G

2.4K 321 10
                                    

"Taeyong , tolong sa- hmmm!!"

Telefon ku terlepas dari genggaman saat satu tangan besar menutup mulut serta hidungku . Aku merasa begitu takut . Aku tidak dapat bertahan lama dengan keadaan ku yang mempunyai asma . Tidak lama selepas itu , terasa dunia yang samar-samar kegelapan itu bertukar menjadi hitam sepenuhnya .

****************

"Dah bangun ?"

Mataku yang separuh terbuka itu memandang sekeliling . Aku berada ditempat yang begitu asing . Dinding bilik ini dipenuhi dengan gambar lucah yang membuatkan aku begitu takut malahan orang yang menekup mulutku tadi berada dihadapanku dengan pandangan yang begitu sukar ditafsirkan . Aku menjerit sekuatnya namun mulutku yang ditekap dengan soletep membuatkan suara itu tenggelam . Aku meronta dan terus meronta dengan keadaan aku terikat diatas kerusi . Hinggalah dia mengacukan pisau pada leherku , aku terdiam .

"Jadi baik malam ni , dan aku akan buat baik pada kau , hm?"

Aku tidak dapat menahan air mata apabila dia dengan beraninya mengoyakkan hoodie separuh tebal kepunyaanku dengan pisau tadi perlahan lahan .

Aku menutup mataku , berharap tuhan melihat keadaanku dan akan membantuku . Aku menangis dan terus menangis . Aku tidak tahu mengapa , namun dalam doaku tertera satu nama yang tidak sengaja terlintas di kepalaku.

Lee Taeyong .

Apabila satu bunyi hentakan terhasil aku membuka mata . Pacik teksi tadi sudah terbaring di lantai dengan kepalanya yang mengalirkan cecair merah .

Aku memandang hadapanku pula .

Ianya betul . Tuhan betul-betul mendengar suaraku . saat dia membantu membukakan ikatan tanganku , aku memeluknya erat .

"Saya dah bagitahu awak jangan minum benda tu lagi .."

"Minta maaf . saya betul-betul minta maaf .."

Dia meleraikan pelukan lalu mengusap kepalaku .

"Tak mengapa . Kita balik okey?"

Aku mengangguk seraya memandang perempuan dibelakangnya . Itu Yeonwoo . Dia menekup mulutnya dengan mata yang berair memandangku . Saat dia cuba mendekatiku , mataku tidak sengaja tertangkap kelibat pacik teksi yang sudah sedar dari pengasannya yang sekejap .

"Taeyong!"

Aku dan Yeonwoo menjerit serentak .
P

acik itu . Dia pegang pisau tadi .

Satu tusukan mengejut mengena belakang Taeyong .

Ikatan kaki ku sudah terbuka.

Tapi Taeyong .

Pacik tadi menolak badan Taeyong ke lantai dan jelas yang dibelakangnya masih tertusuk dengan pisau tadi . Pacik itu mendekatiku dan aku pandang Yeonwoo dari jauh . Dia sepertinya mencari alat untuk membantuku kerana tangannya yang sibuk menyelongkar kabinet bersebelahannya .

"Bukankah aku dah cakap? Yang aku akan jadi baik kalau kau pun buat baik juga?" Pacik teksi itu berkata seraya senyum padaku . Namun senyumannya tidak lama saat Taeyong berdiri lalu menusuk belakang pacik tadi dengan pisau yang digunakannya menikam Taeyong tadi .

Mulut Taeyong mengeluarkan darah yang banyak . Saat pacik teksi itu ingin membalas serangan dalam kesakitan , Taeyong mendakap belakang pacik itu kuat dengan mendalamkan lagi tusukan itu .

"Lari Hana! Lari! "

Aku menangis seraya mengeleng laju .

Tak . Aku tak nak tinggalkan dia.

"Hana , jom .." Yeonwoo menarik tanganku .

Aku menggeleng laju .

"Pergi! Saya kata pergi!!" gertaknya lagi . Aku perlahan-lahan merelakan tubuhku ditarik Yeonwoo keluar dari tempat itu .

Sesampainya di pintu , bunyi siren kereta polis mula kedengaran . Aku dengan berani masuk semula .

Pacik teksi tadi sudah jatuh tidak sedarkan diri manakala Taeyong

Dia melihatku dengan mulutnya yang penuh dengan darah . Dia memandang aku sambil tersenyum sebelum kakinya terasa goyah dan dia terduduk . Aku mula mendapatkannya.

Aku membaringkan dia di ribaku . Kepalanya aku usap lambat .

"Kk-kenapa ss-susah sangat nn-nak tt-tinggalkan minuman tt-tu?"

Kata-katanya itu betul-betul menghentam jiwaku . aku menangis dan terus menangis. .

"Saya minta maaf . "

"Jj-jangan minta mm-maaf.. Tolong jj-jjanji ... Jangan ambil mm-minuman tu ll-lagi .. Hmm?"

Aku memegang tangannya lalu aku kucup perlahan .

"Saya janji"

-tbc-

[C]Milk || lee тaeyong Where stories live. Discover now