BAB 2

16 1 0
                                    

Bangunan yang telah diusahakan hampir dua tahun diperhatikan  oleh Hadi Naufal dengan teliti.

Setelah hampir 15 minit dia   memerhati kawasan bangunan,dia merebahkan pungungnya di salah sebuah bangku berdekatan dengan deretan kedai makan.

"Hoi Adi!"Tegur satu suara.

"Kau dah kenapa?Salam mana?Terperanjat aku...mujurlah kau kawan aku,kalau tak dah lama aku.."

"Kalau tak apa?"balas Amar sambil menjongketkan keningnya.

"Dah la kau,kau nak apa"Saja aku mempercepatkan soalan.Kalau dilayan mamat kat depan ni,makin menjadi-jadi.

"Tak ada la...Aku bosan dok kat pejabat aku tu...Bukan ada kerja pon...so,aku carilah kawan comey aku ni"Saja dia menekankan perkataan "comey" .

"Ermm.."balas Hadi Naufal bersahaja."Ha!lupa pulak aku,mana girlfriend kau yang kau puja sangat masa sekolah menengah dulu tu?"

Riak wajah Amar yang gembira tadi bertukar menjadi merah secara tiba-tiba."ermm...entahlah...aku pon tak tahu...Selepas habis sekolah dulu aku dah tak jumpa dia dah"balas Amar dengan riak muka bersalah.

"Kau ada sembunyi apa apa ehh dari aku?.baik kau cakap."Bukan apa,muka dia jelas kelihatan seolah-olah ada satu rahsia yang disimpan tanpa pengetahuan aku.

"Ishh..mana ada la...dah jom makan...aku lapar ni"balas Amar ingin menukar topik.

'Ermmm...aku kena korek ni'
Hati Naufal berbisik

"Apa awak dah buat!awak kata tak kan jadi apa-apa!awak memang tak guna!"suara Damia meraung bergema di seluruh ruang bilik tidur itu.

"Maaf,saya tak sengaja.."

"Diam!!!Saya benci awak Amar!!Saya benci budak lelaki sekolah agama macam awak!Ehhh,silap..bukan macam awak..saya benci semua lelaki sekolah agama hanya sebab awak!"air mata damia mula berguguran membasahi pipinya yang gebu.

"Hoi Amar!kau dengar tak apa aku cakap ni?"jerkah Naufal apabila melihat tiada reaksi daripada kawan baiknya itu.Dia tahu kawannya itu ada simpan sesuatu.sudah hampir 10 tahun dia berkawan dengan Amar dari sekolah menengah sehinggalah ke alam pekerjaan.Hampir seluruh kehidupan Amar berada di kepalanya.

"Aku salah,aku menyesal,aku tak sengaja,aku terlepas.."

"Apa yang kau cakap ni.aku tak paham..."'kan aku dah jangka,ada sesuatu ni'kata Nasrul,namun ayat terakhir hanya dibisikkan dalam hati.

"Ha...tak ada apa lah.."Amar menampar pipinya perlahan'Ya Allah,apa aku cakap ni,hampir ja aku nak lepas kat mamat ni'

Nasrul mengecilkan matanya tanda memberi amaran untuk bercerita.

"Ishh..tak ada apa la,cepat minum,nak masuk pejabat pulak.kau tak apa lah boss ,aku ni makan gaji je..."kata Amar dengan nada sayu.tetapi hanya berpura-pura.kepalanya sekarang hanya dipenuhi dengan nama perempuan itu.'ishhh...serabut'

Naufal hanya memerhati dengan hati yang penuh syak wasangka.hatinya semakin berombak untuk membocorkan rahsia kawannya itu.'kau tengak kau'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 08, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

7 WARNAWhere stories live. Discover now