Bab 3

3.9K 179 5
                                    

Ok..seperti mana yang saya
Cakap tu bab 3 barulah yang real.Bab sebelum ni tu just  flashback.

3 tahun dah pun selepas kejadian tu.

LOS ANGELES

" hish mana Zetty ni.!!! Dah berpuluh jam aku tunggu kat library ni "

Bebel Alieyna Qaira.Memarahi rakan sekolejnya malah rakan sebiliknya disini.Hanya Zetty jer rakan yang bangsa Melayu dia berkawan.Yang lain semua orang puteh.Zetty berasal dari KL,dia pula dari kedah.

" Mana lah si Zetty ni. "

" Woi..." sergah Zetty dari arah belakang.

" Oh mak kau, Zetty terbang naik motor ti ti...ops,mak kau ty ty.."

Alieyna mengurut dadanya..Ish, si Zetty ni selalu buat dia latah.Kan kena Heart attack kat sini.Tiada  pasal ,cari pasal.

" Lawak lah kau ieyna.Ada ke orang terbang naik motor.Hahaha.Motor apa?Skuter? Hahah Ke Motor terbang ?Kapal terbang adalah. " kata Zetty sambil mentertawakan kawannya yang melatah tadi.

Alieyna menjeling gadis didepannya ini.Dah lah datang lewat.Tak tepati janji.Datang, terus tertawakan orang.Heh, tak nak kawan!

Alieyna meninggal Zetty yang tak habis ketawa tu di dEPAn meja pustaka.Dia terus masuk ke dalam rak rak yang tersusun dengan buku.Mahu mencari nota tentang kimia yang diminta oleh Prof.

" ieyna.!!!Alieyna.Wei, tunggu aku.Sorry lah" kata Zetty sambil mengejar langkah Alieyna yang pergi kehadapan meninggalnya seorang diri.

" Hm..Siapa suruh seronok sangat ketawakan aku."

" Kau lah."

" me? Ee..tak nak lah kawan dengan kau."

" Alololo...jangan lah merajuk.I am sorry ok?Jom cari buku yang kita nak cari tu." PujuK Zetty.Mereka mencari buku yang dicari tu.

Setelah jumpa apa yang diperlukan ,mereka berjalan untuk pulang ke rumah mereka yang berada tidak jauh dari Kolej.

Dia dah keluar! Dia keluar " jerit Dieroy  kepada Chayden yang tengah tidur kerana letih menunggu perempuan yang mereka stalk selama ini keluar dan pulang dengan selamat ke rumah.iaitu Alieyna Qaira.

Mereka buat semua ni kerana arahan ketua Xander's LA Mafia . iaitu arahan dari Chairil Khris Xander yang menyuruh mereka menjaga keselamatan Alieyna dari pergi kolej hingga lah pulang ke rumah dengan selamat.

Biasanya Khris sendiri yang jaga dari jauh.Tapi hari ni dia ada kerja kat office.

Ayden dan Dieroy yang mengikut 2 orang gadis itu pulang kerumah,sehingga selamat sampai dirumah dengan menaiki Ferrari A4  terhenti mengejut di hadapan trafic light.

Nasib baik trafic light sekarang warna merah.

Ayden pusing ke arah kiri ,(p/s:Kereta luar negara pemandu sebelah kiri)  Dah mimpi apa si Dieroy ni.Gila dah ke harini?¿
Aku dah lah penat penat ni.Nak lekas balik rumah, rehat dan terus tidur.Dia boleh pula membabi menunggu traffic light hingga  lampu warna hijau.

" Woi, babi.Kau dah kenapa?Biasa nya kau blah terus jer.tak ikut peraturan jalan raya pon.Mimpi apa kau ni.Please lah ,aku letih ni.Jangan bagi aku sumpah kau babi hutan plus setan sudah laa.."  Marah ayden bengang dengan sikap dieroy .Biasanya dieroy kalau pandu kereta seperti angin monsun lalu.Dan tak pernah behenti kat mana mana traffic light.Walau ada polis sekalipun.Kalau kena saman,Bayar jer laa .Dia kaya! Duit berkepuk! Nak simpan kat mana! Hahah Tapi masalah nya, polis pun takut dengan diorang.Be like

My "MAFIA" Guy.Where stories live. Discover now