part 4

112 1 0
                                    

ameer menepuk bahu afiq yang berada didepannya " takpe la fiq. kau sabar and anggaplah ini satu ujian buat kau.. in shaa Allah aku akan tlg kau fiq "

terletuslah tawa afiq didepan ameer saat itu " kau dah knpa mer ? macam ustaz pulak aku tgok hahaha " afiq menyambung sisa tawanya.

" hamboi. mulut kau macam longkang kan. eh dah cukup baik apa aku ni nak tolong kau. walaupun aku ni awek keliling pinggang tp hati aku baik tau . dah dah tkyah nak gelak sakan.. ambil duit ni bayar makanan ni semua. harini aku belanja . aku dah lambat ni. aku balik dulu " kata ameer sambil menghulurkan notRM 100 kepada afiq.

" thankyou kawan " jawab afiq sambil menerima notRM 100 itu..

************************************

dummm ! bunyi dentuman yang amat kuat membuatkan ameer terkejut dan segera memberhentikan keretanya dibahu jalan. dia melihat kearah bunyi dentuman itu .

dipersimpangan jalan itu terdapat 2buah kereta yang tersadar (?) disitu. kereta itu berlanggar dari arah yang berhadapan . pada mulanya niat ameer hendak meneruskan saja perjalanannya namun niatnya terbantut setelah melihat wanita yang berada didalam kereta myvi berwarna kuning itu. 'perempuan tu macam pernah aku nampak ' desis hati ameer .

ameer turun dari keretanya dan berjalan kaki menuju kearah orang ramai yang sedang berkerumu (?) di tempat kejadian itu. ameer amat terkejut setelah melihat siapakah wanita yang sedang brada dalam kereta itu.

jantungnya mula berdegup dengan laju sekali apabila melihat bawaha wanita yang berada dalam kereta itu ialah araa ' yes araa ' .

" araa ! araa . ya Allah . kenapa boleh jadi macam ni .. araa bangun araa " ameer menampar perlahan pipi mulus qaisara untuk menyadarkannya . namun hampa kerana qaisara tidak menunjukkan tanda tanda untuk sedar. ameer mula panik bila melihat darah yang banyak mengalir keluar melalui kepala qaisara.

namun belum sempat ameer ingin mencempung tubuh kecil molek qaisara untuk dibawa ke keretanya untuk dihantar ke hospital , ambulance terlebih dahulu tiba di situ dan mula mengambil alih tugas ameer yang membawa qaisara.

ambulance memecut dengan laju menuju ke hospital besar kuala lumpur . ameer juga memecut kereta hondanya menuju ke hospital tersebut untuk melihat lebih lanjut mengenai keadaan qaisara.

setibanya dihadapan wad yang menempatkan qaisara . ameer berjalan mundar mandir dihadapan pintu wad itu. fikirannya amat kusut sekali kerana risau akan keadaan qaisara. dia takut jikalau terjadi sesuatu kepada qaisara. jujur dihatinya dia sudah mula jatuh cinta terhadap qaisara sejak pertama kali bertembung dengan gadis itu pada tempoh hari dipejabat papanya .

kedengaran pintu bilik wad yang menempatkan qaisara dibuka . ameer pantas menoleh melihat kearah pintu itu. doktor dan bersama jururawat yang lain juga keluar dari bilik itu.

ameer segera mendapatkan Doktor itu seraya bertanya " doktor. macam mana keadaan kawan saya ? "

" nama sy doktor faizal. nama awak ?"

" sy ameer " -ameer

" macam ni ameer. kawan awak sekarang ni dalam keadaan stabil. tapi luka dikepalanya amat teruk sekali. dia mengalami hantukkan kepala yang teramat kuat sehingga menyebabkan berlakunya pendarahan yang agak serius dalam kepalanya. namun itu tidak jadi masalah sebab kami akan cuba untuk merewatnya sedaya upaya . tapi..."

doktor itu berhenti dari meneruskan katakatanya .

" tapi apa doktor ? " -ameer

" disebabkan hantukkan kepala yang kuat sangat. dia mungkin akan hilang ingatan " -doktor faizal

ameer terkesima dengan apa yang baru dia dengar melalui Doktor yang bernama faizal itu.

***

5bulan berlalu....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 22, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tabahkan HatikuWhere stories live. Discover now