berpisah

1K 44 0
                                    

Aku berjalan dengan debaran di dada ke pejabat omma song."gwencana yerin,kau tak buat salah ,"kerap kali aku memujuk diri sendiri dari terusan gelisah.

Pintu bilik itu ku ketuk perlahan.

"Masuk!!"kata Omma Song kuat.aku melangkah masuk ke dalam pejabat itu.nampaknya omma song ada tetamu.pada mereka bertiga aku tunduk hormat.

Mungkin tetamu itu adalah pasangan suami isteri."Omma panggil rin ke?"tanya ku lembut.Omma Song tersenyum.

Jarang aku lihat senyuman nya seikhlas ini.melainkan ada anak yatim rumah ini akan dibawa keluar.eh kejap.aku memandang wajah wajah di hadapanku dengan penuh tanda tanya.

"Jung Yerin,ini bakal omma dan appa baru kamu.perkenalkan Tuan Kim Jong Kook dan puan Kim Ji young."kata omma song.puan kim dan tuan kim tersenyum kepada ku.

"Ta~tapi......"belum sempat aku menghabiskan ayat ku.puan kim menarik tangan ku untuk ajak aku berbual mungkin.

Kami berdua keluar dari bilik omma song.puan kim memandang aku dengan pandangan redup."omma teringin nak anak perempuan macam kamu ni,"katanya dan mengusap pipi ku."omma harap sangat omma dapat bawa kamu ikut omma pulang ke rumah omma.kat situ ada oppa ii yang baik.kamu ikut ya,"pujuk puan kim dengan lembut.

Aku serba salah . Aku hanya tersenyum kecil . "Mianhae tapi yerin sayangkan keluarga yerin di sini,"kata ku cuba memberi alasan. "Omma pun sayangkan yerin.tolong jadi anak omma ya,omma janji akan jaga kamu seperti mana mereka jaga kamu di sini,"kata puan kim lagi.

Aku terdiam memikirkan jawapan seeloknya.lama aku terdiam.sedar ii sahaja tangan ku ditarik masuk semula ke dalam pejabat.

"Macam mana yerin?kamu setuju?"tanya omma song.wajah puan kim dan tuan kim ku pandang.wajah mereka penuh dengan harapan.

Aku angguk . "Nae saya setuju.saya kemas baju dulu,"kata ku dengan kegembiraan yang cuba aku buat ii.setelah omma song membenarkan aku pergi,aku berlari ke dalam dorm menempatkan aku dengan 5 orang sahabat baik aku.

Aku nak ceritakan tentang itu dan ingin mereka memujuk ku namun.

"Sampai hati yerin kan!eonni ingat yerin nak duduk dengan eonni sampai kita keluar dari sini sama ii,"kata sowon kasar.apa yang terjadi di hadapan mataku sangat menyedihkan. Gambar kenangan kami berenam dikoyakkan. Baju ku yang sebelum ku keluar ada di atas katil kini berada di lantai dengn keadaan berselerak.

"Eonni!!apa eonni buat ni.eonni kata eonni sayang kami!kenapa eonni nak tinggalkan kami,"tangis sinb dan umji.aku.menitiskan air mata ku dan memeluk mereka berdua.

Yuju dan eunha di tepi ku aku tarik ke dalam pelukan. "Eonni mintak maaf semua.eonni sayangkan kamu semua. Eonni janji eonni akan jaga diri dan kita akan berjumpa lagi. Ingat impian kita?"tanya ku semangat. Mereka menganggukkan kepala. Sowon eonni yang berada berhampiran juga aku tarik ke dalam pelukkan.

"Mianhae eonni. Yerin janji kita semua akan bahagia macam ni lagi,"pujukku lagi. Kami berenam menangis kehibaan.10minit kemudian,mereka menolongku mengemas pakaian yang akan ku bawa.

"Eonni ni ada duit tabung yuju dan eunha sikit.eonni guna duit ni bila perlu ya,"kata eunha kepada ku dan membuatkan ku terharu.umji dan sinb mendekati ku."ini ada juga duit kami bertiga kumpul.eonni ambilah. Guna bila kecemasan,"kata umji pula.aku.memandang mereka semua.mereka tersenyum hambar kepadaku.

Selesai mengemaskan segalanya aku berjalan keluar sambil mengangkat beg ii ku. Ketika aku lalu di hadapan dorm pelajar lain. Mereka mengucapkan selamat tinggal kepada ku. Aku menangis kesedihan mengenangkan keluarga yang menemaniku selama 17 tahun aku di sini.

SIBLINGS SARANGWhere stories live. Discover now