MDH SNEAK PEAK

4.6K 242 5
                                    

WAJAH isterinya yang sedang lena ditatap lama. Banyak yang berubah sejak kehadiran Arianna dan Qeithian dalam hidupnya. Yang pasti perubahan yang baik-baik. Tidak dapat dia bayangkan kehidupan tanpa kedua insan ini disisinya. Keith membelai rambut Arianna. Isterinya membuka mata perlahan, mungkin tidak selesa bila lenanya diganggu.

"Kenapa tak tidur lagi?" Serak suara Arianna menyoalnya. Keith senyum. Arianna duduk dan menarik Keith ke pelukannya. Sejak kebelakangan ini suaminya seolah-olah sedang memikirkan sesuatu. Dia sendiri kurang pasti apa yang mengganggu ketenteraman suaminya. Setiap kali ditanya, Keith hanya menjawab dengan senyuman. Keith menyandarkan kepala didada isterinya. Arianna membelai rambut Keith yang sedikit berserabut.

"Tak dapat tidur.."

"Abang fikir pasal apa? Business ada masalah ke?" Soal Arianna lembut. Keith menggeleng. Rasa tenang mendengar degupan jantung Arianna.

"Habis tu? Abang menopos ke?" Terpancul soalan itu dari mulutnya. Keith tiba-tiba ketawa. Kuat pula tu. Arianna menampar bahu Keith.

"Nanti anak abang tu bangun.." Marah Arianna. Qeithian yang sedang lena di katil sebelah dia toleh seketika.

"Sapa suruh sayang cakap macam tu dekat abang.. " Kata suaminya yang masih ketawa.

"Sapa suruh abang tak jawab. Asyik geleng-geleng kepala. Rosak skru tulang leher, menggelenglah abang dua puluh empat jam.."

"Amboi, nak sangat ye skru tulang leher abang rosak? Kalau ditakdirkan abang macam tu, nasib sayanglah.. "

"Kenapa pula?"

"Sebab dapat suami macam tu lah.."

"Sorry ya, kalau abang macam tu Ari kahwin lain. Banyak kot ketua-ketua mafia dekat Italy ke Mexico ke yang boleh jadi sua.." Belum sempat Arianna menghabiskan kata-katanya tangan Keith sudah menjalar di sekitar perut isterinya. Arianna ketawa geli.

"Padan muka. Jahat sangat!" Keith menjuih tidak puas hati. Arianna senyum. Pipi suaminya dielus. Perlahan-lahan dahi Ketih dikucup tanda sayang yang tiada penghujungnya.

"I love you so much Arianna.." Keith menggapai tangan isterinya sebelum tangan itu ditarik ke bibir. Dia menarik tubuh kecil isterinya ke pelukan.

..

MAFIA DI HATI : WHEN THE PAST HUNTING (Slow Update)Where stories live. Discover now