pARt_24

8.7K 309 8
                                    

Everything fall......

---------------------------------------

"He....is my boyfriend".

Melsa menarik tangan Ammar ke meja makan.Kerusi dihadapan Tengku Zafreen ditarik lalu punggung dilabuhkan di situ.

Tiada seorang pun yang bersuara.Suasana yang tadinya riuh bertukar senyap.

" Er..jemputlah makan".Engku Zalia akhirnya bersuara.Memecah kesunyian diantara mereka semua.

"Thanks aunty.You nak makan yang mana,sayang?.You ambillah.I nak minum je". Balas Melsa bersahaja.Jus oren yang berada di dalam jag berhampiran lalu dituang ke dalam dua gelas kosong dihadapannya."Air you". Melsa meletakkan satu gelas jus oren dihadapan Ammar.

Ammar tersenyum nipis.Pinggan diambil lalu nasi dicedok ke dalam pinggan bersama beberapa jenis lauk yang berada di situ tanpa segan-silu.

" What are you doing?".

Melsa mendongak apabila mendengar suara Tengku Zafreen.Gelas berisi jus oren dibawa ke mulutnya lalu disisip perlahan."I minum air.Salah ke?".Balas Melsa bodoh.Senyuman sinis terukir dibibirnya.

"Simpanlah bodoh you tu sikit Melsa". Kata Tengku Zafreen geram.

" What did i do?.Tell me?".Cabar Melsa tenang.Gelas yang sudah kosong ditangannya diletakkan di atas meja kembali.Pandangan Tengku Zafreen ditentang dengan berani.

"You bring another man to my house and then you asked me what did you do?!".

Ammar yang mahu menjamu selera terbantut apabila terpandang renungan tajam Tengku Zafreen.

" Apa salahnya?.Dia boyfriend i.Salah ke kalau i ajak dia temankan i?".Balas Melsa tanpa serba-salah.

Tengku Zafreen tersenyum mengejek."Your boyfriend,huh?.Then who am i?!".

Melsa terdiam sejenak.You...lelaki yang i cinta."My future husband,maybe?".Jawap Melsa dengan suara yang mendatar.Pandangannya dilarikan daripada Tengku Zafreen.

"Future husband?.You ajak boyfriend you datang rumah future husband you?.What's your problem,Melsa!".

" Alah...you boleh je ada empat orang calon isteri.Kenapa pulak i tak boleh?.Sebab i perempuan?.Tolonglah jangan bagi i alasan zaman batu tu".

"Apa masalah you ni?!". Tengku Zafreen menghentak meja dihadapannya kuat.Tersentak semua yang berada di situ.

Melsa mengengam tangannya yang berada di bawah meja erat.Cuba mencari kekuatan.Kau boleh buat Melsa..kau boleh!.". Masalah apa?!.Daripada tadi you asyik tanya apa masalah i.You atau i yang ada masalah sekarang ni?!.Eh dah lah!.I ni cuma calon isteri you aje bukannya isteri you,so tak payahlah nak lebih-lebih sangat!".Bentak Melsa yang sudah bangun daripada kerusi.
" Lain kali kalau you suruh i datang sini semata-mata nak cari pasal,i nasihatkan tak payahlah.Buang masa!.Jom sayang".Melsa segera menarik Ammar pergi dari situ.

Tengku Zafreen menolak pinggan dihadapannya dengan kasar lalu segera ke tingkat atas tanpa menghiraukan orang masih berada disitu.

------------------------------------------
Sebaik sahaja keluar daripada rumah Engku Zalia,Melsa pantas melepaskan tangan Ammar yang dipegangnya."Sorry".Ujar Melsa sepatah lalu berpaling ke arah lan.Airmatanya yang menitis dikesat kasar dengan tangan.Menyakiti Tengku Zafreen sama seperti menyakiti dirinya sendiri.

Ammar yang melihat keadaan itu mengeluh berat.Sapu tangan dikeluarkan daripada poket seluarnya lalu dihulurkan pada Melsa.

"It's okay". Melsa bersuara dengan suara yang serak.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now