Pasrah

6 1 0
                                    

"Menerima suatu kenyataan adalah pahit.Pahit apabila org ketiga muncul dan engkau smakin dilupakan dn dipinggirkan selalu"

Aku tersentak seketika apabila wajah Syukri terpampang di depan pintu.Aish dia ni lagi.Aku mmg dah agak aku akan diterkam dgan pelbagai soalan maut.Aku mnarik nafas panjang.Bersedialah.

"Kenapa kau lepaskan dia?"tanya Syukri.

"Aku terpaksa syuk..Aku tak sngka akan jdi macam ni.Terlalu bnyk kasih yg aku beri pada dia dan terlalu bnyk kenangan manis yg dia tinggalkan.Ssh aku mau lupa sebenarnya.Tak apalah demi kebahagiaan dia walaupun hakikatnya sangat sakit."balasku smbil tersenyum paksa.

"Iman aku kenal kau.Kau bukan jenis yg kuat.Klu kau nak nangis ke atau nak meluah ke just tell me.Aku kawan kau kan?Im here by your side.Keep remembering that.Dan boleh tak klu kau terluka stop smile or you will feel more sick"nasihat syuk.

"S..syuk"

"Ii..iya btul kata kau..Aku tak kuat..Aku just terep cool dpan dia aje"smbungku.

Air mata tiba-tiba bergenang di kelopak mataku.Dan aku yakin bila-bila masa sahaja ianya boleh meluncur keluar.

"Menangislah.Lepaskan smua.Kita kan ada Allah."

"Aku rasa hina Syuk. Aku bnyk kli buat dosa.Aku tak ingat Allah.Aku taubat syuk.Aku taubat.Aku pasrah syuk.Aku tau pasti akan ada hikmah di sebalik smua ini.Dan aku yakin akan ada seseorang yg hadir untuk mengisi masa lapang dan setia kepadaku buat selamanya."luahku dalam tangisan.

"Iya iman.Kau boleh.Aku pun dah hilang kata-kata ni skrg.Lek kejap aku fikir dlu ayat sesuai.Heheheh"

Syuk mengusap air mataku sunggu membuatkan aku rasa bertuah dapat kawan sebaik dia ni.Alhamdulillah.

"Thanks syuk.Tu je mmpu aku ckp"

"Sama-sama."balasnya smbil tersenyum.

...

Aku mengambil tmpt ddk di beranda smbil menangis.Biarlah buat kli terakhir aku menangis disebabkan si dia Hnya untuk hari ini aku mengingatkan tntg si dia.Dn esok aku akan buka buku baru dan lupakan segalanya.Farhana nama itu nnti akan aku pdm dri hati.Biarkanlah buat saat ini hati aku kosong tanpa sebarang nama.

Sorry gais part kli ni sngat singkat.Author block writer macam mna nak smbung.

Bila Kita BertemuWhere stories live. Discover now