Part 19

503 14 0
                                    

Part 19

Selamat tinggal sabah!

Bayu hangatnya KL terasa.. Sy akan menghabiskan masa 5 tahun di sini dan kalau ada rezeki pasti ke luar negara.. sy Mahu menjadi Doctor genecology (pakar puan). Dan jika ada rezeki sy mahu membuka klinik sendiri. Ini lah angan2 yg ku bawa ke sini..

Sampai di KKIA. On telepon. Huhu simcard sedia ada.. reload pun sudah ada. Sy call angkol saja.. mau call gentua ka? Emm tak payah lah bah. Hmmm..

Gentua .... calling haha

Dia: syg sudah sampai?

Sy: yaa..

Dia: ok baik2 syg..

Hmmmm... tak perlu sedih2. Hidup kena di teruskan

Di University ***

Pendaftaran berjalan dengan lancar.. ada sebuah apartment utk pelajar di sini. Semua student akan tinggal di sini cuma berbeza block saja.

Apartment pelajar

Ada 4 buah bilik. Masing2 dengan bilik sendiri. Di lengkapi dengan meja belajar di dalam bilik. Apartment ini sebenarnya sewa.. bukan asrama. Tapi sudah register untuk menempatkan semua pelajar

Di sini international.. ada india, cina.. orang semenanjung, sarawak, ada jg yg dari sabah. Housemate sy ada yg senior.. junior. Okok lah dorang ni.. ada nama joey dari sarawak, Shanti (india).. dan seorang pelajar muslim Min namanya dari sabah. Kami berkenalan hi2 saja lah.. Kami berempat jarang komunikasi sebab masing2 course berbeza. Paling2 jumpa pun malam. Kadang langsung tak jumpa.

Di rumah ni lucu.. ada satu papan kenyataan khas utk memo. Haha banyak rules.. tak boleh bawa lelaki masuk rumah, no alcohol, no louder sound (voice or music etc..). Apa2 pesanan boleh stick memo di sini. Ada juga sy nampak memo ■ Hello guys, ada cake dalam icebox.. makan ah!! -shanti. ■ Shittt!! I mess the sink haha. Sorry ya min.. -joey

Begini pula keadaan di sini. Ruang tamu agak luas dan selesa. Tv ada.. free wifi. Ada freezer.. dapur boleh masak. Ada mesin basuh. Lengkap semuanya cuma itu lah kena bertahan bayar sewa.

Jarak ke kolej pun bukan jauh. Kemudahan cukup selesa. Bermula lah hari baru dan belajar lagi. Dulu ok lah masa ambil diploma ada sokongan dari gentua. Sekarang kena berdikari sendiri. Sy planing mau cari kerja tapi sy mau stabilkan jadual kelas dulu

Hmm sy tidak patut mengeluh.. sebabnya shanti, joey dan min pun struggle di sini. Dorang kerja malam.. beginlah bah hidup. Tapi sy rahsiakan identiti kawin. Bah alang2 sudah macam student baik terus bujangan hihi. Kawan2 sy pun semua single..

Di University

Banyak aktiviti. Selalu sibuk buat assignment.. hmm sy tiada laptop kesian. Jadual sy sangat padat. Sy plan siang di U dari jam9 hingga jam 4 atau 5 petang. Maksudnya sy boleh kerja dalam pukul 6-10 atau 11malam. Tapi kerja apa aah..

Di rumah

Sy duduk pasang tv.. pegang handphone. Kali ini sy mahu buka facebook balik.. on whatsap dan memang makin suka pegang handphone. Terima kasih la gentua utk tel ni..

Si Min keluar dari tandas dari cuci kain..

Min: Hi lisa.. tiada kelas?

Sy: jam 3 baru ada.. sy balik rumah rehat

Si min ni umur dia baru 23 tahun. Sy 26 sudah.. muda o. Kurus2 lagi.. hihi. Di antara semua, min ni yg selalu ada di rumah.

Sy: Min.. kau bah dari kk area mana?

Min: sandakan..

Sy: oh.. lama sudah kau di sini?

Min: baru juga. Ko ambil course apa?

Belle Moi par Andrea KissWhere stories live. Discover now