28

297 27 24
                                    

HaeLyn - HaeWon
SeoRin - SeoJin
Jungna - Jung
SeoEun - Sihyeon
Junyeon - JaeHyun
Hyuna - HyuJi
ChaeEun - ChaeWoo
Rihyun - RaWon
HwaYoung - HwaJae
LeeYa - SeJoon
MinJae - Hansol

Suasana pagi di Boy produce highschool bertukar kecoh, gerbang berserta setiap deretan jalan dipenuhi oleh pelajar yeoja yang sangat merindukan Crush mereka kebanyakan mereka memberikan hadiah berserta kata-kata semangat berkaitan kejohanan sukan yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Semua mata mula bersinar apabila menyedari kang daniel si jejak idaman nombor satu didalam sekolah sedang berjalan melewati gerbang itu.

"Tu Daniel!!!"

"Oppa Saranghae!!!"

"Daniel oppa  bogosipeoyoo...!!!"

"Oppa fighting!!!"

Bukan itu sahaja yang menjadi kekecohan dipagi hari setiap pelajar Boy School, mereka semua kecoh apabila terbaca tajuk depan majalah sekolah yang baru dikeluarkan awal pagi tadi. Tajuk depan itu mengata 'Kang Daniel tidak yakin akan kemenangan timnya pada kejohan sukan tahun ini' itu menjadi tajuk perbualan paling panas dipelosok sekolah dan jelas disitu ChaeEunlah yang bertanggungjawap atas hal itu. Diselitkan juga dimajalah itu tentang kerja keras Seongwoo dalam latihannya juga pasukan bola sepak sekolah yang menunjukan peningkatan tapi mereka tercari-cari dimanakah Artikel tentang anggota Taekwando yang pada setiap tahun akan meraih emas itu.

Kelas 7-A

Semua pelajar dalam kelas mula bergosip akan nasib tim basketball pada tahun ini, mereka semua bimbang kekalahan sekolah mereka pada tahun lalu akan berulang timbul tanya apakah artikal itu betul atau pun itu semua direka-reka. Dikala semua pelajar dan guru mula kecoh orang yang bertanggungjawap akan tajuk depan majalah iaitu ChaeEun tetap tenang duduk diatas kerusinya.

"Yah... asal kau santai sangat ni kau tak risau ke nanti daniel serang kau tiba-tiba?" Tanya Haelyn risau.

"Tu bukan salah aku, dia yang taknak berkerjasama! Lagi pun dia cakap macam ni.. Aku takde masa nak layan penyebok macam kau! Pandai-pandailah kau nak buat apa" kata ChaeEun sambil meniru gaya percakapan daniel beberapa waktu dahulu.

Tepat saat tu pintu depan kelas 7-A ditendang dengan kuat muka berang daniel menghiasi permandangan ngeri setiap pelajar didalam kelas tapi yeoja bernama ChaeEun itu tetap tenang dan bersahaja. Dibelakang daniel ada beberapa anggota timnya yang cuba menenangkan daniel. Majalah dihempas kasar keatas meja ChaeEun pula buat muka tak bersalah.

"Cakap! Siapa benarkan kau tulis semua ni?!!" Bentak daniel membuatkan seluruh pelajar dalam kelas terdiam.

"Sabar Sunbae..." pujuk Baejin cuba untuk menenangkan kapten mereka, disebabkan Artikel majalah itu seluruh pasukan basketball kena tempiasnya termasuklah Baejin kerana dia merupakan Center utama pasukan basketball sekolah.

Nasib baiklah ChaeEun merupakan classmatenya kalau tidak dia tidak keberatan membiar daniel bertindak sesuka hatinya.

"Kau ni memang melampaukan sebab kaulah Cikgu Taehyung marah aku!" ChaeEun tidak dapat duduk diam mendengar daniel meletakkan semua kesalahan dibahunya dia bangkit untuk membela diri.

"Jadi semua ni salah aku? Cuba kau tanya diri kau sendiri betulkah korang cukup yakin dengan tim korang tahun ni? Semua ni bukan salah aku sepenuhnya ni silap kau sebab taknak berikerjasama! Kau jangan lupa hari tu kau yang suruh aku buat apa je" Daniel diam tidak dapat membalas, nafasnya turun naik gigi diketap kuat menunjukkan dia betul-betul geram tadi apabila daniel seakan ingin meletop semua membernya cuba menenangkan bila mendengar ChaeEun berkata begitu mereka juga hilang kata-kata termasuk Baejin sekali.

Seluruh kelas juga terdiam selama ini tiada siapa yang berani membalas kata daniel, sebenarnya ChaeEun juga tidak tahu dimana dia mendapatkan kekuatan untuk berkata seperti itu, jungna serta chingu yang lain mula rasa risau...

Boy School [Wanna One Af] CLOSED✔Where stories live. Discover now