CHAPTER 6

3K 173 14
                                    

SCARLETT POV

"Good morning angel." Sapa Elijah sambil bersandar di kereta Audi Sport. Punya saya terkejut tengok Elijah pagi-pagi sudah tercegak di rumah saya.

"Good morning Elijah. What are you doing here?" Tanya saya.

"I come to pick you up. Saya mahu hantar kau pergi kerja." Bilang Elijah lalu membukakan pintu kereta untuk saya.

"It's okay, I can take bus."

"No. Saya mahu juga hantarkan kau pergi kerja. Now be a good girl and get inside the car." Bilang Elijah tidak memberikan saya ruang untuk membantah. Mahu tidak mahu paksa la saya ikut cakap Elijah.

Sepanjang perjalanan ke tempat kerja saya Elijah tidak berat mulut bawa saya bersembang supaya saya tidak boring. Hari demi hari hubungan saya dengan Elijah semakin rapat sejak pengakuan dia tempoh hari bahawa dia tidak percayakan 'Cinta' sejak dia melihat kegagalan rumahtangga parents dia. Sejak dari hari itu juga saya nekad untuk tunjukkan bahawa cinta itu tidak semua berakhir dengan kegagalan malahan membawa kebahagiaan yang terindah.

"I want to have dinner with you tonight." Bilang Elijah.

"Suddenly?"

"I missed you angel." Bilang Elijah tanpa segan silu berterus terang sama saya.

"Silly. Okay, where you take me to dinner tonight but please no fancy restaurant." Bilang saya bagi warning sama Elijah.

"I can't promise you that." Jawap Elijah dengan selamba sambil main kenyit mata sama saya. Beberapa minit perjalanan akhirnya sampai juga di tempat kerja saya.

"Thank you for the ride Elijah." Bilang saya dengan ikhlas.

"You welcome angel. I will pick you up after you finished working." Bilang Elijah.

"No, it okay I can take bus." Tolak saya. Nanti menyusahkan Elijah pula hantar dan ambil saya kerja.

"Saya mahu juga ambil kau nanti terus saya bawa pigi dinner." Bilang Elijah tidak memberi saya ruang untuk membantah. Saya melepaskan keluhan mahu tidak mahu paksa la saya ikut cakap Elijah.

"Okay." Balas saya pendek.

"Good, I will see you later angel." Punya saya terkejut Elijah kiss pipi saya. Panas-panas sudah pipi saya terus saya keluar dari kereta Elijah. Pelik saya dengan Elijah ni dia bukannya boyfriend saya tapi kelakuan dia macam boyfriend saya pula.

Sepanjang hari saya buat kerja saya dengan tenang tanpa gangguan cuma tu la time lunch Elijah datang tempat kerja saya dan ajak saya temankan di lunch. Sebenarnya saya suka berkawan dengan Elijah dan macam ada sesuatu yang lain kalau saya bersama Elijah. Saya sendiri tidak tahu apa perasaan ni. Tidak mungkin saya jatuh cinta dengan dia?

Seperti yang dikatakan oleh Elijah tepat jam 5 PM ada sudah si Elijah terpacak depan pagar tempat saya kerja dengan masih berpakaian formal. Huh, mahu telan air liur saya dengan kekacakan Elijah ni.

"Hey." Sapa saya datang menghampiri kereta Elijah.

"Hai angel." Balas Elijah lalu mencium pipi saya.

"Ready for dinner?" Tanya Elijah.

"Not too fancy okay."

"I told you I not promise that." Macam seorang gentleman Elijah tolong bukakan pintu untuk saya terus saya masuk dalam kereta dia.

Sampai sahaja di tempat Elijah bawa saya dinner besar mata saya tengok tempat tu terus saya jeling arah Elijah yang tersengih-sengih sambil main kenyit mata sama saya. Sudah saya cakap jangan bawa saya ke tempat yang terlalu mewah tapi mana la Elijah mahu dengar cakap saya.

"Let's go." Terus Elijah tarik lembut tangan saya bawa masuk dalam restaurant yang nampak fancy pada pandangan saya.

"Welcome to Paradise Bay." Kedatangan kami di sambut oleh seorang pelayan. Tu pelayan tengok saya dari atas sampai bawah sampai membuatkan saya tidak selesa. Elijah yang perasan tentang hal tu terus merangkul pinggang saya supaya dekat dengannya.

"Reservation under Petrakis." Bilang Elijah dengan nada yang dingin.

"This way sir." Dengan tergagap-gagap tu pelayan jawab Elijah. Saya dan Elijah ikut tu pelayan tunjukkan meja kami dan meja kami menghadap laut.

