Bab 26

18.7K 788 50
                                    

Selesai sahaja solat Isyak, izz terus sahaja menukar baju Melayunya kepada t-shirt berlengan pendek dan berseluar trek suit. Kakinya laju sahaja mengorak langkah untuk keluar dari room closet .

Dia terus duduk di birai katil sambil menilik iphonenya. Sedang dia menscroll instagramnnya tiba-tiba saja telefon Samsung milik izzara berdering tanda mesej masuk.

Telefon izzara di pandang. Tanpa berlengah dia terus mencapai telefon isterinya .Lagipun dia ada hak nak tahu siapa mesej isterinya malam-malam ni.

Lock screen dibuka. Dan terpapar nama fayyadh. Bibirnya mula diketap geram. Apa laki ni nak lagi dekat bini aku! Dengan laju ibu jarinya menyentuh screen untuk membaca mesej.

Fayyadh

Kenapa tak datang tadi? Awak tak sihat ke?  Esok saya dah kena pergi US. Awak tak rindu ke saya nanti? Hahahaha... Kalau awak sudi, esok datang lah airport. Saya tunggu awak. Saya sayang awak sangat-sangat.

Hahahahahaha... Don't answer it. I know you love me too.. I love you izzara qaisara..

Izz terus bangun sambil menggenggam erat telefon itu. Nafasnya mula naik turun . Tak guna ! Aku punya setia dengan kau, kau boleh pulak ada jantan lain dekat belakang aku!

Izzara yang selesai menghidangkan makan malam terus dia mengorak langkahnya menaiki tangga. Sampai sahaja di hadapan biliknya, dia terus mengetuk pintu. Telinganya dilekapkan di pintu . Dia tido dah ke?

Perlahan-lahan tombol pintu dibuka. Kepalanya dimasukkan sedikit melihat seisi ruangan bilik itu. Dia tersenyum bila mendapati figura izz di balkoni. Idea jahatnya mula menjengah di minda.

Jaga awak!. Dia mula memboloskan dirinya ke dalam bilik itu dan terjengkek-jengkek dia mendekati ke arah izz yang membelakanginya.

1 ..... 2 ..... 3 !

"Bah! " . Dia terus melompat ke sebelah suaminya dengan senyuman. Tapi wajah izz malam ni nampak pelik. Muka dia nampak macam marah.

"Alaaa awak tak terkejut pun ".seloroh izzara dengan nada merajuk. Tapi haram izz masih membekukan dirinya memandang ke arah lain. Tertelan air liur di buatnya. Dia ada buat salah ke?

"Awak kenapa ni? ". Soalnya dengan lembut. Baru dia ingin menyentuh wajah izz tiba-tiba saja izz mengelak.

Dia mula berkecil hati . "Awak ni kenapa? Kalau saya ada buat salah boleh tak bagitahu saya. Apa mas... salah... awak...... ". Terkelu dia buat seketika bila izz mula menunjukkan mesej fayyadh. Dia mula membaca mesej itu sambil menggelengkan wajahnya. Telefonnya yang berada di genggaman izz terus dirampas. Dia mula membaca setiap mesej yang diberikan oleh fayyadh.

"It's not what do you think . Please listen to me " .

"Apa lagi yang aku nak kena dengar hah?! ".herdik izz.

Terhinjut bahu izzara akibat terkejut. Dia terus memegang tangan izz tapi ditepis kasar oleh izz.

"Ni semua salah faham.. Zara dengan dia hanya kawan. Just love As a friend no more than that. Please trust me ".pujuk izzara lagi.

"Ouh really. Im never trust you from now on. Aku setia dengan kau tapi kau?! ".

Kata-kata yang keluar dari mulut izz membuatkan izzara tersenyum sinis. Kata-kata suaminya itu sungguh menggelikan hatinya. Setia? Go hell lah !

"Abang kata abang setia? Please lah abang. Geli zara dengar. Kalau abang setia, tak ade nya abang berpelukan dengan syuzana tu lah! Abang tahu tak apa perasaan zara waktu tu ? Abang tak tahu kan ?! Mana taknya ,abang keluar dengan perempuan tu sampai ke malam ! Zara ada hati abang ! Zara bukan patung yang abang boleh perbodohkan !". Tinggi suaranya membalas kata-kata izz.

