INDAH PADA WAKTUNYA

457 46 8
                                    

Keesokan harinya, Adra bangun lewat sedikit daripada biasa. Diane telah menyediakan hidangan Sandwich Tuna Pedas untuk menu sarapan pagi sebelum berangkat ke tempat kerjanya.

Jam telah menunjukkan pukul 8.40 minit pagi. Adra membuka matanya perlahan-lahan. Benda pertama yang dicapainya pada pagi itu merupkan telefon pintar kesayangan.

Adra memegang telefonnya seketika tanpa berbuat apa-apa. Dia seperti sedang memikirkan sesuatu.

"Bagus saya ambil cuti terus... mau dekat 7 bulan sudah saya tidak balik kampung. Bagus saya apply cuti rehat 1 minggu tambah 1 hari MC..."

Adra berkata sendirian. Dia kemudiannya menelefon sahabat baiknya di tempat kerja, Steph.

"Hello, Steph!"

"Hello, Adra!"

"Steph, hari ni saya MC. Kurang sihat saya rasa... lepas tu saya kira mau apply cuti untuk 1 minggu. Saya mau balik kampung. Boleh minta tolong kau isi borang cuti untuk saya ka?" hurai Adra.

"Oh, bah. Kenapa kau? Kemarin lepas kerja okey ja kau tu..." ujar Steph.

"Tiba-tiba tidak sihat saya rasa, Steph. Lagipun saya mau balik berehat di kampung la ni. Kalau kena tanya Bos, cakap saja saya ada hal kecemasan di kampung. Kalau dia marah, biar la tu pandai la saya handle nanti. Thanks ah," Adra terpaksa menyembunyikan hal sebenar dari pengetahuan Steph.

"Bah, okey. Nanti saya tolong kau isi borang cuti. Apa-apa pun, get well soon, Dra. Jan lupa bawa ole-ole dari kampung kau, ah. Hehehe," Steph sempat membuat pesanan.

Adra tergelak.

"Bah, okey Steph. Thanks banyak-banyak. Nanti saya kasi Whatsapp kauu tu MC sia, minta tolong scan, print pastu kasi ikut tu borang cuti saya ah. Nanti saya bawakan kau ole-ole dari kampung. Hehe, bah, apa-apa hal info-info ja saya ah. Bye, Steph."

"Okey, Dra. Bye!"

Panggilan dihentikan. Adra memandang jam digital pada skrin sebelah atas telefonnya.

"Astaga! Jam 9.25am sudah pula," lantas, Adra bangkit dari tempat tidur lalu segera mencapai tuala mandi dan bergegas menuju ke bilik air.

Adra melakukan apa yang sepatutnya dalam masa yang begitu singkat. 5 minit sebelum jam 10:00am, gadis itu telah bersedia sepenuhnya dan menanti panggilan dari Ken untuk membawanya ke klinik kesihatan.

TUUUTTTT! TUUUUUTTT!!

Adra segera menjawab panggilan Ken.

"Morning, Adra. Uiks, laju juga menjawab call. Hahaha! Sudah siap ka tu? Saya tunggu di bawah, ah. Pelan-pelan ja kau," ucap Ken.

"Morning, Ken. Betul-betul punctual oh kau, kan. Tepat-tepat jam 10:00 bah dia call. Hehe, okey saya turun sekarang," jawab Adra.

"Ahaha! Mesti la bah. Sudah janji kan, mesti la mau kasi tunai. OK, saya tunggu sini tempat biasa."

"Bah, okey Ken. Underwear."

"Hahahaha!!!"

Ken tergelak mendengarkan gurauan Adra itu.

THE CHOSEN ONE (YANG TERPILIH)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant