22 : Sri Lanka

680 98 8
                                    

Jimin membuka matanya . Jauh dari dia ternampak seorang lelaki berpakaian serba putih dan sekelilingnya kabus putih .

" N-nuguseyo ? "

Lelaki itu tidak menjawab soalanya malah dia menghulurkan sekeping gambar kepadanya . Jimin menyambut hulurannya dan melihat gambar tersebut .

" I-igeo bwoya ? " tanyanya lagi .

Jimin cuba untuk mengingati wajah-wajah di gambar itu . Ada seorang lelaki tua dan perempuan tua , ada dia dan seorang lelaki di sebelahnya .

" Hyung .. " suara lelaki itu memanggil Jimin .

Jimin mengangkat mukanya . Wajah lelaki itu bercahaya . Senyuman dia membuatkan Jimin rasa sebak secara tiba-tiba .

" Ini Jihyun .. Adik hyung .. Hyung tak ingat ke ? Jihyun .. Hyunnie .. Park Jihyun !! " tangisan lelaki itu membuatkan Jimin makin resah .

Jimin jalan mendekati lelaki tersebut . Ataupun lebih dikenali sebagai Jihyun . Jimin mengusap muka Jihyun .

" N-ni adik Hyung .. Park Jihyun .. " katanya lagi . Jimin mengelengkan kepala . Dia tidak ada adik lagi . Dia hanya ada abang iaitu Min Yoongi .

" Aniya .. Nama hyung Min Jimin . Bukan Park Jimin .. " kata Jimin dengan sayu . Jihyun terus memeluk Jimin .

" Hyung .. Ingatlah yang Jihyun sentiasa ada disisi Hyung .. "  sebaik sahaja Jihyun berkata begitu , Jihyun terus hilang di pandangannya .

Jimin memandang sekeliling dan lari bertempiaran . Apabila Jimin penat , dia berhenti seketika . Satu cahaya menyilaukan mata Jimin . Jimin menutup matanya kemudian dia membuka semula .

Bunyi burung berkicauan di pagi hari membuatkan Jimin berasa pelik . Bukankah dia berada di satu tempat yang kabus ? Detik hatinya .

Jimin memandang tangannya . Gambar itu ! Ini gambar sebuah keluarga . Dan kenapa dia ada di situ ? Kenapa ? Siapa diri dia sebenarnya ?

---

Haera mengejutkan Areum kerana telefonnya dari tadi tidak henti berbunyi . Amat bising untuk dia menyambung tidur . Areum tidak gerak malahan dia merengek .

" Areum .. Bangunlah .. Ada panggilan .. " aku cuba sekali lagi mengejutkan Areum namun tiada balasan . Hati aku mula berdebar-debar .

Aku meletakkan jari telunjuk aku di bawah hidungnya . Tiada pernafasan .

" Areum ! Tak lawaklah ! Bangunlah .. Areum .. Ireonna ... " jerit aku . Mata aku mula berkaca . Aku memandang pintu bilik aku . Jimin dan Jungkook terus menghampiri aku .

" Areum .. Bangun !! " air mata aku sudah laju keluar . Jimin sudah mengeluarkan telefonnya untuk telefon panggilan kecemasan . Aku masih memeluk Areum berharap dia akan bangun .

Tangisan di pagi hari membuatkan aku rasa seperti hendak pengsan . Jungkook memeluk aku dari belakang .

---

( Yoongi POV )

Aku membancuh kopi untuk diminum . Abis untuk apa lagi ? Disiram ? Seorang perempuan datang menghampiri aku dan memeluk aku dari belakang . Bau wangian mandiannya membuatkan nafsu aku bergelora .

" Yeobo buat apa itu ? " tanyanya . Aku menunjuk kopi dan dia meminum sedikit .

" Harini saya ada perjumpaan dengan classmates yang lama . Jangan rindu tau . " kata perempuan itu kemudian dia mencubit pipi aku . Aku ketawa kecil .

Tangan aku mengusap kepalanya .

" Takkan punya .. Dah pergilah nanti lambat sampai pula .. " kataku kepada dia . Perempuan itu menganggukkan kepala dan terus keluar dari rumah .

Aku menghelakan nafas lega . Berapa lama lagi aku perlu berlakon sebegini ? Berapa lama lagi aku perlu menipu Areum dan Jimin ? Berapa lama lagi aku perlu menahan perasaan rindu terhadap Areum ?

Lagu deringan daripada lagu Despacito membuatkan aku tersentak daripada lamunan . Dengan segera aku mengangkat panggilan tersebut .

" Yeobseyo ? "

Diam .

" Nae Min Yoongi di sini .. Ada apa ye ? "

Diam .

" MWORAGO ?! "

Air kopi ditangan aku terus jatuh ke lantai dan cawan yang bentuknya sempurna terus berkecai apabila terhentak dengan permukaan lantai .

Mata aku mula panas apabila mendengar berita buruk .

X

TEASER

" Dia dah tiada , Yoongi ! Sedarlah ! "

" Tak dia ada .. Katakan dia masih ada .. "

--

" Apa kita patut buat .. Ni semua salah aku .. "

" Bukan salah kau . "

-

" InWoo-ah .. Jangan nangis .. Mama Haera sentiasa di sisi InWoo .. "

Vote Goal : 30

© Banana Milk Where stories live. Discover now