"Watch your mouth izzara! " .

"It's true abang! ".

Membulat matanya bila melihat tangan izz hampir saja melayang ke pipinya. What?! Dia nak tampar aku? Seriusly?

"Kenapa stop? Tampar la! I dont care la! It's your fault not me! Abang yang buat salah, abang nak tampar zara?! Seriously abang? ". Suaranya makin lama makin perlahan. Dia penat dengan semua ni.

Izz terus memusingkan tubuhnya. Wajahnya di usap kasar. Nafasnya yang tidak teratur dia mula menarik nafas sedalam-dalamnya. Apa aku dah buat ni ya Allah.

Air mata izzara kembali mengalir. Telefonnya mula dipandang semula. Laju ibu jarinya menekan aplikasi galerry. Sesudah dia mendapat gambar yang dicarinya terus di tunjukkan ke arah izz.

"What is this ?now I know who are you . Stop pretend infront me abang " dengan nada yang lemah dia berkata.

Mata izz laju memandang ke arah telefon milik isterinya. Mana dia dapat benda ni? Arghhh.

"Mana zara dapat?!" kasar suaranya apabila bertanya. Urat di tepi dahinya jelas tertimbul menandakan dia amat marah saat ini. Telefon izzara diambil, dia hanya memandang sekilas ke screen telefon itu sebelum dia Baling ke dinding.

PRANG!

"Abang !"

Membulat mata izzara bila melihat telefonnya berkecai dalam sekelip mata.  air matanya yang ditahan daripada tadi mula mengalir. Matanya terus merenung ke wajah izz yang membuat muka tak bersalah.

"Abang tahu tak , henfon ni satu-satu arwah abah bagi dekat zara! Zara dah tak de hadiah lain dah dari abah zara!  Sampai hati abang! " ucapnya dengan berang. Dia terus duduk berlutut sambil mengutip serpihan telefonnya itu. Screen telefon yang retak itu di pandang . Tak semena-mena air matanya mengalir semakin lebat. Sakitnya hati ni ya Allah. Matanya kini tajam menikam anak mata izz.

" kalau abang marah dekat zara at least jangan la Baling telefon ni! Zara benci abang!  "

Kakinya laju saja meninggalkan izz yang masih terpinga-pinga. Room closet di tujunya. Beg yang ada di dalam almari laju saja diambil.

Izz mula meraup kasar wajahnya. Rambutnya dikusutkan. Marahnya mula surut sedikit. Kenapa aku ni cepat sangat melatah ? Kenapa dengan kau ni izz!

Crekk...

Mata izz laju memandang ke arah izzara yang siap bertudung kemudian matanya jatuh pula ke arah genggaman izzara.

"Nak pergi mana malam-malam ni? "

Soalan suaminya hanya diendahkan. Tangannya di hulurkan ke arah izz tapi tak disambut.

"Abang tanya nak pergi mana? Jangan bagi abang marah lagi boleh tak?" . Ucap izz dengan nadanya yang menahan marah.

Sejak bila dah bertukar panggilan ni? Tadi kemain kasar dengan aku. Dasar lelaki!. Tanpa menghiraukan riak wajah suaminya dia terus menyambung langkahnya yang terbantut tadi. Air mata yang masih degil ingin mengalir di lap kasar oleh lengan baju panjangnya. Tolong lah jangan mengada sangat izzara.

Tangannya yang baru sahaja ingin memegang tombol pintu terhenti buat seketika. Setiap butir yang keluar dari mulut suaminya diamati dan dihadam walaupun perit.

"Izzara qaisara!sekali kau keluar dari rumah ni aku akan ceraikan kau "

Ya Allah peritnya."Just said it.saya redha.perempuan macam saya tak layak untuk awak.you give me your'cruel love'.berpura-pura cintakan saya padahal tak!"

"Yes i did it.But just one thing you have know.I love you but I hate you so much!"

Cruel LOVE !  [E-Book]Where stories live. Discover now