kenapa special reward dalam gelap di bilik stor sukan yang sepatutnya exciting menjadi momen paling emosi bagi mereka berdua. "Jai...". Amir menambah. Dia mengalihkan dadanya dan tunduk melihat muka Rizal.

"Aku sayang kau... Walau apa sekalipun jadi kat kita, aku akan tetap sayang kau". Ujar Amir. Rizal sudah tersedu-sedu. Tangannya memeluk erat Amir seperti tidak mahu lepas.
"Aku sayang kau jugak Mir. Thanks sebab jadi bestfriends aku, bestbro aku." Rizal mengelap air matanya.
"Pakailah, aku nak tengok". Kata Amir.

Rizal melurutkan pakaiannya satu persatu hinggalah sekadar berboxer brief. Amir mengambilalih tugas dengan melurutkan boxer brief Rizal. Dia sempat menghidu konek dan telur Rizal sebelum Rizal menyarung g-string pemberiannya.

"Seksi lah. Geram aku tengok". Amir menjilat-jilat bibir melihat Rizal yang hanya ber-g-string, sama sepertinya.
"Amir pon seksi. Tapi kalau tak pakai apa-apa lagi seksi". Tutur Rizal sebelum mereka ketawa kecil.

Sebelum pulang, merela sempat melakukan oral sex dia atas tilam lompat tinggi di stor sukan. Mereka berkucupan dan bergilir-gilir mengulum konek sesama mereka berdua sepuasnya malam itu. Selepas melampiaskan nafsu, Amir dan Rizal pulang ke bilik mereka di blok asrama yang bertentangan. Mereka cuba bergerak sesenyap mungkin kerana adalah satu kesalahan besar berlegar-legar di asrama tanpa alasan yang kukuh selepas waktu light off.

Namun, tanpa mereka sedari, gerak-geri mereka dilihat oleh seseorang.

*****

"Perhatian, kepada nama pelajar yang disebutkan, sila ke pejabat asrama sekarang. Rizal Syah bin Azmer Syah, 4 Budi. Amir Hakeem Lim bin Danial Lim 4 Bakti". Pengumuman tersebut diulang dua kali. 

Rizal yang sedang mengemas lokernya tersentak. Ditoleh ke arah katil Amir. Amir tiada. Dia berasa sedikit bimbang. Kenapa dia dan Amir yang dipanggil?

"Apsal Jai? Tu suara Cikgu Erman kan?" soal Edi.
"Haah la. Kenapa nak jumpa kau dengan Amir?" Naim juga bertanya soalan serupa. Yang pastinya Rizal tidak tahu. Dia sekadar menjungkit kedua bahunya lalu turun ke pejabat.

Rizal berdiri di hadapan pintu pejabat. Diintainya dari luar mana tahu Amir sudah tiba. Belum lagi. Rizal terus menunggu untuk masuk ke dalam pejabat bersama-sama Amir. Beberapa saat kemudian, Amir tiba lalu menyoalnya.
"Kenapa Jai?" Amir tercungap kepenatan. Sepertinya dia sedang bermain di padang tadi.
"Entah lah Mir. Jom je lah masuk". Rizal mengajak. Mereka memberi salam dan melangkah masuk ke dalam pejabat asrama. Cikgu Erman sedang menghadap skrin komputer di pejabat itu.
"Waalaikumussalam. Haa sampai dah. Tolong tutup pintu". Amir mengangguk lalu menutup pintu pejabat. Rizal mulai cuak kerana seperti ada sesuatu yang tidak kena.
"Kenapa cikgu nak jumpa kami?" Rizal memberanikan diri bersuara. Cikgu Erman  ketawa kecil sebelum menjawab, "Hari Rabu malam, apa yang awak berdua buat pada jam 12.15?"

Rizal dan Amir berpandangan. Cikgu Erman seperti sudah tahu sesuatu. Mustahil untuk mereka menipu dan mengelak lagi.
"Saya lepak dengan Rizal kat stor sukan". Jawab Amir lancar.
"Oh, awak buat apa kat sana?"
"Borak-borak je cikgu". Rizal menjawab.
"Lama jugak ek. Sampai pukul 1 pagi". Rizal tidak dapat menyembunyikan riak takutnya.
"Tu je? Borak je? Ni apa?" Muka Rizal berubah merah. Amir pula pucat lesi sebaik terlihat barang yang dipegang oleh Cikgu Erman. "Kotak apa ni?"
Amir menarik nafas panjang sebelum menjawab, "Kotak hadiah saya bagi kat Rizal".
"Hadiah? Hadiah apa dalam kotak macam ni?" soal Cikgu Erman lagi sambil membelek-belek kotak underwear yang terpampang gambar seorang model memakai g-string di bahagian luarnya.
"Saya bagi...g.." Amir terhenti.
"G..? G apa? G-shock?" Cikgu Erman menyergah.
"G-string!" Rizal melatah kerana terkejut. Amir memandangnya dan tunduk semula ke bawah. Rizal memegang tangan Amir tanda maaf.

AmiRizal {boyxboy}Where stories live. Discover now