E3

260 43 0
                                    

Angin sepoi-sepoi menampar lembut .  Ada banyak degupan jantung disini dan aku menyukainya . Ianya seperti aku berada dipesta Tanglong .  Sungguh cantik . Bunyi orang bergelak tawa , berlari , menyanyi ,  semuanya kedengaran ditelingaku . Tapi , ya . Cuma merah dan suara manusia . Cuma aku sendiri .  Tiada tubuh lain di tatapanku .

"Cik Jihey nak tau tak? Pemandang petang sekarang sungguh cantik .  Ramai juga orang duduk menikmati matahari terbenam kat bawah hospital ni selain kita ... "Ucap jururawat Yeri dibelakangku . Aku tersenyum .

" yeke?  Bagusnya kalau saya dapat nampak "balasku masih bernada ceria walaupun hatiku sugul memikirkan kekuranganku.

" Cik Jihey bole ,  saya yakin . Cik Jihey kena kuatkan semangat . Pasti ada orang yang baik-baik diluar sana sanggup menderma sepasang mata untuk cik . "ucapnya lagi teruja .

Aku mengeleng seraya tersenyum .

" orang yang buta macam saya ni pun ketagih ingin melihat serta mengenal dunia lebih lagi ni kan pula orang yang tidak buta nurse ... " Aku masih tersenyum .  Masih juga memerhati setiap degupan jantung dihadapanku .

Aku merasa satu usapan lembut dibahuku . Aku tahu ,  mesti cik Yeri sudah kematian kata lalu aku juga turut diam .

Tidak sampai 5 minit ,  aku kembali bersuara .

"Err cik Yeri? "

"Ya? "

"Siapa orang tu?  Boleh saya tahu siapa dia? " ucapku seraya menunding jari kearah satu jantung yang berdegup perlahan . Ya ,  itu jantung yang aku lihat semalam .

Dan ia semakin perlahan .

[C]Eyes || mygWhere stories live. Discover now