Batch 01- Book Review [ Ulasan]

994 158 15
                                    

Ulasan karya untuk Batch 01

[17/12/2018] 

Lebih awal daripada jangkaan. Sepatutnya saya tamat review 20/12.

Status: Done

---

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ulasan:

1. Cover : Cover dah sesuai dengan tema. Cuma, penggunaan cover story yang lebih jelas dan berada dalam kualiti HD lebih digalakkan.

2. Tajuk : Tajuk menarik !

3. Intro: Ringkas dan padat. I love it !

4. Penggunaan tatabahasa dan pemilihan perkataan:

Perkataan Inggeris perlu disendengkan. Nama setiap watak langsung tidak diletakkan huruf besar ( betulkan). Ada penggunaan kata singkatan yang seharusnya perlu dielakkan dalam sesebuah karya penulisan. Saya dapat mengesan beberapa kesalahan tatabahasa. Double check semula ayat-ayat yang dikarang nanti ya? 

5. Komen penambahbaikan:

  Lawak yang ditampilkan ada isi yang ingin disampaikan. Namun, saya lihat penulis seakan berada di dalam zon lawak yang ternyata khas untuk dia seorang. Mohon perbaiki dari sudut lawak yang dipersembahkan.   Penggunaan POV juga memeningkan pembaca. Saya harap anda dapat menyelitkan penggunaan POV yang bersesuaian dan mengikut turutan. Bilangan perkataan untuk setiap bab juga perlu diseimbangkan. 

Skor keseluruhan: 4/10


----

Ulasan:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ulasan:

1. Cover : Saya cadangkan penggunaan cover yang lebih sesuai. Cerita ini tiada kaitan dengan tema beraja. Jadi, penggunaan cover lain perlu dilakukan oleh penulis,

Tips Penulisan [ Q & A]  Edisi 1Where stories live. Discover now