Part 8: Difference.

27 5 1
                                    

•~•Peggy's Point Of View•~•

Haihh, ye, aku tau apa korang fikir kalau tengah POV aq.

Kelas, kelas, kelas dan kelas.

Hidup aku memang membosankan. Aku tak tau kenapa tapi memang nak jadi macam ni, relakan jelah.

Just like any other day, aku berjalan untuk ke kelas pada waktu pagi. Nothing special happens.

Namun! Haha! Hari ni lain sikit. (Or so I thought)

Masa aku berjalan turun tangga dekat bahagian mana tah, ada sorang akak GRYFFINDOR tak guna ni pergi langgar aku.

Guess what happened.

I fall.

Dan akak tu bangun pastu bla macam takde pape berlaku.

FILTHY GRYFFINDOR.

BUAT TAK TAU LAK KAU YE. HM?! DH LAMA TAK KENA LEMPANG NI.

Tengah sibuk aku membaca jampi tah pape, tiba-tiba ada sepasang(nani?) tangan dihulurkan.

"Can't believe you fell for me that quickly." Followed by chuckle.

Aku pun pandanglah pemilik tangan tu. Guess who.

Hawkins.

Aku pandang balik tangan dia, pastu tepis ke tepi.

"I don't need your help thank you very much." Aku bangun lalu kibas baju dan kain.

"Erm, tapi, kaki kau, say otherwise."

Hah? Pahal dengan kaki aku?

Aku alihkan mata aku dari tengok Hawkins ke arah kaki aku.

Uish, berdarah.

"Huh, biasa je ni. Aku dah biasa dengan luka-luka ni." Kataku. Padahal dalam hati dah cuak.

BODOH AKU BENCI DARAH. AKU BENCI LUKA. AKU BENCI DUNIA.

"Areee youuu sure?"

"Can you shut up." Thats not a question. But obviously, dia ni terlalu CLUELESS.

"Nope."

"Pape je lah. Sekarang jangan kacau aku." Aku baru melangkah kaki kanan terus terjatuh balik.

Namun begitu(ceh), ada sepasang(baru betul) tangan yang menyambut kedua-dua belah bahu aku.

"Ish kau ni! Aku dah cakap dah, degil!" Pahal aku kena scold dengan budak Hufflepuff ni?

Tetibe muka aku rasa hangat, terus aku pukul bahu dia. Kuat.

"Owww! What was that for?!" Dia lepaskan satu tangan namun tangan kanan dia masih pegang aku.

"That's for touching me without my permission."

"Oh please. Aku nak tolong kau daripada malukan diri sendiri. Now shut up and hop on my back." Katanya lalu pusing dan kneel-down kat depan aku.

"Wha--what?! Tak nak aku!" Aku memprotes. Siapa je nak kene piggyback ngan kau!

"Cepatlah! Nanti aku lambat masuk kelas DADA."

Selepas beberapa saat berlalu, aku pun naik belakang dia. Bila dia mula bangun, terus aku peluk leher dia kuat-kuat.

"Erk! Jangan la cekik akuuu!" Tergeleng-geleng budak tu.

"Hmph."

Nasib baik bilik rawatan tu dekat. Takdelah aku kena piggyback ngan dia lama sangat.

Dub! Dab!

TroublemakersWhere stories live. Discover now