Flames...Part 20

170 20 5
                                    

📩 "D, (the pet name Anthony decided to call Adriana. Alasan Anthony nama dia telampau panjang mau sebut dan eja. The truth is,"D" stands for Dear. Tp itu Anthony jak yg tau lah, he still have his pride begia, mana bulih Adriana tau) listen to this song. I don't know but setiap kali dengar ni lagu mcm teringat terus pasal cerita kita duuuluuuu. But don't get me wrong aaa, tiada apa2 maksud juga bah. Apapun just enjoy the song k" - Anthony

Semua Tentang Kita - Peter Pan

Sejak dari message first durang di fb messenger dulu, Anthony sama Adriana rajin bercontact. Tidak tau kenapa, tp durang dua rasa selesa betul ni berbual pasal everything. Yg paling penting, bg Adriana, dia tdk buat salah pun sbb dia ikhlas bekawan sama Anthony, plus durang masing2 sudah cukup matang untuk tau batas2 pergaulan durang. Dan, yg paling penting Adriana tdk pernah bg number hp dia sama Anthony, lgpun Anthony pun tdk juga pernah minta so Adriana rasa Anthony is being respectful and matured enough juga, Adriana didn't want to get over her head dan fikir yg bukan2, dia sedar diri stratus dia sebagai Derrick's wife. Bg dia no harm juga klu setakat becontact begitu sama Anthony.

Pasal Derrick, truthfully Adriana just can't get herself to tell Derrick pasal dia sama Anthony becontact balik. She knows, to her it was just a "friendly catching up" with Anthony which happened to be her x-boyfriend, tp dia tdk tau mcmana Derrick akan react. Setiap kali Derrick call, Adriana tried hard to tell him but she just can't do it. Last2 she decided to leave it at that. Kalau things go out of control between her and Anthony, she promised to herself to be the first to pull the plug.

📤 "Okay, will do. Thanks Anthony and have a nice day ahead 😊" - Adriana.

Those are just one of the songs yg Anthony shared with Adriana di messenger, sometimes with a note sometimes without. Adriana can't help it but to feel that Anthony's gesture is very sweet tp dia tdk lah fikir yg lain. Life goes on for both of them.

One day...

📩 "D, c Ivana baru call sia tadi, dia perlu duit untuk bawa c Angel pg clinic, demam dia. The thing is, I don't have enough money to give her. Sia baru bayar yuran subjek this sem. Ada pun ngam2 lg untuk belanja sia sini. Actually ada juga savings sia di Asb but petang sdh ni, tdk sempat sdh klu sia mau pg Bandar mau kasi keluar lepas tu mau kirim pg sama Ivana. Kalau sia minta my mom mesti dia banyak tanya. So, bulih kah klu sia minta pinjam ko dulu? Sia promise sia bayar balik tomorrow or bila sia dapat keluar pg Bandar 🙏"- Anthony

Tekejut Adriana baca message Anthony. Dia tau juga yg Anthony decided mau support juga Ivana pasal belanja anak Ivana c Angel. Dia tau sbb dulu Anthony minta nasihat dia. Adriana kasi nasihat mcmana yg dia rasa patut. Angel tdk bersalah dalam hal ni kan. Yg bersalah Ivana. Tp klu Anthony terus2 mau hukum Ivana pasal kesalahan dia nanti kesian pula baby Angel. Adriana ada advice Anthony supaya bgtau dan bincang sama family dia pasal ni tp Anthony tdk berani sbb mummy Anthony memang langsung tdk bulih terima Ivana sdh balik.

📤"Sure bulih bah. Berapa ko mau? Bg number akaun ko, nanti sia transfer bila sia sampai office. I'm outside right now with my mom" - Adriana

"Ui, ni anak ni, dari tadi mumy becakap sama dia rupanya tdk mendengar. Melekat jak sama hp. Derrick kaitu?" - Mummy Adriana.

Flames by GwenWhere stories live. Discover now