② ℓєανє

318 40 10
                                    

Keesokan paginya aku terjaga, di tempat yang sama aku duduk semalam. Tidak berganjak sedikit pun hanya ada selimut di atas aku.

Perlahan aku keluar dari selimut lalu berjalan ke dapur untuk minum segelas air. Namun , ada segelas air yang telah di sediakan di kaunter dapur beserta surat.

Kehadapan KyunHee,

Aku tahu kau selama ni merana hidup dengan aku . Tapi aku nak kau tahu semua yang aku buat bersebab.

Jangan cari aku lagi , jangan cuba contact aku lagi dan jangan tunggu aku pulang ke rumah.

Aku bagi kau rumah tu. Sekarang hartanah itu pun milik kau. Walaupun aku jantan tak guna bagi kau , aku tetap akan bagi sedikit harta aku.

From , Changbin

Sampai saja di ayat terakhir , air mata mula gugur kembali.

" Bukan itu yang aku maksudkan Changbin .. Yang aku nak adalah kasih sayang yang ikhlas dari kau dan layanan sebagai isteri kau ,bukan duit atau harta." Kata Kyunhee

Aku menegguk air sebelum menelefon Han.

" Ha- han .. Dia tinggalkan aku .. " kata aku berselang-seling kesenduan.

" What !? Kau tunggu aku datang lepas ni " kata Han sepantas kilat sebelum dia memutuskan talian.

Dalam beberapa minit ,bunyi ketukan di pintu membuatkan aku berlari ke arah pintu dan segera membukanya. Han yang ada di depan mata kini aku peluk erat.

" Kyunhee .. Aku banyak kali cakap jangan nangis , jangan nangis . Kalau kesihatan kandungan kau terjejas macam mana ?" Kata Han sambil merangkul tubuh aku masuk ke dalam rumah.

" Han .. Kenapa dia tak pernah nak sayang aku ?" Soal Kyunhee dalam dakapan Han.

" Hee .. " kini mereka dalam keadaan cuddle.

" Kenapa dia tak pernah layan aku macam isteri dia ? " Deras air mata Kyunhee turun di pipi.

" Aku tahu yang kitaorang kahwin kerana perjanjian bodoh nenek moyang kitaorang . Tapi apa boleh buat kalau aku betul-betul cintakan dia sejak sebelum tahu pasal perjanjian tu " sambung Kyunhee lagi .

" Hee dah .. " disebabkan tangisan itu , baju Han sudah separuh basah. Namun Han tidak complain.

" Aku nak jumpa dia buat kali terakhir Han .. Aku nak dia tahu perasaan sebenar aku terhadap dia " kata Kyunhee sambil kepalanya dilentokkan ke dada Han.

" Kau kena move on , Kyunhee. Kalau kau asyik menangis macam ni , anak dalam kandungan kau akan sakit sebab dia tahu mommy dia tak happy. Dah mulai sekarang biar aku jaga kau." Kata Han sambil memegang tangan Kyunhee.

" Aku boleh jaga diri sendiri lah. Lagipun rumah ni dia dah tinggalkan pada aku " kata Kyunhee sambil mengelap sisa air matanya.

" I said i will take care of you , so i will. "

 "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
❝ тнe нeιrs ❞Where stories live. Discover now