TY 03

310 62 61
                                    

Di pantai

Kelihatan dua orang lelaki sedang duduk beralaskan pasir pantai. View sunset menjadi tatapan mereka. Angin sepoi-sepoi buatkan keadaan nampak lagi nyaman.

"Hmm Tae..." Panggil jimin yang mana matanya langsung tak beralih dari tadi.

"Hmm?"

"Thanks."

"For what?"

"Accept her. I Know you like her."

Taehyung memandang jimin. Dia Tahu jimin sebenarnya dah lama sukakan ji hyo. Tapi dia tak nak mengaku. namun pada masa sama taehyung juga sukakan ji hyo.

"No problem." taehyung tersenyum manis.

"Jaga dia dengan baik."

"Kenapa kau tak bagitau dia sebelum ni yang kau suka dia?"

Jimin tersenyum nipis. matanya perlahan lahan beralih ke arah pasir pantai. Riak wajahnya jelas menunjukkan yang dia sedih tapi cuba di tutup dengan senyuman.

"Saya tak nak. saya nak kekal kan sahabat ni. Lagipun kalau saya luah pun belum tentu kami boleh bersama. Dan saya tahu yang kami memang tak boleh bersama."

Taehyung mengeluh lemah. "Sampai bila kau nak rahsiakan benda tu?"

"Selamanya."

Tanpa di sedari masa berlalu dengan pantas sekali. Ji hyo kini kerap sekali keluar bersama taehyung berbanding dengan jimin. Tapi jimin lebih suka begini di mana dia tidak perlu risau lagi tentang gadis itu.

Sebenarnya setiap kali ji hyo ajak jumpa dia bagi banyak alasan agak sibuk dengan hal peribadi katanya.

Ji hyo semakin hari semakin pelik dengan perangai jimin yang asyik cuba menjauhkan diri darinya.


"Oppa. Wae jimin tak nak jawab call hyo?" Kata ji hyo setelah mematikan panggilan yang di jawab oleh operator. tak pasal-pasal habis kredit kena telan. Dah lah nak top-up pun mahal.

Taehyung meletakkan gelas berisi jus apple yang di buatnya tadi di atas meja. "Hmm? Dia tak jawab? Oppa pun tak tahu. Maybe dia busy tu."

"Ish dia tak nak kawan dengan hyo lagi ke?" Bebel ji hyo sendiri. Sakit hati pun ada. Siapa juga tak sakit hati kalau langsung tak dengar khabar.

"Hyo rindu dengan jimin ke?" Soal taehyung setelah menghirup jus buatannya. Ji hyo memandang wajah taehyung.

"Of course la hyo rindu. Dia tu kan best friend hyo. Sudah masuk tiga bulan hyo tak jumpa dia. Tak tahu mana dia menghilangkan diri." Kata ji hyo cuba menghubungi jimin lagi. Namun sia sia saja sebab tetap sama operator yang jawab.

"Kalau ya pun tak nak jumpa orang at least ucap la selamat tinggal kah? Balas chat ka? Ni tak!" Bebel ji hyo sorang-sorang.

Taehyung hanya mampu diam. Dia  tak tahu nak buat macam mana lagi. Kini dia di selembungi rasa bersalah. Pasti ji hyo akan memarahi diri nya jika dia mengetahui hal sebenar.


"Park jimin-ssi?"

Lamunan jimin terganggu sebaik saja seseorang memanggil namanya. "Oh doktor kim rupanya." Jimin tersenyum manis setelah mengetahui pemilik suara tersebut.

"Boleh saya masuk?"

"Doktor ni," jimin tertawa, "masuk la doktor. Sejak bila pula doktor kim ni pandai nak minta kebenaran dulu sebelum masuk ke sini? Selalunya main masuk ja."

Doktor kim pula tertawa. Lalu langkahnya di bawa masuk ke dalam wad kemudian mengambil tempat duduk di kerusi yang memang sudah tersedia di sisi katil.

"Macam mana dengan hari ini? Ada rasa sakit apa-apa tak?" Soal doktor kim ramah. Fail yang ada di tangan di periksa.

Jimin mengemaskan cara duduknya. Selimut di tarik sehingga paras pinggang. "Saya okay." pucat sungguh bibir jimin. Walaupun begitu senyumannya tetap terhias. "Tak ada rasa sakit di mana-mana pun."

"Betul ni?" Doktor kim meminta kepastian.

"Iya doktor kim. Takkan saya nak tipu kan."

"Hmm baik la. Kalau macam itu, saya nak minta diri dulu. Jangan lupa makan ubat ok. Jangan lupa nanti akan ada pemeriksaan petang ni." Pesan doktor kim sebelum berlalu. Jimin sekadar mengangguk faham.

Betul, sekarang ni jimin berada di dalam hospital.  Sebenarnya sudah agak lama dia tinggal di dalam hospital. Sejak sebelum dia mengenali ji hyo lagi.

Dulu, semangat untuk dia meneruskan hidup sudah tidak ada lagi sebab dia tak ada apa-apa lagi nak di buat. Omma dan appanya juga sudah lama meninggal dunia.

Namun siapa sangka dengan adanya kehadiran ji hyo dalam hidupnya telah buatkan dia ingin meneruskan hidup. Memang betul cinta itu buta.

Setiap kali dia lambat dia akan memberi pelbagai alasan namun hakikatnya dia berada dalam hospital. Dia selalu lewat sebab di periksa oleh doktor yang mana takut keadaannya semakin teruk. Siap di suruh makan ubat  lagi sebelum keluar dari hospital.

Dia takut kalau ji hyo tahu akan keadaannya yang sedang sakit itu pasti buat kan gadis itu risau. Dia sayang ji hyo dan ingin mendampingi gadis itu namun semua itu tak mengizinkan. Dia akan pergi juga dan yang pasti takkan kembali.

Hari demi hari, detik demi detik, saat demi saat penyakitnya itu kini menjadi semakin teruk. Lucunya dia lebih utamakan gadis yang dia sayang berbanding menerima rawatannya.

Bodoh bukan?

Baginya, terima rawatan itu bukan boleh membantu sembuhkan penyakitnya. Lebih baik dia habiskan masanya bersama orang yang dia sayang berbanding terima rawatan di hospital.

Apabila bayang doktor itu sudah hilang dari pandangan nya terus saja nafas lemah di lepaskan.

"Sa-saya okay..." ayat yang cuba di tuturkan. Terus saja air mata menitis jatuh.

Tak saya tak okay. Ia teramat sakit.

Mata di pejam erat.

"Lord, i can't handle it anymore. It hurt me so bad. But if this is what written in your book i will accept it. Soon the day will come the day she will know everything... And if that day has come, i know she will hate me for sure. My wish is. . . Ji hyo to stay healthy and happy like she used to be." Doanya diikuti air mata yang mengalir laju.

Tbc

💜

Hahaha self promote 😆 jgn lupa vote and comments

Maklumat kepada reader aka my jamlesslover ff ni dah nak abis dh hmm

(C)Thank You- Where stories live. Discover now