"I will be back with the menu." Bilang tu pelayan.

"I want new waiter for us." Bilang Elijah sekali lagi cakap dengan nada yang dingin.

"Yes sir. He will be here in a minutes." Bilang tu pelayan terus berlalu meninggalkan meja kami.

"Kenapa kau tukar pelayan?" Tanya saya pelik.

"Saya tidak suka tu dia yang layan kita. Saya tahu dia tengok-tengok kau dari tadi and I don't like it." Bilang Elijah dengan nada yang dingin tapi kenapa saya rasa Elijah cemburu dengan tu pelayan.

"Kau perasan jug ka tadi?"

"You think I didn't notice that guy was looking at you." Bilang Elijah dengan pandangan yang tajam tengok saya. "No one can look at you." Kata-kata Elijah membinggungkan saya. Apa maksud disebalik kata-kata dia tu? Tiba-tiba datang seorang pelayan ke meja kami.

"Good evening Mr Petrakis and his partner. My name is James, I'm the manager in this place and I will be the one will serve you two." Bilang tu pengurus restaurant ni.

"I will have special menu for tonight. How about you angel?" Tanya Elijah. Saya masih binggung mahu makan apa sebab semua makanan di dalam menu ni saya tidak pernah makan lepas tu nama pun pelik-pelik.

"I will just have Avocado Pasta and Orange Juice." Bilang saya sama tu manager. Hentam saja la asalkan makanan tu sedap. Lepas dapat pesanan kami berdua tu manager meninggalkan meja kami untuk buat pesanan yang kami mahu.

"Well, well what a coincidence Elijah." Bilang seorang wanita yang tiba-tiba muncul.

"Kimberly."

"Hi, I'm Kimberly one of Elijah special friend." Bilang tu perempuan dengan nada yang gedik sampai saya rasa mahu muntah dengar,
sudahlah dress dia pakai tu ketat sangat sampai nampak tu pantat dan lurah gunung dia tu.

"Hi, my name is Scarlett." Bilang saya dengan senyuman paksa.

"What are you doing here Kimberly?" Tanya Elijah dengan nada yang dingin.

"I was meeting a friend here but I saw you with Scarlett." Bilang Kimberly dengan nada yang cuba mengoda Elijah.

"You know what Kimberly, you just disturb my peaceful moment with my fiancée." Bilang Elijah sama Kimberly membuatkan saya dan Kimberly terkejut. Si Elijah ni tengah buat lawak ka ni?

"What do you mean by fiancée?" Tanya Kimberly dengan nada yang tidak percaya.

"Since you are here I want you to become my witness." Bilang Elijah dengan senyuman sinis sama Kimberly.

"What?"

Punya saya terkejut bila tiba-tiba Elijah bangun dari tempat dia lalu dia berlutut di depan saya sambil pegang kotak cincin di tangan dia. Semua pengunjung restaurant ni tengok ke arah meja kami.

"Elijah what are you doing?" Bilang saya dengan nada yang sangat perlahan.

"I'm proposing you. Scarlett Love Levine you are the first woman that manage capture my heart since the first time I saw you at the folk house. I maybe can't said the word of love now but I really like you and I want you to become my partner in my life so will you marry me." Bilang Elijah. Tidak berkelip mata saya tengok Elijah dan saya dengar beberpa orang pengunjung jerit 'Said yes'. Elijah menanti jawapan saya dengan penuh debaran.

"Yes." Bilang saya dengan nada yang kecil. Pengunjung yang saksikan proposal Elijah bertepuk tangan untuk kami.

"Thank you angel." Elijah sarungkan cincin engagement ke jari manis saya lalu menghadiahkan ciuman di pipi saya. Moment kami diganggu bila kami terdengar ehemm dari Kimberly. "As you can see Kimberly today I'm official engage with Scarlett and thank you for becoming our witness." Bilang Elijah sama Kimberly dengan nada menyindir.

"This is not over Elijah." Bilang Kimberly dengan nada yang tidak puas hati lalu meninggalkan saya dan Elijah.

"What's wrong with her?" Tanya saya.

"Just ignore her angel." Balas Elijah malas mahu bercakap pasal perempuan yang bernama Kimberly tu.

"She seem like you."

"I don't like her at all I only have my eyes on you." Bilang Elijah dengan nada yang romantic. Saya tersenyum kecil sama Elijah.

Macam tidak percaya saya dan Elijah sudah bertunang tapi apa penerimaan mommy terhadap pertunangan ni?


To be continued...

Stay tuned....

BS #1 : BILLIONAIRE LOVE (COMPLETED)Where stories live. Discover now