Bab 42(SPECIAL)

4.4K 54 21
                                    

"Bie.." suara tu jelas dengar nada terharu dia. Redza hanya senyum dan toleh ke arah Lisa yang dari tadi pandang ke luar dan sesekali menjerit kecil kagum. Kadang2 tu dia curi2 pandang Lisa. Dia bahagia sangat nampak wajah Lisa yang betul2 teruja tu.

"Terimakasih bie..sayang tak pernah terbayang boleh naik helicopter ni. Ya Allah rasa macam mimpi tau." Lisa toleh ke arah Redza dengan air mata yang mula bertakung. Teruja sangat budak ni. Redza hanya gelak kecil dan mengangguk sekali. Lisa senyum pandang Sisi Redza yang kawal helicopter tu tak lepas. Redza rasa Lisa perhatikan dia. Terus Redza toleh ke arah Lisa lagi.

"Sayang pernah rasa nak naik flight yang bie bawa. Dan Allah dah kabulkan hajat sayang tu. Malah DIA bagi lebih. DIA buat dengan cara macamni. Hanya kita berdua dan takde siapa2 pun dalam ni. Romantiknya.." kedua tangan Lisa terlekap pada pipi dengan senyuman dan pejam mata macam tu. Redza terpana. Betapa lama nya dia tak lihat Lisa begini. Dia rasa macam nak terus terkam Lisa je sekarang.

"Sayang cantik sangat." Tersedar terus Lisa dari berangan tu. Dia pandang wajah Redza yang tak lepas tengok dia dengan tiada sebarang riak. Semakin malu dia dan pandang ke tepi. Nak sambung lihat keindahan New Zealand pada waktu malam di udara.

Dia dengar Redza mengeluh. Dia gigit bibir bawah. Redza marah kah? Lisa toleh sikit2 ke arah Redza yang kembali fokus mengawal. Dia nampak wajah tu tegang dari tadi. Redza marah kan dia?

"Bie..bie marahkan sayang Ya? Sorry..sayang tak de niat nak buat bie sakit hati" Lisa mengongoi lembut dan mencapai tangan Redza yang memegang kawalan helicopter ni. Redza seperti tersedar dan terkelip2 pandang Lisa dengan wajah blur.

Kemudian dia mendengus lucu sambil tersenyum. Redza menggeleng.

"Takde lah..bie tak marah sayang lah" hanya itu yang mampu dia suarakan. Mata dia masih fokus pandang depan. Isterinya dah juihkan bibir.

"Kalau tak marahkan sayang habis tu apa? Ingat sayang tak perasan muka tegang bie tu?" Diusap2 lagi sehingga ke lengan suami. Suaminya hanya pandang perlakuan Lisa. Senyum kecil je dia. Manja benar isteri aku ni.

"Tak de lah..bie just terfikir Apa yang Fahmi dapat dari sayang. Sama ke macam yang bie dapat. Sayang cinta ke pada dia. Sayang bahagia ke hidup dengan dia. Entah lah.." Redza berterus terang sambil mengangkat kedua bahu dia. Bila isterinya dengarkan itu, terus isterinya tunduk tak berbunyi. Dia rasa bersalah pula.

"Tapi sayang,don't worry. Kalau sayang cintakan dia pun bie tak kisah. Asalkan bie sentiasa cintakan sayang dan dapat bahagia kan sayang pun dah cukup. Bie nak tengok sayang bahagia je" tulus betul ayat Redza. Lisa makin ketap gigi. Dia geram dengan apa yang baru Redza tuturkan tu. Tapi dia cuma diamkan je.

Redza makin gusar bila Lisa hanya diam. Dia sengetkan bibir dan digigit hujung bibir Bawah dia. dikerling Lisa sekilas. Banyak kali dia buat begitu. Sampai mereka betul2 mendarat pun masih diam begitu juga. Tapi kali ni lain. Tadi Lisa diam tertunduk layan perasaan. Kali ni Lisa mendongak terlopong layan keterujaan. Lega sikit lah Redza rasa.

Lisa rasa diri dia bertuah sangat! Sangat tersangatlah! Waktu dia dengan suami masih di udara tadi,dia nampak jelas Pada landskap hutan yang berbentuk love tu. Makin mereka nak mendarat makin jelas semua yang Lisa nampak. Ada terletak pondok kecil yang berhias di sana. Dia nampak dari atas macam ada kelip2 je pada seluruh lantai di sana. Dah lah warna warni. Berkelip cantik pula tu. Fuhhh.

Bila Lisa mendarat betul2 dan turun. Barulah dia tahu yang ada meja dan kerusi dalam pondok kecil tu. Meja tu bertutup dengan kain Yang berlapik merah dan ada lilin besi berbentuk T panjang yang tinggi tu pada meja. Ada makanan yang dah disajikan bertutup rapat dengan tudung saji besi khas. Dengan beberapa sudu dan garfu lagi dilengkapkan di sebelah 2 pinggan yang saling berhadapan itu.

Isteriku AlissaWhere stories live. Discover now