BAB 24

7.2K 113 3
                                    

"Stop" Arah Tengku Zulhairi. Tangannya bermain diatas meja sambil memandang belakang sara.

Sara menghentikan langkahnya. Kepalanya menoleh Tengku Zulhairi yang lagi memandang dirinya. Tengku Zulhairi berdiri dan memulakan langkahnya yang cukup kerisma lagi menghampiri dirinya. Terasa jantung berdegup dengan cepat.

Tuk Tak Tuk Tak bunyi kasut Tengku Zulhair. Pandangan masih terarah diwajah sara. Seperti ada magnet yang tidak dapat dipisahkan.

Mata sara memerhatikan tingkah laku Tengku Zulhairi. Cukup hampir dengan dirinya.

Click~ Bunyi petikan tangan Tengku Zulhairi.

Uhhh.. Seperti baru tersedar dari alam fantasti. Terus kakinya terundur kebelakang. Tangannya kuat mengengam fail yang berada ditangannya.

"Maaf Tengku. Ada apa2 yang saya boleh bantu?" Tanya sara dengan mata melihat kearah lain.

Tengku Zulhairi mencoretkan senyuman sembunyi. Tangannya dimasukkan kedalam poket seluarnya.

"You dah terpikat dengan ketampanan yang i miliki ke?" Soal Tengku Zulhairi sambil memandang sara didepannya. Tangan kanannya meraih dagu sara.

Terkedu sara dengan keberanian Tengku Zulhairi terhadapanya. Tetapi hatinya tidak membantah perlakuan Tengku kepadanya.

Mata mereka berpandangan sesama sendiri. Mata yang penuh dengan tanda tanya. Dan mata yang penuh dengan kerinduan.

Tampa sedar sara merasa imbasan ketika masa lalu. Kenangan yang tidak ada dalam memory fikirannya dimasa kini. Kedengaran bunyi kereta yang cukup laju. Cahaya lampu yang cukup terang menyebabkan penglihatannya terjejas. Dan bunyi break kereta yang cukup kuat sebelum merempuah dirinya.

Ketika itu dirinya masih dalam keadaan separuh sedar, walaupun darah merah di tubuhnya mengalir dengan cepat. Matanya terpandang kasut seseorang berdiri disisinya.

" Miss. Miss." kedengaran suara lelaki memangil dirinya dengan nada risau. Badannya diangkat dan dimasukkn ke dalam kereta. Mata sempat meliat wajah lelaki tersebut sebelum matanya tertutup.

Dan wajah i...tu.....

Arrrrrrrr! Jerit ku tampa dipinta. Jeritan yang masih boleh dikawan.

Terasa kepalaku berdenyut dengan kuat tiba2. Tangan memigang kepala yang terasa berat. Fail di tangan ku gengam dengan kuat.

Tengku Zulhairi terkejut mendengar jeritan halus yang keluar dari mulut sara. Matanya memandang wajah sara lagi menahan kesakitan.

" Sara....."

"Maaf Tengku. If you dont have anything to say saya pergi dulu."  Putus ku sebelum melangkah pergi meninggalakan bilik meeting tersebut.

Masuk langkah ke 3 , badannya terasa ringan. Penglihatannya seperti berpusing dan seterusnya tidak tau apa terjadi.

"Sara. Sara. Wake up! " Panggil Tengku Zulhairi tidak putus asa. Nasib baik tangannya sempat menyambut tubuh sara sebentar tadi.



Cinta Ms.LadyWhere stories live. Discover now