Adriana berdebar2 sudah di bilik dia. She kept pacing back and forth ni. Dia sudah send location sama c Derrick tadi petang. Baru juga Derrick chat bgtau yg dia dalam perjalanan sudah.
Adriana ada bgtau mummy dia juga yg Derrick akan datang to pick her up dan bawa keluar sama kawan2 dia, Aziedah sama Malique.
Mummy Adriana ni okay juga, tidak telampau mengongkong, dia tau juga mcmana dia didik Adriana sama abang dia Arvin. Dia kenal semua kawan2 anak2 dia. Setakat ni tiada juga durang sampai kasi timbul masalah kah apa, so tiada yg dia perlu risau.
Tapi berbeza sikit sama daddy Adriana, having only 1 pasang anak, dia memang strict pasal pelajaran, pasal pilihan karier sampailah pilihan kawan2 anak2 dia. Tp syukurlah strict dia tidaklah sampai tahap dictator pula. Urang bilang masih bulih bawa bincang lah 😅...
Abang Adriana mcm biasalah. He acts like a big brother should be. He's very protective towards dia punya baby sister. A little too protective sampai kadang2 c Adriana pandai rimas sama gaya abang dia.
Ngam Adriana keluar dari bilik dia all dressed up (bukan juga telampau dress up, cuma nampak lah beza dari hari2 biasa) ngam Arvin pun mau turun tangga, smart juga abang dia, wangi2 lagi, "mesti pigi dating ni" bilang Adriana dalam hati. Arvin memang ada girlfriend pun, Cecelia, girlfriend dia dari zaman tadika lagi kali tu sampailah zaman universiti, sama2 study architecture juga, entah bila lah durang mau kawin fikir Adriana 😁. Bilik Arvin di hujung, Adriana pula ngam2 dekat tangga, di tengah ada bilik tamu. Bilik parents durang tingkat atas lagi. Ya besar labah rumah durang 😅.
"Where are you going? 😒" - Arvin
"Going out with my friends. To celebrate their graduation"- Adriana
"Ya lah, di mana? Buat apa? Sampai jam berapa?" - Arvin
"Ishk start sudah laini" bilang Adriana dalam hati 😑😑😑
"Belum tau ko (koko/abang), ini lah ni mau tunggu kawan ambil dulu lepas tu baru tau di mana. Tidak lah sampai limpas curfew bah"- Adriana
Yes, Adriana masih ada curfew lagi. Adriana calls it "Cinderella's Curfew" sbb tidak bulih limpas jam 12am. 12.01am, ada yg tdk kana kasi masuk rumah 😣...
"Bah, bukan mau buat yg bukan2, mau kasi malu family aaa. Klu koko dengar atau tau yg bukan2 jaga aaa! Ingat jak, koko ada banyak spy tu di luar"- Arvin
"Mmmm...iya bah"-Adriana. Itulah pesanan abang dia klu dia mau keluar, dan begituah juga cara Adriana menjawab.
Sudah Arvin turun baru Adriana pelan2 turun tangga. Malas dia tesama2 abang dia.
Dia nampak abang dia cakap something sama parents durang baru dia keluar dan jalan bawa kereta dia.
Ariana nampak mummy sama daddy durang sana ruang tamu. Mcm biasa, TV bepasang tp masing2 pegang handphone. Tapi bukanlah juga durang tidak becakap. Mungkin begitulah cara durang update masing2 punya aktiviti. Adriana tau juga parents durang tu memang love each other unconditionally biarpun masing2 super busy.
Adriana terfikir juga, tidak boringkah life gitu? Becakap pun hal2 kerja jak, tp mau 20 over years sdh juga durang together so it must be okay juga kali.
Adriana pg duduk dekat mummy dia. Mummy Adriana tingu Adriana.
"What time your friend coming to pick you? Jangan telampau lambat nanti lewat pula ko balik"- Mummy Adriana
"He's on his way sudah mum"- Adriana
"He?" - Daddy Adriana
Gulp!
"Ermm yes daddy, my senior baitu. His name is Derrick. They just graduated today, so we together with few more of our friends mau celebrate, go makan2 jak"- Adriana.
YOU ARE READING
Flames by Gwen
RomanceFeelings That Come Back Are Feelings That Never Left. Disclaimer Notice : Names, characters, businesses, places, events, locales, and incidents are either the products of the author's imagination or used in a fictitious manner. Any resemblance to a...