Run!

2.3K 201 33
                                    

Previously~

Gempa:*buka pintu tandas*Oklah,pastikan diaorang tak jumpa kita.
.
.
.
.
Gempa,Halilintar dan Solar melakukan misi 'Mission Impossible' di bangunan itu.Bangunan ini besar dan berliku².Banyak kali mereka hampir tertangkap sebab ada banyak security meronda² di kawasan itu.

Gempa:Hurm...Mana agaknya diaorang berbincang eak?

Solar:Gempa!Sini!

Gempa pergi kearah Halilintar dan Solar yang sedang mengendap pada satu pintu.Dia dengan perlahan-lahan menjenguk kedalam bilik itu.

(Dalam bilik)

Manager M:Keselamatan diaorang dah tak terjamin.Ini bahaya kalau mereka masih terus bersama.

Manager K:Tapi,ikut kontrak ni diaorang kena tinggal bersama sampailah tamat masanya.

Manager M:Kim,masalahnya bukan kontrak sekarang ni.Masalahnya sekarang keselamatan diaorang dah tak terjamin kalau diaorang ada dekat luar!Lagi² diaorang punya live concert tinggal beberapa bulan saja lagi.

Ada beberapa orang lagi bersama Manager K dan M.

P.1:Tuan,ianya mustahil kalau kita nak tunda tarikh live concert itu sebab dah tinggal 3 bulan.

P.2:Bukan sahaja akan menyusahkan pekerja malahan kita akan rugi.

Manager M:*pissed off*Jadi,sekarang ni tak ada siapa ke yang kisah pasal diaorang?Ini benda berbahaya!Kalaulah Gempa tak tahan benda tu tadi,diaorang dah mati!Yet,korang masih kisah pasal live concert preparation?Apa korang ni?!

Manager K:Tak!Dengar dulu-

Manager M:Saya dah tak nak dengar alasan tentang rugi ke,apa ke.Yang saya pentingkan adalah keselamatan mereka.Saya akan bawa mereka balik kerumah dan ketatkan security pada kawasan rumah itu!

Manager K:Aziz-

Manager M:Kim,BBB tu maybe ada kuasa elemental yang hebat dan tak ada pada orang lain dalam dunia ni.Tapi,mereka still budak.Lagi² Taufan,Blaze dan Thorn tu.Kalau ada orang cuba ambil kesempatan pada ke innocent an mereka,apa yang kita nak buat?

Bila BTS Jumpa BBBWhere stories live. Discover now