penghargaan

1.3K 171 4
                                    


*ೃ༄

Alhamdulillah dengan berkat rahmat diriNya, saya diberi peluang dan idea untuk menulis sebuah cerita pendek berkaitan persahabatan.

Kata-kata yang tak dapat diucap oleh hati akhirnya dapat diluahi dan dipenuhi dalam kertas dengan tujuan mengingatkan saya dan diri pembaca betapa pentingnya sebuah ikatan ukhuwah yang digelar sebagai persahabatan.

Namun, tidak semua yang terbuku dihati dapat diluahkan demi menjaga nama baik dan privasi sahabat-sahabat saya. Apa yang saya dapat beritahu hanyalah apa yang pembaca baca hanyalah rekaan semata-mata yang diselitkan dengan realiti hidup saya untuk menegakkan lagi tujuan saya untuk menyebarkan dakwah mengenai persahabatan.

Saya juga berharap bahawa penulisan yang pembaca baca ini mampu menusuk kalbu pembaca dengan jentikan-jentikan keinsafan mengenai betapa berharganya seorang manusia yang menyandang gelaran kawan ataupun sahabat.

Sebelum diakhiri dengan ribuan terima kasih, saya ingin berkongsi dengan pembaca maksud perkataan 'Engkau' yang digunakan sebagai tajuk wacana ini,

Engkau ;
Indahnya engkau dikurnia seorang umat yang bercita-cita tinggi,

yang dapat mengajar baik dan buruk duniawi untuk disimpan akhirat

namun apakah daya seorang insan yang engkau gelar sahabat

yang dirinya malang ditumpaskan oleh sang durjana bergelar syaitan

janganlah engkau mudah putus asa menyimpan tanggapan buruk kepadaNya

nescaya Allah maha esa mampu memberi engkau hadiah dan nikmatNya

[cintahat1]

EngkauWhere stories live. Discover now