008

38 6 0
                                    

Ting!

Pintu lift dibuka. Kelibat Han dan Felix berada di depan pintu lift. Minho yang tadi dengan bangga kenakan diorang, kali ni terbalik pula.
Han dan Felix berdeham. "Apa? Buat kerja masing-masing tiada masa nak main. Be profesional sikit." Minho dengan selambanya berselisih bahu dengan mereka berdua.

Han dan Felix toleh ke belakang. "Macam tu je? Buang masa je kita kejar dia tadi." Felix cakap dengan tercungap-cungap keletihan.

"Ni semua kau punya idea. Buang masa je aku ikut kau punya idea." Han pergi dari situ. "At least cakaplah terima kasih." Felix pula menuju ke pantry.

Minho toleh ke belakang. Mana tahu Han dengan Felix ikut dia pergi mana. "Fuh.. Selamat.." Minho kembali pandang ke depan.

Chan minum air nescafe ais yang baru dia buat tadi sambil berjalan ke arah mejanya. Tanpa dia sedar dia jalan dihadapan Minho.

Dan itu membuat Minho tertarik dengan cawan yang berada di gengaman Chan lalu Minho pun rampas cawan dari tangan Chan. Dan air nescafe tu tertumpah sedikit di kameja Chan berwarna putih.

"Seriously?" Chan pandang Minho yang minum airnya tanpa henti.

Minho beri balik cawan itu kepada Chan. "Kau tahu tak bukan selalu aku buat air dekat ASC ni." Chan pandang tak puas hati dekat sahabatnya.

"Ada lagi air tu habiskan." Minho pergi dari situ. Chan minum air dan bertuah punya kawan bahawa cawan itu kosong.

"Jahanam punya member" Chan kembali ke pantry untuk buat airnya semula.

Y/n kemaskan barangnya lalu keluar dari office kerana ada temu janji dengan Jung hyun.

Sebaik sahaja Y/n turun, dia sudah nampak Jung hyun berdiri depan bangunan itu dengan berpakaian serba putih.

"Let's go" Y/n masuk ke dalam kereta diikuti Jung hyun.

Shopping mall

"So. Kita mulakan dengan paling atas.." Y/n tengok Jung hyun dari atas ke atas.

Yn/ tarik tangan Jung hyun ke kedai pendandan rambut.

"Hmm.. Just do what you think. Janji kemas. That's all. And you just shut your mouth" Y/n duduk di bangku sementara menunggu rambut Jung hyun siap.

10 minit berlalu~

"Done!" pekerja itu memusingkan kerusi supaya Y/n boleh melihat kelainan wajah Jung hyun sebelum dan selepas.

"Ouh." Y/n tergamam dengan ketampanan Jung hyun. "Arh.. Ni bayarannya. Bye!" lagi sekali Y/n menarik tangan Jung hyun keluar dari kedai itu menuju ke kedai baju.

Foodcourt.

"Okay." Y/n bersuara selepas mereka habis makan. "Untuk jadi my bodyguard, and driver, awak kena dengar cakap saya tu mesti."

Jung hyun anggukkan kepala. "Kena ada rules. Satu. Tidak boleh sama sekali masuk ke dalam bangunan kerja saya. Kalau saya dapat tahu awak masuk, siap sedia. Dua. Sentiasa jaga kebersihan diri."

Jung hyun anggukkan kepalanya lagi. "Tiga. Awak hanya kerja pukul 8 sehingga malam,awak kena ambil saya dekat rumah nanti saya bagi alamat rumah saya. Empat. No alkohol, smoke or semua benda yang boleh memudaratkan diri. I think that's all" Y/n silang kaki dan sandarkan badannya ke kerusi.

"Kalau itu yang Y/n nak, saya buat janji saya dapat kerja ni. Dan ikut peraturan ni. Lagi sekali terima kasih Y/n sebab beri saya kerja." Jung hyun tundukkan sedikit kepalanya.

Diikutkan dia nak berdiri tapi tidak jadilah nanti buat malu sahaja. Y/n senyum. "Erm.. Lepas ni saya ada meeting. Buat masa ni awak rehat dulu. Esok dah boleh start kerja. Jom saya hantar awak balik" Y/n baru nak bangun, Jung hyun tahan Y/n.

AGENT LOVE (THE END)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora