12

509 31 126
                                    

⚽Jungwoo⚽
(Jungna, woojin)

Jungna dan woojin sudah lengkap berpakaian sukan Sebelum keluar dari bilik, sempat jungna membelek rambutnya pada cermin. Woojin senyum pandang jungna yang sedang merapikan rambutnya.

"Meh sini aku tolong" pelawa woojin.

"Takpe aku boleh buat sendiri tak payah susah-susah"

"Alah tak susah pun aku tolong sikit je kau kan kawan aku... Meh sini" arah woojin, malas membantah jungna hanya menurut.

"Okey comel dah... Ni mesti makcik kebun tu terpikat dekat kau"

"Yah! Woojin!" bahu woojin dipukul kuat.

"Adoi sakit!"woojin.

"Mengada... jom turun" Jungna.

======

Kumpulan sudah dibahagi tapi nampaknya kumpulan woojin tak setuju jungna ganti tempat jihoon, sebab perlawanan yang sekejab lagi akan mula sebenarnya mereka sudah bertaruh dengan pihak lawan kalau dorang kalah kumpulan tu akan membersihkan stor sukan selama seminggu.

"Yah kapten tunggulah jihoon sampai dulu, buat apa ganti dia ni"kata seorang pemain.

"Dia tu lambat tak payah tunggu"Woojin pandang kearah Jungna yang tengah tunduk pandang kearah lain dia tahu jungna terasa.

"Tapi..."

"Apa yang kau kecoh sangat ni?! Aku bagi dia main suka hati akulah! Siapa kapten aku kekau?"woojin mula naik berang bila namja depannya itu tak faham bahasa dahlah dia yang ajak jungna.

"Emm... Woojin aku okeylah jadi pemain simpanan pun takpa jangan gaduh okey"jungna cuba menenangkan woojin.

"Takpayah aku nak tukar group sebelahlah"kata namja tadi lalu pergi.

"Jangan ambil hati ye Jung" jungna angguk.

Wesel ditiup permainan bermula, bola digelacek maju kedepan lalu diberikan pada rakannya lain sampai giliran bola pada Jungna semua terkejut bila jungna laju berlari membawa bola. Bola diberikan dengan cantik pada woojin lalu menempusi gelanggan musuh.

Woojin lari kearah Jungna lalu bagi highfive..

"Wuu.. Jungna and woojin daebak!" puji quanlin yang merupakan ahli pasukan lawan mereka.

"Kan aku dah cakap kalau sukan bola ni bagi je dekat jung"sampuk seorin yang turut bermain .

Kini giliran pasukan lawan pula menyerang, nampaknya gabungan quanlin dan seojin juga bagus sampai mereka dapat satu goal juga. Sekali lagi pasukan woojin menyerang dan sekali lagi bola diberikan pada Jungna. Baru jungna hendak menjaringkan bola seseorang datang takel kaki jungna sampai dia jatuh tersungkur. Laju woojin berlari mendapatkan jungna.

"Jung kau okey?" tanya woojin risau.

"Sakit tak jung..?" tanya seorin sambil buat muka nak nangis tak sampai hati tengok jungna menahan sakit.

"Sikit je ni aku okey janganlah nangis" balas jungna dia cuba sembunyikan rasa sakit yang sedang dialaminya, woojin berdiri lalu mencengkam kolar baju namja yang takel kaki jungna tadi. Dia namja yang tak puas hati dengan jungna tadi.

"Woojin sabarlah, dia tak sengaja tu" Nasihat guanlin.

"Tak sengaja otak dia, sebelum main pun dia dah cari gaduh dengan jung. Kau memang sengajakan?!" marah woojin dengan nada pertanyaan kasarnya.

Boy School [Wanna One Af] CLOSED✔Where stories live. Discover now